Ik nam het bekertje langzaam naar mijn lippen en ik nam een slok van de vodka. Ik voel de alcohol branden in mijn lichaam. Ik wou zelf niks drinken, maar de stem van binnen hield mij over om het te doen. Het maakt mij echt niks uit dat ik te jong ben, ik heb veel vaker gedronken in deze club. De barman geeft het me zelf mee!
Bij elke slok die ik nam voelde ik mijn lichaam meer branden. Dit was nog maar mijn tweede glas en ik voel mij nu al misselijk. Eerlijk gezegd, had ik dat altijd.
Mijn leven is een ramp zonder Lexi. Dit is wel mijn eigen schuld. Ik moest haar geen slet noemen. Ik moest haar niet sms'en. Ik moest het papiertje niet oppakken. Ik moest niet eens naar deze club toe gaan die nacht. Als ik niet naar deze club was gegaan, dan was er ook niks gebeurd geweest. Geen gebroken harten, niks.
Ik zuchte mijn adem uit waarvan ik niet eens wist dat ik hem had ingehouden. En ik keek langs mij heen, naar de mensen die om mij heen staan te dansen. Een groepje mensen dansten op "Fancy" van Iggy Azalea en Charli XCX. En een verliefd stelletje zit op dezelfde bank waar ik ook op zit. Ik sta op en plaatst het lege bekertje op een tafel. Ik loop naar de uitgang. Ik heb wat frisse lucht nodig.
Ik stop wanneer ik een bekende stem hoor. Ik hoor een meisje lachen wat me echt heel erg bekend voor komt. Het klonk als Lexi. Raar. Ik loop op het geluid af om te kijken waar het vandaan komt. Ik druk mensen aan de kant omdat ik er anders niet langs kom. Ze kijken mij dom aan, maar dat maakt niet uit.
Ik kom aan in het einde van de kamer en ik zie Calum, hij lacht samen met mijn ze-zou-mijn-vriendin-moeten-zijn-maar-we-hadden-een-soort-van-sms-gevecht-dus-weet-ik-niet-meer-wat-ze-van-mij-is-meisje oftewel, Lexi.
Ze lachen samen om een grapje. Ze zien er zo gelukkig uit samen. Calum's hand ligt op Lexi's schoot.
Calum's hand op Lexi's schoot? What the fuck? Ching Chong?
Het lijkt erop dat ze mij negeren of dat ze mij niet zien. Lexi hoort bij mij te zijn. Bij mij, Luke Robert Hemmings. En niet bij die Aziaat.
"Calum je bent zo grappig!" Lexi giechelt. Ze lacht heel erg overdreven wat mij ook weer aan het lachen maakt. Ookal ben ik nog hartstikke boos.
Ik kuch nog een keer en eindelijk heb ik hun aandacht. Ze kijken beiden naar mij en stoppen gelijk met lachen. Lexi's lach veranderd naar een poker face, met geen emotie. Calum kijkt naar beneden.
Calum gebaart mij om naast hem te zitten. Ik loop ongemakkelijk naar ze toe en ik ga naast ze zitten. Ik besluit wel wat ruimte tussen hen te laten. Lexi blijft me voor een lange tijd aankijken, ik heb echt geen idee wat ik moet doen.
Calum fluistert iets in haar oor wat haar aan het lachen maakt. Hij staat op van zijn stoel en wilt weglopen. Maar eerst kust Calum Lexi op haar wangen. Wat? Lexi's wangen worden rood en Calum loopt weg. Hij laat mij alleen achter, met Lexi.
Het was nu alleen zij, ik en de muziek die wordt afgespeeld. Ik zat nog steeds op de bank zonder een woord te zeggen. En het was een ongemakkelijke stilte tussen ons.
Ik wachtte op Calum of hij heel misschien terug zou komen. Maar natuurlijk zou hij dit niet gaan doen. Ik speelde met mijn voet, tikte de vloer aan, keek naar Lexi die een slok neemt van haar drankje. Ze speelt een spel met haar telefoon. Voorzichtig schuif ik mezelf steeds dichter naar haar toe. Ik weet niet wat ik nu moest voelen. Haat? Pijn? Of jaloezie?
Aan de ene kant was ik boos op mezelf, ik heb haar iets genoemd dat ze niet is. En niet verdient te horen. Aan de andere kant was ik boos op haar omdat ze niet kan begrijpen hoeveel ik van haar hou. Ik vind haar echt hartstikke leuk en ik hou heel veel van haar.
"Hey." Zeg ik tegen haar. Nog wel zou hard dat ze me kan horen. Ik wil mezelf verontschuldigen omdat ik zo dom ben geweest. Verontschuldigen omdat ik zo'n dom gedrag getoond heb. Langzaam kijkt ze me aan van haar telefoon. Ik kijk naar haar met een geforceerde lach. En ze kijkt weer naar haar telefoon. Alsof het haar niet uitmaakt dat ik naast haar zit, alsof ik niet besta.
"Lexi." Ik probeer het nogmaals.
"Wat? Wat wil je nu gaan zeggen, eh.. Klootzak? Ik kan mezelf wel een slet noemen maar als iemand anders dat tegen mij zegt dan doet dat pijn, oké? Ga weg!" Zegt ze en ze draait haar hoofd weer naar beneden.
Ik weet niet wat er nu door me heen gaat. Maar het voelt niet goed.
"Lexi, wees alsjeblieft niet boos op mij." Zeg ik zacht.
"Ben ik niet, ik ben bang voor jou." Zegt ze. Haar stem klinkt teleurgesteld, elke keer dat ze wat zegt klinkt ze teleurgesteld. Ik zucht. Ze is niet bang voor mij.
"Ik ben bang voor wat jij hebt gedaan. Ik ben bang over hoe iemand mij wilt gaan raken. Ik ben bang dat ik straks hetzelfde bij jou kan doen. Ik heb er ervaring in met Michael, Luke. En het was en is echt niet leuk."
Er was een stilte voordat ik iets wou zeggen wat ik al best wel lang wou vragen.
"Hou je... * PAUZE VOOR EEN DRAMATISCH EFFECT😏* ...hou je nog steeds van Michael?"
JE LEEST
Texting •L.H. > Nederlands
FanfictionLuke vind het nummer van Lexi in de club, Luke besluit haar te sms'en en zo worden ze vrienden, of meer... Alle rechten gaan naar @sweater-paws , ik heb het boek alleen maar vertaald :) Oktober 2014