Sebuah kereta Porsche berhenti di hadapan stesen bas itu. Kelihatan seorang wanita yang agak berusia namun masih cantik pada pandangan Mina, keluar dari kereta itu.
"Omma.." Kata Jinyoung sebaik saja ternampak wanita itu.
Mina melihat mereka. Ternyata wanita itu adalah ibu kepada Jinyoung.
"Jr.. Mianhae. Omma lambat sikit datang!" Kata Omma Jinyoung.
"Nae omma, jom lah kita balik!" Jinyoung mengajak ommanya pulang ke rumah.
"Eh tunggu sekejap, ni kawan Jr ke? Takkan nak tinggalkan dia sorang sorang kat sini?" Omma melihat Mina yang masih duduk di bangku itu.
"Omma ni bukan kawan Jr la.. Biarlah dia kat sini, jom la kita balik" Jinyoung berkata begitu.
Mina mendengar lalu dia membalas kembali kata Jinyoung kepada omma namja itu.
"Nae.. Ajumma, saya bukan kawan Jinyoung.. Jadi ajumma dengan dia pulang lah dulu ya.. Saya akan tunggu dekat sini samapai hujan berhenti, lepas tu saya balik ke rumah.." Mina menerangkan kepada omma Jinyoung.
"Yahh.. Jangan cakap macam tu Jr.. "
Omma Jinyoung melihat Mina.
"Kalau kamu tidak berkawan sekalipun dengan Jr, tak elok kamu duduk sorang sorang kat sini, kamu tu perempuan.. Mari ajumma tolong hantarkan kamu pulang" Omma Jinyoung ingin menghantar Mina pulang.
"Eh tak payah susah susah ajumma.. Saya boleh balik sendiri." Mina menolak dengan lembut namun omma Jinyoung masih memujuknya. Jinyoung sudah masuk di dalam kereta. Dia sebenarnya melihat Mina dan ibunya berbual. Namun dia pura pura tidak peduli.
"Ajumma ikhlas nak tolong.. Oh ya.. Nama kamu siapa? Ajumma, Ye rin." Ajumma Ye rin memberitahu Mina.
"Nama saya Myoui Mina, ajumma.. Panggil saya Mina je." Mina memperkenalkan dirinya lalu tersenyum.
"Oh ya.. Mina, manis namanya. Sudahlah, mari ajumma hantarkan" Ajumma Ye rin pun mengajak Mina lagi.
Mina tidak menolak. Mana kan boleh dia menolak pertolongan orang sebaik ajumma ye rin itu. Dia tidak mempedulikan mata Jinyoung yang melihat tajam ke arahnya.
Mina masuk dalam kereta Porsche milik ajumma ye rin bersama Jinyoung itu.
YOU ARE READING
Benci Tapi Suka
Fanfiction[ COMPLETE ] Bermula dengan satu peristiwa yang menyebabkan Mina dan Jinyoung pantang bersua muka pasti ada saja perkara yang akan menimbulkan pergaduhan antara mereka. Namun,siapa sangka rasa benci itu akhirnya menimbulkan bibit-bibit cinta antara...