"Hou je... Hou je nog van Michael?" Vraag ik. Ik weet zeker dat ze nog van Michael houdt maar ik wil gewoon dat ze mij antwoord geeft. Ook in hoe dronken ze nu is, ik wil weten wat ze zegt.
Ze is een tijdje stil, maar ik krijg een stotterende "nee". Ik til met mijn vingers haar kin omhoog zodat ze in mijn ogen kijkt.
"Zeg de waarheid Lexi."
Het maakt me niet uit dat er mensen om ons heen staan, of misschien wel staan te filmen. Het enige wat ik wil is dat ze antwoord geeft. Ik wil antwoord, en ik wil haar.
Ze sluit haar ogen. Het lijkt alsof ze zich wil focussen.
"I-ik hou niet van Michael..." Ze stotterd. "...Niet meer." Ze ademt een diepe zucht uit. Het blijft een tijdje stil. Ik kijk om mij heen om te kijken wat er in mijn omgeving staat. We wachten totdat iemand van ons iets zegt. Ik weet niet of we nog boos zijn op elkaar maar ik hoop het niet. Ik mis haar.
Ik plaats mijn hand naar mijn broekzak. Ik pak mijn mobiel eruit en ik ontgrendel hem. Ik kijk of ik nieuwe berichten heb op mijn social media- netwerken. En ik open "berichten". Ik zoek een contact genaamd "Toekomstige vriendin" met een koekje en ik begin te typen.
Toekomstige vriendin 🍪
--
Jij: Lexi
Jij: is... Is... Alles weer goed.. Nu ?
Toekomstige vriendin 🍪: Ja, ik denk het
Jij: het spijt me, oké? Voor alles
Ik bijt op mijn lip wanneer ik dit berichtje verstuur. Ik wacht op een antwoord.
Toekomstige vriendin🍪: Het is goed, klootzak
Ik lach. En ik kijk naar de bijnaam die ze me geeft. Ze vind het leuk om mij zo te noemen.
Jij: wil je een geheim weten?
Ik merk dat ze naar mij kijkt, maar ik negeer het.
Toekomstige vriendin 🍪: ja hoor
Jij: ik hou van je, oké? En ik denk dat mijn gevoelens voor jou zo groot is dat ik het liefde kan noemen.
Jij: ik hou van je
Ik tik met mijn vingers ongeduldig op mijn beeldscherm, wachtend op een antwoord. Maar die kwam niet.
Één minuut, twee minuten, drie minuten... ze gaan maar voorbij en ik heb nog steeds geen antwoord gekregen. Ik keek van mijn telefoon op en ik keek in haar emotieloze gezicht. Ze staat op en pakt mijn hand vast. Ze trekt mij mee. Ik weet niet waar we heen gaan maar ik weet wel dat ze sterk is voor een meisje.
Lexi en ik lopen door allemaal mensen heen. We worden geduwd door ze maar dat maakt niks uit, we lopen gewoon door. Ik weer niet waar we heen gaan maar ik denk ook niet dat dat heel erg ver zou zijn.
Na een paar minuten komen we aan bij een deur. Lexi doet de deurknop open en duwt mij naar binnen. We staan nu in een smalle kast. Lexi doet de deur dicht, op slot en nu hoor je bijna niks meer. Alleen ons twee.
Ze biedt mij aan om te gaan zitten en dat doe ik. Lexi zit naast mij en ik zie haar, in haar rode jurk zitten. Ik bijt op mijn lip en ik bewonder haar. Ze kijkt me aan.
"Bewijs het, bewijs dat je van me houdt." Zegt ze half-fluisterend.
En toen hielp ik haar met het uitdoen van haar jurk.
-
OEH 😏
SORRY, Ik heb het hartstikke druk! daarom een dubbel update! ik hoor nu Duits te leren en te lezen maar dat doe ik niet :0
Ik heb ook nog twee andere boeken. Deze zijn wel zelf geschreven!
Blijf - Een spannend boek !!!
En when I met you for the first time - Ook wel leuk!
Xxx
JE LEEST
Texting •L.H. > Nederlands
FanfictionLuke vind het nummer van Lexi in de club, Luke besluit haar te sms'en en zo worden ze vrienden, of meer... Alle rechten gaan naar @sweater-paws , ik heb het boek alleen maar vertaald :) Oktober 2014