Inaya was alles zo heveig aan het vertellen dat Nadia begon te huilen. Ze omhelsde Inaya en zei dat alles Inshallah goed kwam. Inaya huilde ook en maakte Nadia duidelijk dat ze toch echt weer terug naar het huis moet waar ze woonde. Al haar spullen waren daar nog.
Nadia: Vraag dan gewoon aan Mohamed of ie jou kan brengen, zodat jij je spulletjes kunt halen.
Nadia was echt een lieve meid.
Inaya: Ja maar je weet hoe Mo is. Hij gaat me uitlachen in plaats van om al die moeite te doen voor mijn spullen.
Nadia: Mohim.. Weet je wat we doen ik ga wel wat proberen te regelen en dan moet je me goed uitleggen waar dat huis van je is oke?Inaya omhelsde Nadia.
Inaya: Ooh je bent een schat, mijn zina habiba.
Nadia lachte en pakte haar tas.
Nadia: Ik heb een nieuwe jurk gehaald wat vind je ervan?
Inaya: Oo hij is mooi prachtig!
Nadia: Ik heb het laten maken in Marokko, heb alleen stof van hier gehaald.
Inaya: Ik wil dat ook hij is prachtig.
Fatima was de hele tijd stil en opeens begon ze te praten.Fatima: Maar als jouw spullen in je andere huis zijn, hoe ga je dan vanavond naar het feest?
Inaya : Feest?
Nadia: So die mensen hier vertellen je ook niks he? We zijn hier omdat we naar het feest gaan jouw ouders willen een klein feest geven omdat Faissal morgen gaat verloven. Ze wouden het eerst thuis houden, maar de ouders van dat meisje zijn al een week geleden van Marokko gekomen en hebben veel familieleden die ook erbij willen zijn
Inaya: Maar hallo het gaat toch alleen om de ouders dan kunnen ze toch gewoon thuis doen?
Nadia: Ewa,die tantes en ooms willen zehma ook kijken wat voor ouders het zijn en zo
Inaya: Nou ja, maar dus ik heb helemaal geen jurken.
Nadia: Daarom heb ik dus toch gelukkig ook aan jou gedacht en eentje meegenomen
Inaya: Hoe wist je dan dat ik er was?
Nadia: Ewa je weet hoe onze moeders zijn, zodra er iets is gebeurt binnen een minuut weten ze het gelijk van elkaar.
Inaya: Zijn ze nog steeds zo jo? Dat haat ik nou. Roddel de roddel.Nadia lachte. Nadia pakte het jurk uit de tas en gaf het aan Inaya. Inaya paste het. Hij zag er prachtig uit en zij ook. Haar moeder kwam opeens de kamer binnen.. Haar moeder keek wat ze aan het doen waren. Ze vroeg Fatima om mee te komen. Inaya en Nadia keken raar en begrepen er niks van.
Inaya: Ze heeft wel vaker van die aanvallen hoor hahaha.
Nadia glimlachte even kort en werd weer serieus. Inaya merkte het op en vroeg wat er aan de hand was.
Nadia: Ik ben uitgehuwelijkd Inaya..
Inaya: Echt? Sooo!
Nadia: En nog wieee.. Onze neef Yahya.
Inaya: Nee die crimineel? En dat vinden je ouders een goed jongen?
Nadia: Ja het is familie he.. En hij heeft geld, dat is wat ze eerst zien.Nadia veegde haar traantjes en glimlachte weer we gaan onze dag niet kapot maken. Fatima kwam terug.
Fatima: Tante Louisa zei dat we over een uur gaan.
Inaya: O dan moeten we opschieten..Nadia wachtte totdat Inaya haar jurk uittrok.
Nadia: Ik ga douchen.
Inaya: Wel snel doen want ik moet ook nog.Inaya ruimde alles op van de tafel en Fatima pakte het op. Inaya keek haar aan.
Fatima: Kom ik help je dan kan je verder iets voor jezelf doen.
Inaya: O oke, dankjewel.Fatima liep de kamer uit er kwam iemand binnen.
Inaya: Ben je iets vergeten Fat..
Sad kwam binnen met Ilham in zijn handen.
Inaya: Wat is er?
Said: Ook hallo.
Inaya: Nou nee niet hallo. Jij komt nu pas met je hallo terwijl je geen jaren hallo hebt gezegd. Ik dacht dat ik iets had gedaan al die jaren maar hoe ouder ik werd hoe meer ik begreep dat je gewoon shiki was!
Said: Ho ho ho roeshtag haha.Karima dacht stop die tanden weg en vooral die gouden tand zehma ik ben mooi. Said zat op de bank met Ilham en praatte steeds tegen haar. Toen Inaya dat zag dacht ze soo hij kan ook lief zijn dus.
Said: Je hebt echt een mooi zusje en schattig.
Inaya pakte Ilham uit zijn handen.
Inaya: Sorry Said maar deze kamer is alleen bestemd voor vrouwen. Beslama.
Said: Ewa als je zo wilt doen..Hij liep weg. So wat een rare gozer man. Eerst groet ie niet en dan zit ie bijna op mijn rug. Inaya hoorde dat Nadia klaar was, want ze hoorde haar stem beneden. Inaya liep snel naar boven en ging douchen. Nadat deed ze het jurk aan en bekeek zich in het spiegel. Hij zat echt leuk. Er klopte iemand op de deur
Inaya: Ja..
Wie kwam binnen? Said.
Inaya: Jeeemig wat moet jij nouuu weer?
Said: Ewa saffi nichtje.. Zet eens mijn stropdas goed.
Inaya: Oke kom hier.Terwijl ze bezig was, zag ze dat hij haar heel de tijd aankeek. Ze probeerde zo snel mogelijk goed te zetten voordat er iets zou gebeuren.. Ze zag opeens Hicham in hem en stond stil. Nee hem moet ik helemal uit mijn hoofd zetten.
Said bukte en..
Omdat ik veel lezers heb en weinig stemmen, zal ik vanaf dit deeltje beginnen met stemgoal. Zodra de stemgoal is bereikt, komt er een nieuw deeltje online!
Stemgoal: 15 *
JE LEEST
Een meisje dat de verkeerde kant op ging.
AcakInaya heette ze. Ze was 22 jaar oud en had nu al haar leven op orde. DAT DACHT ZE TENMINSTE. Ze woonde niet meer met de ouders omdat haar vader haar niet kon uitstaan van het gedrag die ze thuis toonde en haar moeder kwam een aantal keren in het zie...