Pagi. Bermulalah rutin harian Seohwa iaitu menyediakan sarapan untuk suaminya yang hendak pergi bekerja. Sejujurnya, dia sudah berasa bosan dengan rutinnya yang sentiasa sama. Terperuk di dalam rumah walaupun kini dia sudah ada kerja sambilan tetapi harinya tetap sama pada waktu petang.
"Good morning sayang." mendengar ucapan pagi oleh Baekhyun langsung dia menarik senyuman manisnya. Lalu, pusingkan tubuhnya menghadap jejaka itu.
"Morning." ringkas saja balasan Seohwa yang kelihatan tidak bersemangat seperti selalu. Digagahkan dirinya juga untuk senyum pada suaminya.
"Are you okay, sayang?" soal Baekhyun yang mulai perasan akan mood isterinya yang tidak seceria seperti pada pagi sebelumnya.
"Yes, I'm fine. Don't worry about me." jawab Seohwa tanpa memandang suaminya. Baekhyun sekadar diam sebelum menjamah sarapannya.
Jam tangan Rolex diliriknya sebelum matanya terbeliak luas menyedari dia sudah terlambat. "Sayang! I need to go already. Kalau awak dah nak pergi kerja, make sure text me first okay? Take care tau. Hehe, bye!" tanpa sempat Seohwa membalas apa-apa, lelaki itu sudah memboloskan dirinya di dalam kereta.
Dengan sepantas kilat, bunyi enjin kereta Audi Baekhyun sudah tidak kedengaran lagi. Seohwa merenung lama diluar kemudian nafasnya dihela panjang.
Tidak tahu lagi sampai bila dia harus hidup sebegini. Di mata orang, mungkin Baekhyun kelihatan penyayang dengan isterinya.
Namun bagi Seohwa, Baekhyun sentiasa sibuk dengan kerjanya sampai dirinya terabai.
🌸🌸🌸🌸🌸
"Jadi, apa kau rasa selama ganti tempat aku ni? Dia pernah marah kau tak?" Taeyong menanya pada sahabat kerjanya, Jaehyun.
Jaehyun menggumam seketika sambil berfikir. "Hmm... setakat ni aku tak pernah kena marah lagi. Asal do? Dia marah kau selalu ke? Fuh. Aku ingat dia jenis dingin je. Rupanya baran sekali?"
"Aish. Tak adalah! Aku saja je tanya. Sebab kadang mood dia tak boleh predict weh. Macam perempuan. Ada hari dia macam dingin, ada hari macam ceria. Aku pun tak faham nyah." tutur Taeyong mengenai Baekhyun yang baginya pelik. Tapi asalkan gaji masuk, bolehlah tu bawa bersabar.
"Aku setuju. Sebab hari itu, masa meeting pasal new project awal-awal muka dia macam nak terkam orang lepas tu Miss Suzy datang je aku tengok dia jadi okay. Like, kau tahu? He looks comfortable with her." kata Jaehyun kemudian menyisip sedikit coffeenya. Haus pula tekak dari tadi membawang.
"Hoi, hoi! Membawang pasal apa tu? Nak join!" Haechan yang dari jauh melihat mereka berdua berlari menghampiri mereka. Taeyong dan Jaehyun yang menyedari kehadiran Haechan cepat-cepat beredar pergi.
"Weh! Apani! Tunggulah!" jerit Haechan tidak puas hati. Selalu sangat kupas bawang tak ajak dia! Ey!
🌸🌸🌸🌸🌸
Terjenguk-jenguk kepala Joshua sambil meneliti manusia-manusia di situ. Wajahnya sengaja disorok dengan buku yang dicalasnya dari rak buku itu. Melihat figura yang dicari-carinya, segera jejaka kacak itu pura-pura berjalan sambil tangannya sibuk menyelak helaian muka surat.
"Ehhh! Joshua!"
"Eh, hi Seohwa. What're you doing, here?" tanya Joshua pura-pura berlakon. Padahal tujuannya datang ke sini sememangnya ingin bertemu dengan Seohwa. Ceh!
"Kerjalah. Apalagi? Saya yang patut tanya, awak buat apa kat sini? Bukan awak kerja, ke?" soal Seohwa kembali. Aneh. Joshua ini merupakan ahli korporat juga sama dengan Baekhyun tapi tak nampak sibuk macam suaminya itu.
YOU ARE READING
[ON-GOING] Never Come Back • 『 절대로 돌아오지 않는다 』 • EXO Baekhyun Fanfic
أدب الهواة"I made a mistake, now I'm living with the consequences. I regret it. I really do. And I'm sorry." . . . . . . "Seohwa, tolong kembali. I really need you, sayang." "Kenapa saya perlu hadir semula dalam hidup awak selepas apa yang berlaku?" "Seohwa...