Extra hoofdstuk nummer uno
-
"Je wat?" Zegt Michael half-fluisterend uit frustratie. Hij haalt een hand door zijn zwart-wit geverfde haar. Om het een klein beetje door elkaar te schudden.
"Michael, het spijt me." Zegt Lexi, haar stem is hoger dan een zacht gefluister wat ze dacht dat ze had. De laatste woorden kwamen er heel erg zielig uit. Het leek dat ze moest huilen maar ze wilde het niet.
Ze wilde die "doen" al helemaal niet doen maar ze wilde haar vrienden ook niet teleurstellen. En vooral niet nadat ze in hun speciale groepje terecht mocht. Ze wilde haar populariteit en vrienden niet kwijtraken. Maar nu verloor ze de vertrouwdheid van haar vrienden en haar vriendje.
Lexi was een sukkel.
Michael zat nu op de bank. Hij probeerde zijn gevoelens onder controle te houden. Voorzichtig ademde hij in, en uit.
"Lexi." Zegt hij eindelijk.
Ze bleef voor een tijdje stil, ze wist niet zeker of het verstandig was om hem te antwoorden.
"J-ja?"
"Deed je dat echt? Liet je me echt voor je vallen terwijl je 'doen' zei op zo'n dom spelletje?" Vraagt hij, zijn stem kraakt en het ene woord zegt hij harder dan het andere.
"Michael.. Ik.."
"Ik dacht echt dat we iets hadden Lexi. Ik dacht dat elke 'ik hou van je', de liefdesbrieven, de geheime ontmoetingen, de schattige bijnaampjes, de knuffels en de kussen iets betekende, voor mij- voor ons."
"Dat doet het Michael, ik hou van je. Laat het me alsjeblieft uitleg-"
"Nee , je liegt. Dit alles betekende niks voor je. Alles was niks voor je."
"Sweaterpaws.."
"Noem me nooit meer zo, jij fucking bitch. Ik dacht dat je anders was dan de anderen. Ik dacht dat je echt van me hield. Ik dacht dat het echt was, wat wij hadden."
Michael kon zich niet meer inhouden, je zag dat zijn tranen over zijn wangen liepen. Hij kon ze niet meer inhouden. Hij was te verdrietig en teleurgesteld in Lexi. Hij dacht dat alles speciaal was, en dat ze alles als een geheim zouden bewaren. Michael was altijd zo duidelijk over zijn omgeving, over zijn leven. Hij wist niet wat hij met zijn leven moest doen totdat hij Lexi ontmoette. Maar dit heeft alles verpest, alles.
Michael had zijn vertrouwen in Lexi verloren. Hij had zijn vertrouwen in iedereen verloren. Hij wist niet wat zijn leven nog met hem deed en had het gevoel dat niemand zich zorgen over hem maakte.
Na een tijdje stilte kwam hij eindelijk tot de conclusie om te praten.
"Ga mijn appartement uit. Ik wil jou, of jouw vrienden nooit meer zien. Je bent een leugenaar Lexi! Niks meer en niks minder." Zegt hij terwijl hij met zijn linkerhand Lexi wegduwt en met zijn rechter zijn gezicht bedekt.
"Laat me alsjeblieft.."
"Ga weg!" Zegt hij. Lexi doet wat hij zegt en loopt naar de voordeur.
"Ik hou van je Michael!" Zegt ze terwijl ze haar hand op de deurknop heeft. In de hoop dat Michael het hoort.
Ze wilde Michael's hart helemaal niet breken. Ze dacht dat de 'doen' leuk zal zijn. Je weet wel, het spelen met het gevoel van een jongen. Ze dacht dat jongens heel erg makkelijk zijn met hun gevoelens. Maar ze had het verkeerd. Sommige jongens hebben ook veel gevoelens, net zoals Michael.
Michael was altijd een jongen dat achterin de klas zat. Die nooit aandacht gaf aan de lessen. Dat elke dag voor niks werd gepest. Hij was de jongen die besloot te bestaan, maar niet om te leven. Lexi wist dat niet, natuurlijk niet. Maar toen ze een keer tijdens lunchtijd tegen hem praatte, wist ze dat hij hulp nodig had. Hij had iemand nodig die naar hem omkeek. Hij had iemand nodig die hem hielp om zichzelf te zijn. En dat ging Lexi doen. Ze bezocht hem vaak wanneer ze maar kan, ook al was het in de schoolpauze's, ze wilde zeker weten dat het goed met hem ging.
Ze veegde met haar sweater langs haar ogen waardoor haar mouw helemaal zwart werd door de mascara. Alles wat ze wilde was dat Michael haar vergaf. Ookal wist ze duizend procent zeker dat dit echt niet gaat gebeuren. Ze wilde nu gaan slapen en elk moment vergeten, alles vergeten. En met een nieuwe dag beginnen alsof er niks aan de hand was.
Ze besloot om terug te gaan naar Michael's kamer. Om hem te checken of alles goed met hem gaat, of om hem te verlaten. Maar voordat ze ook maar iets kon doen hoorde ze een harde klap.
Het kwam uit Michael's kamer.
JE LEEST
Texting •L.H. > Nederlands
FanfictionLuke vind het nummer van Lexi in de club, Luke besluit haar te sms'en en zo worden ze vrienden, of meer... Alle rechten gaan naar @sweater-paws , ik heb het boek alleen maar vertaald :) Oktober 2014