Bab 9

171 17 0
                                    

Mina bangun pagi dengan rasa riang di hatinya.

"Annyeong hasimnikka, omma dan onnie ku sayang" Kata Mina lalu duduk bersarapan dengan omma dan onnie.

"Anyeong Mina! Aigoo.. Kamu sangat ceria hari ini? Ada apa apa yang special ke?" Tanya Jisoo kepada adiknya itu.

"Dae.. Nak tau apa yang special?" Mina tersenyum.

"Wae? Mina dah ada boyfriend ehh?" Kata Jisoo.

"Ishh onnie.. Ke situ pulak. Bukanlah" Mina sudah memasamkan muka.

"Onnie gurau aje la.. Jangan la muncung mulut tu.. Tak cantik. " Jisoo memujuk Mina. Sensitif betul adiknya itu.

Omma yang melihat mereka berdua menggeleng-gelengkan kepala.

"Jisoo, Mina.. Makan! " Kata omma setelah diam dari tadi.

"Kejap omma, onnie ni suka sangat usik Mina.. " Mina mengadu kepada omma.

Jisoo ketawa lalu dia bertanya kepada Mina.

"Mina.. Mina cakap tadi ada yang special? Bagitau la.. " Jisoo menanyakan kepada Mina lagi.

"Hari ini special sebab ada onnie dan omma di depan mata Mina!" Kata Mina sambil tersengih-sengih.

"Mwo?" Ujar Jisoo.

Mereka bertiga ketawa.

"Ada ada saja kamu, Mina." Kata omma pula.

Serentak dengan itu. Terdengar momo memanggil dari luar rumahnya.

"Mina.. Aku datang. " Momo memanggilnya.

"Omma, onnie.. Mina pergi ke sekolah dulu ya dengan momo.. Annyeongi kyeseyo.. " Mina pun ke luar rumah berjumpa dengan Momo.

Terdengar suara Jisoo mengucapkan selamat jalan kepada mereka.

"Chalgayo Mina, Momo!" Jisoo melambai-lambaikan tangannya ke arah Mina dan Momo.

Mina dan Momo melambai tangan kembali.

Di sekolah,

Mina dan Momo berjalan melalui pagar sekolah. Ketika itu dia ternampak Jinyoung dan Jaebum berjalan bersama.

Entah kenapa Mina tidak boleh melihat Jinyoung. Perasaan marahnya datang meluap luap.

"Mina, kau okay ke?" Tanya Momo. Dia melihat temannya itu asyik memandang ke arah Jinyoung.

"Tadi okay.. Tapi lepas aku tengok mamat tu, terus rasa tak okay.. Ishh menyampah!" Mina mencebik.

"Dah la.. Jom kita masuk kelas." Momo mengajak Mina berlalu. Tidak mahu Mina menimbulkan kemarahan di situ pula.

Mina dan Momo berjalan menuju ke kelas 5 A

Benci Tapi SukaWhere stories live. Discover now