Bab 19

163 12 0
                                    

Jinyoung menunggu temannya si Jaebum. Jaebum berjanji dengannya untuk berjumpa di gelanggang futsal.

"Apasal lambat sangat si Jb ni.. Dah 15 minit aku tunggu, tak datang lagi.." Jinyoung mula rasa geram dengan Jaebum.

Kedengaran suara Jb memanggilnya.

"Jr.. Sorry aku lambat." Jaebum meminta maaf.

"Hah.. Kenapa kau lambat? Takkan bersiap macam perempuan pulak kot. " Perli Jinyoung.

"Ishh.. Tak ada lah, aku ada hal la tadi.. Ni kau ajak aku jumpa kat sini kenapa?" Jaebum bertanya.

"Aku rasa nak mintak tolong kau lagilah Jb.. Kau boleh tolong aku tak?" Kata Jinyoung. Dia sangat memerlukan bantuan temannya itu.

"Tolong apa? Pasal yeoja tu lagi ke.. Mina?" Jaebum seakan boleh mengagak apa yang akan diminta oleh Jinyoung.

Jinyoung tersengih. Si Jaebum ni ahli nujum ke apa? Tepat pulak tekaan dia.

"Arasso.. Aku tau, kau nak mintak tolong aku macam mana nak ajarkan kau cara memikat Mina betul tak? "

"Kau jangan risau.. Aku ni champion tau tak, setakat nak tolong pikat si Mina tu.. Aku boleh handle la. Confirm dapat punya.. Percaya dengan aku.. Haha.." Ujar Jaebum dengan bangganya.

Eh si Jaebum ni. Belum sempat dia beritahu apa apa, sudah pandai membuat andaian sendiri.

"Ek eleh.. Poyo lebih la kau ni.. " Jinyoung mencebik.

"Betul kan.. Aku tau lama dah kau syok kat Mina tu kan. Tapi kau tu yang ego. Taknak mengaku konon.."

"Kita sama sama lelaki bro.. Aku boleh nampak la dari macam mana kau pandang dia.. Yang sebenarnya kau sukakan dia.. " Jaebum berkata lagi.

"Cewah ayat kau.. Tak boleh blah la. " Kata Jinyoung. Dia ketawa, tak sangka temannya itu boleh menebak isi hatinya sampai ke tahap itu.

"Okay Jb.. Kau memang betul, aku sukakan Mina.. Tapi Mina bencikan aku.. Kau rasa apa patut aku buat.. " Jinyoung berterus terang saja pada Jaebum memandangkan Jaebum pun sudah meneka.

Jaebum tersenyum senget.

"Kau jangan risau.. Kau nak aku tolong kau kan.. Aku ada plan, tapi kau kena usaha sendiri la.. "

"Yelah.. Apadia?" Tanya Jinyoung.

Jaebum memberitahu tentang plannya kepada Jinyoung.




Benci Tapi SukaWhere stories live. Discover now