019 🌸

40 9 6
                                    

Dua bulan berlalu,

Baekhyun mengerling jam tangan Rolex-nya sambil menggigit bibir bawahnya. Nervous. Tinggal lagi 30 minit sebelum pakaian hasil keluaran terbaharu syarikat Privé dan CBX Building akan dilancarkan. Dia gugup.

Bagaimana kalau keluaran mereka tidak dapat capai target mereka?

Pasti rugi teruk.

"Baekhyun-ssi," lelaki tersebut menoleh melihat suara wanita yang memanggilnya. Langsung tersenyum Baekhyun tatkala Suzy datang menghampirinya.

"You look so nervous, Baekhyun-ssi. Don't worry. Everything's gonna be okay." lembut Suzy menutur cuba menenangkan Baekhyun yang kelihatan risau itu. Baekhyun tersenyum nipis.

"I hope so." balas Baekhyum masih tidak dapat kawal perasaannya. Telefonnya diaktifkan dan terpaparlah gambar isterinya, Seohwa yang digunakan pada lockscreen-nya.

Suzy mengetap bibirnya cemburu memerhati Baekhyun yang tersenyum manis sambil merenung gambar Seohwa. Seolah-olah wanita tersebut memberi kekuatan padanya dan membuatkan lelaki itu tenang.

Suzy cuba tarik nafas kemudian hembus. Perasaan cemburunya terlalu membuak. Dia berasa tidak adil kerana Baekhyun tidak beri perhatian kepadanya.

"Baekhyun-ssi, jom ready." ujar Suzy lalu merangkul lengan Baekhyun. Baekhyun tersentak. Matanya melihat tangan Suzy yang berada pada lengannya sebelum beralih pada Suzy dengan pandangan meminta penjelasan.

Suzy tersenyum manis sambil bertentangan mata dengan jejaka itu. "Tak apa kan?"

Baekhyun membalas senyumannya. "Hmm. Gwenchana." balas Baekhyun jujur tidak kisah. Suzy apalagi, makin erat dia memeluk lengan sasa Baekhyun.

Tanpa banyak bicara, mereka melangkah keluar untuk bersedia. Sempat Baekhyun mengacakkan rambutnya memandangkan mereka akan diserbu oleh wartawan dan stesyen televisyen untuk ditayangkan.

🌸🌸🌸🌸🌸

SEOHWA POV.

Tersengeh-sengeh gedik aku dibuatnya sambil menunggu sidang media Baekhyun mengenai keluarkan baju terbaharunya. Siapa je tak excited suami masuk tv? 😆

"Eee! Cepatlah iklan ni!" cemuhku geram.

"–Annyeonghaseyo! Saya MC Park Saera yang akan interview seorang pemuda yang kacak dan seorang wanita yang anggun. Baiklah, dipersilakan!"

Mataku mulai bersinar tatkala sidang media secara langsung tersebut sudah bermula. Aku menepuk tangan sambil tersengeh lebar  apabila wajah kacak Baekhyun ditayang di hadapan kaca televisyen.

Aku tersenyum bangga. Handsome-nya awak, Baek!

"–Oh, dae. Annyeonghaseyo, Privé CEO, Byun Baekhyun imnida. Bangapseubnimda (nice to meet you)." ujar Baekhyun bersama senyuman manisnya. Aku apalagi, dah terjerit-jerit di hadapan TV!

"AAAAAAA SHUBEN AI LA TU!!" aku menjerit excited. Bangga sangat-sangat dengan pencapaian Baekhyun.

"–Wah~ memang handsomelah awak ni, Baekhyun-ssi." sebuah pujian diungkapkan oleh MC Park Saera kerana kagum dengan ketampanan jejaka itu. Baekhyun hanya tersenyum malu.

"Biasalah, suami aku." omelku sendirian dengan bangganya. Dan, aku tak risau. Semua orang tahu Baekhyun dan aku sudah berkahwin.

[ON-GOING] Never Come Back • 『 절대로 돌아오지 않는다 』 • EXO Baekhyun Fanfic Where stories live. Discover now