zn v passie (-s mv) [ˈpɑsi]
sterk gevoel van liefde;= hartstocht
Passie is dus hartstocht. Hartstocht is letterlijk dat het tocht vanuit je hart. Je hart staat dan open. Als je iets met passie doet dan stroomt het vanuit het hart.
Dus als ik zeg dat ik Lexi zoende met passie, betekend dat dus dat ik heel erg veel van haar hou?
Wanneer ik haar zoende leek de tijd stil te staan. En leek het alsof wij de enige personen zijn die bestaan. Ik had een raar gevoel in mijn buik en wanneer onze lippen elkaar ontmoeten, leek het alsof ik vlinders in mijn buik had.
De zoen zat vol lust. Haar lippen smaakten naar frisse aardbeien en een klein beetje mint. Ik voelde dat ze aan het lachen was tijdens de zoen.
Onze positie was nog hetzelfde, ik lag op haar met onze voeten tegen elkaar. Mijn handen lagen op haar wangen en ik draaide cirkels op haar wangen. Ik was wel verbaasd dat ze mij niet weg duwde of de zoen stopte. Misschien genoot ze wel van de zoen..
Langzaam stopte ik en drukte ik de zoen weg. Ik realiseerde dat het niet goed is wat we aan het doen zijn.
Wat ik deed was dom. Lexi huilt om iemand die ze verloren is, waar ze ziels veel van hield. En dan verpest ik het door haar te zoenen.
"Lexi, ik-"
Voor dat ik mijn zin kon afmaken zaten haar handen op mijn wangen en zoenden we weer.
Ik wist niet of het verstandig is als ik antwoord of zal dat juist niet handig zijn? Toch deed ik het.
Deze zoen was anders. Veel meer lust. Ze pakte mijn kraag vast en beet op mijn lippen, een kleine kreun verliet mijn mond. Ze stopte haar tong in mijn mond, de vlinders gingen te keer. Onze neuzen raken elkaar als onze lippen elkaar weer ontmoeten. Ik voel me raar, ik heb een gevoel dat ik nog nooit eerder heb gevoeld.
Ik moet zeggen dat ze goed kan zoenen. En het maakt me niks uit dat het zo hard regent, of dat het stormt en onweert boven ons. Ik let alleen op haar, Lexi.
Ze drukt mij weg en ze hapt naar adem. Zonder na te denken zoen ik haar in haar nek. Ze mompelt iets wat ik niet kan verstaan, dat komt door de regen. Maar ik ga verder met zoenen.
Mijn lippen gaan nog meer omlaag en ik blijf haar kusjes geven in haar nek. Even later vind ik haar zwakke plek, en ik begin erop te zuigen.
Alleen dan hoor ik haar wat roepen.
Het is een naam.
Een naam dat ik liever niet wou horen...
Michael
JE LEEST
Texting •L.H. > Nederlands
FanficLuke vind het nummer van Lexi in de club, Luke besluit haar te sms'en en zo worden ze vrienden, of meer... Alle rechten gaan naar @sweater-paws , ik heb het boek alleen maar vertaald :) Oktober 2014