005 🌸

156 20 4
                                    

"Baek..."

"Hm?" panggilan Seohwa disahutnya senada. Matanya sibuk tertancap pada skrin televisyen yang sedang menayang movie Avengers: End Game.

"Saya nak tanya ni," punggung dihenyak disebelah suaminya.

"Ye, tanyalah." mata Baekhyun masih lagi tidak beralih. Seohwa menunduk sayu sambil membuat satu bulatan dengan jari telunjuknya di atas sofa.

"Hmm, pasal anak tu..." terus tertoleh kepala Baekhyun. Kini, fokusnya beralih kepada si isteri. Bibir mungilnya sudah menguntumkan satu senyuman kecil.

"Kenapa? Awak pregnant ke?" raut wajah Baekhyun jelas menunjukkan dia berasa teruja.

Seohwa mencemik lalu menggeleng. Walaupun sudah dua kali, dia periksa kalau-kalau dia mengandung atau tidak namun keputusan masih menunjukkan negatif.

Baekhyun tersenyum lembut. Puncak kepala isterinya diusap-usap perlahan. Sambil itu, tangannya lagisatu menggenggam erat tangan Seohwa.

"It's okay, sayang. Kita boleh cuba lagi. Jangan sedih, okay?" dahi bersih Seohwa dikucupnya lembut.

"No matter what happen, I always love you."

🌸🌸🌸🌸

[SEOHWA POV]

"KENAPA KAU TINGGAL AKU, JOSHUA? KAU TAU TAK, AKU KENA KEJAR DENGAN PEREMPUAN MANA ENTAH. SAMPAI HATI KAU, JOSHUA." kata Dokyeom sebaik saja tiba di tempat kami. Aku hanya melihat telatah mereka berdua. Sesekali kepala aku tergeleng. Ada-ada saja.

"Hmm, Seohwa."

"Ya?" aku menoleh memandang Sehun. Bibirnya terukir satu senyuman sambil menatap wajah aku.

"Adik abang happy, tak?" soalnya. Aku tersenyum kemudian segera mengangguk. Walaupun sebenarnya, aku tidak boleh berhenti berfikir tentang Baekhyun.

Sehun juga membalas senyuman aku lalu kepala aku diusapnya lembut. Aku kembali memandang ke arah mereka berdua.

Aku memerhati Joshua lama. Agak-agak.. kenapa lelaki ini nak berjumpa dengan aku, eh hari itu?

Aku pasti ada sebab.

"Eh? Seohwa? Kau buat apa kat sini?" soal Dokyeom setelah baru saja perasan kehadiran aku. Aku menggulingkan bebola mata aku.

"Tengah berkebun. Tak nampak, ke?" balas aku dengan loyar buruk. Dokyeom tersengeh mendengar balasan aku.

"Kau dengan Sehun hyung je? Mana Baekhyun?" soalnya. Aku tersenyum kelat.

"Kerja." ringkas aku jawab. Dokyeom cuma terangguk. Fahamlah dia dengan suami aku yang bekerja sebagai ahli korporat.

"Eh, takkan nak duduk sini je? Jomlah kita main benda lain pula."

"Jom masuk rumah hantu!" cadang Dokyeom.

"Seohwa? Jom." ajak Joshua yang sedang berdiri di hadapan aku. Aku segera mengangguk sebelum tangan aku dicapai olehnya.

Aku tersentak seketika. Tangan aku yang digenggamnya aku pandang lalu perlahan-lahan cuba dilepaskan. Seolah-olah Joshua memahami tindakan aku, dengan segera dia meleraikan pegangan tangan kami berdua.

"Ah? M-maaf. Saya tak perasan." aku menggeleng tanda tidak mengapa. Dia cuma tersenyum kecil sebelum berjalan ke hadapan.

Kenapa senyuman dia itu...

Terlalu menggoda?

🌸🌸🌸🌸

Baekhyun melempar kunci keretanya ke atas meja. Keluhan dilepaskan. Tubuhnya disandarkan pada sofa untuk merehatkan badannya yang terasa letih.

[ON-GOING] Never Come Back • 『 절대로 돌아오지 않는다 』 • EXO Baekhyun Fanfic Where stories live. Discover now