011 🌸

83 9 3
                                    

"Sorry late. Saya tenangkan fikiran kejap tadi." terperanjat Suzy apabila Baekhyun tiba-tiba muncul di hadapannya dengan wajah yang agak muram. Langsung Suzy perbetulkan posisi duduknya.

"O-oh, Baekhyun. I thought you won't come since you say you're not sure... so what's up?" teruja Suzy jadinya. Baekhyun cuma tersenyum nipis.

"Alang-alang saya dah keluar rumah tadi, so I guess I have to come." balas Baekhyun tenang. Suzy terangguk-angguk. Dia kemudian meneliti wajah Baekhyun yang kelihatan seperti dalam masalah.

"Awak ada masalah ke, Baekhyun? Mind to share with me?" soal Suzy cuba ingin memancing Baekhyun. Baekhyun tersentak tatkala Suzy seakan perasan dirinya yang baru sahaja lepas bertengkar dengan Seohwa.

Perlahan-lahan kepalanya menggeleng sambil terukir senyuman. "Nothing. It's just a small matter." nafinya.

Suzy mengecilkan matanya tidak percaya. "Ay, geotjimal. Jangan tipu saya. I know. Why? Is it about your wife?" soal Suzy lagi sementara dagunya ditopang memandang Baekhyun.

Baekhyun tergelak kecil seraya menundukkan kepalanya ke bawah. Dia lalu mengangkat wajahnya semula membalas tatapan Suzy. "Eo. It's about Seohwa."

Terjongket kening kiri Suzy mendengarnya. Bibir tipisnya menarik senyuman sambil merapatkan dirinya sedikit dengan Baekhyun. "Wae? Awak bergaduh dengan dia ke? About what?" terasa berminat ingin mendengar kisah Baekhyun dan isteri 'kesayangannya' itu.

Baekhyun menghela keluhan panjang seolah-olah baru sahaja melepaskan beban yang berat. Kemudian, wajah cantik milik Suzy ditatapnya. Suzy hanya mempamerkan senyuman manisnya apabila anak mata mereka berdua saling bertentangan.

"Actually, saya rasa tak selesa nak cerita pada awak. But I will tell you why." tersenyum lebar Suzy selepas mendengar ungkapan Baekhyun. Laju dia mengangguk.

"Ceritalah. Anggap saya tempat luahan isi hati awak."

🌸🌸🌸🌸

"Good morning, Tuan Hong

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Good morning, Tuan Hong." ucap salah seorang staf di syarikat tersebut. Joshua yang terkenal dengan senyuman ramahnya cuma mampu tersenyum sebagai balasan. Langkahnya tergesa-gesa menuju ke arah lif.

"Eh, Tuan Hong? Kenapa nampak macam kalut semacam je. Ada barang yang tuan tertinggal?" tegur Yoon Jeonghan yang memegang jawatan sebagai General Manager.

Ting!

Segera kedua orang lelaki itu melangkah masuk tatkala pintu lif dibuka. Punat tutup ditekan laju. Berkerut dahi Jeonghan memerhati tingkah majikannya itu.

"Saya nak jumpa someone. So I need to be fast."

"Ah.... your girlfriend?" duga Jeonghan. Joshua menggeleng sebelum menolehkan kepalanya memandang Jeonghan bersama senyuman di bibir.

[ON-GOING] Never Come Back • 『 절대로 돌아오지 않는다 』 • EXO Baekhyun Fanfic Where stories live. Discover now