7

316 5 1
                                    

De volgende dag word ik wakker door het helse geluid van mijn wekker. Ik druk hem meteen uit en stap met moeite mijn bed uit. Heel even overweeg ik om gewoon weer te gaan pitten, maar dat zullen mijn ouders niet zo leuk vinden.

Ik denk terug aan gister. Het is te laat geworden. Om 3 uur lag ik pas in mijn bed. En nu moet ik weer lekker naar school. Ook ben ik nog steeds geschokt om wat Noah me vertelde. En ik moet Ella nog spreken over Brandon. En Joshua en Jayden moet ik ook nog spreken. 

Sinds wanneer moet ik zoveel mensen spreken? Dit is zo nieuw. Ik doe snel mijn ochtend routine en spring dan op mijn fiets op weg naar school. 

Als ik daar ben aangekomen zie ik Ella nog net naar binnen lopen. Ik trek snel een sprintje en ren de school binnen. Oef dat had ik beter niet kunnen doen. Mijn conditie wordt niet echt beter door een beetje fietsen. 

Ze staat bij haar kluisje dus loop ik naar haar toe. 'Heyy El ik heb je gister bijna de hele avond niet gezien.' zeg ik lachend tegen haar. 

'Ja, sorry.' zegt ze schuldig. 

'Hé, ik vond het niet erg hoor toen ik je zag zoenen met Brandon.' antwoord ik. 

Ze glimlacht en zegt: 'Ehh ja, het was echt gezellig met hem.' 

Ik gil door de hele gang heen. 'Yess girl. Ik ben echt blij voor je, hebben jullie nu een relatie?' 

Ze schud haar hoofd. 'Komt vast snel.' zeg ik blij. Ze grinnikt en knikt. 

'Met wie was jij de hele avond dan?' vraagt ze terwijl we naar onze eerste les lopen. 'Met Jayden en Joshua.' antwoord ik. 'Ahh oke, gezellig denk ik.' zegt ze. Ik knik en we lopen het klaslokaal binnen. 

Halverwege de les komt opeens de directeur binnenlopen. 'Ik zoek Nora Dekker.' zegt hij. Ella kijkt me vragen aan waarop ik mijn schouders ophaal en opsta. 'Dat ben ik.' zeg ik terwijl ik achter hem aanloop.

Aangekomen in zijn kantoor begint de directeur te praten. 'Nora jij hebt nog geen activiteit gekozen, dus hebben wij er een voor je uitgekozen. De cheerleaders hebben nog iemand nodig en ik zag dat je vroeger heb geturnd, dus dit wel goed zou uitkomen.' vertelt hij. 

'Dus ik moet gaan cheerleaden?' zeg ik verbaasd. Uit alles moet ik gaan cheerleaden? Dit voelt als een grote grap, maar de directeur gaat serieus door. 

'Ja, de training is elke donderdag. Dus morgen.' zegt hij. Ik knik verbijsterd. 'Dan mag je nu weer naar je les.' zegt hij. 'Ehh oke dankuwel.' zeg ik verward. Dan loop ik snel het kantoor uit terug naar mijn les.

Als het pauze is zitten we weer met z'n vieren in de aula. Luke, Brandon, Ella en ik. 'Waarom haalde de directeur je nou uit de les?' vraagt Ella aan me. 

'Ik moet bij het cheerleaderteam.' zeg ik zuchtend. Luke en Brandon beginnen te lachen en El kijk me meedelevend aan. 'Met liv als aanvoerder, he.' 

Ik zucht nog een keer en zeg: 'Ja, dat weet ik.' 

We praten nog over wat andere dingen tot Noah ons stoort. 'Nora, meekomen nu.' zegt hij terwijl hij me dwingend aankijkt. Denkt deze jongen soms dat ik zijn hond ben? Uitdagend kijk ik hem aan, terwijl ik rustig blijf zitten. 

Daar lijkt hij niet zo van gediend te zijn. 'Je kunt nu meekomen of ik kan je optillen en wegdragen.' zegt hij ongeduldig. Jezus doe eens rustig jongen. 

Ik zucht en sta op, want het idee van Noah die me optild staat me niet zo aan. Hij loopt naar buiten en ik volg hem maar. 

'Wat ik gisteravond tegen je zei moet je gaan vergeten, oké.' is het eerste wat hij zegt als we buiten staan. Het is niet eens een vraag.

'Waarom dat?' vraag ik verward. 

'Je praat er met niemand over of ik zorg dat je het vergeet.' zegt hij dreigend en dan loopt hij gewoon weg. Wat is er toch mis met die jongen. En waarom zou ik het tegen iemand willen vertellen.

School is afgelopen vandaag en ik ben bezig wat boeken in mijn kluisje te proppen. Dan zie ik Jayden en Joshua een eindje verder in de gang staan. Ik sluit mijn kluisje en loop er snel heen. Ik moet ze nog spreken over gisteren. 

'Heyy jongens.' zeg ik als ik voor ze sta. Ze stoppen met praten en kijken me aan.

'Wat is er gister nou gebeurd ik heb jullie niet meer gezien?' De twee jongens kijken elkaar aan en dan kijken ze weer naar mij. 

'Het is beter als je dat niet weet.' zegt Joshua en hij loopt weg. Waarom loopt iedereen de hele tijd weg. 

'Jay, wat is er gebeurd?' vraag ik smekend. 

'Sorry Noor, ik heb hem beloofd niks te zeggen.' antwoord hij. 

Ik zucht en zeg: 'Oke, ik ga naar huis byee.' En dit keer loop ik weg. Ik dacht dat ik bevriend met ze aan het raken was, maar misschien denk ik dat maar.

Als ik thuis aankom schop ik mijn schoenen uit en plof neer op de bank. Mijn ouders zijn er niet ik app ze zo wel. Ik wil eerst Tom bellen. 

'Heyy Noortje.' neemt hij vrolijk op. Ik moet lachen, omdat de vorige keer dat we belde hij vet hysterisch deed. 

'Heey Tom, hoe gaat ie met Mila?' vraag ik. Het antwoord weet ik al, aangezien hij ineens het zonnetje in huis lijkt te zijn. 

'Goed goed, ik heb met haar gepraat.' antwoord hij trots. Ik weet gewoon precies hoe hij nu kijkt.

'Woww, het is een wonder.' schreeuw ik dramatisch door de telefoon. Soms ben ik de dramaqueen, maar alleen om hem te irriteren.

'En dus?' vraag ik er nog achteraan. 

'Ik heb een vriendin.' zegt hij blij. 

Ik gil en grinnik dan. 'Tommie heeft z'n eerste vriendinnetje.' 

Hij grinnikt en zegt: 'Als ik je nu kon slaan had ik het gedaan.' 

'Dat kan lekker niet!' roep ik. 

'En hoe gaat ie bij jou?' vraagt hij dan. Ja dat is een goeie vraag Tom.

'Dat wil je niet weten.' zucht ik. 

'Hoezo?' vraagt hij verward. Dus leg ik hem alles uit wat er is gebeurd. Echt alles. Het duurt even voor hij het snapt, want ik snap het zelf niet eens. 

'Dus die Noah is een totale sukkel en Jayden en Joshua willen je niet vertellen wat er is gebeurd?' vat Tom het samen. 

'Ja precies dat ja.' antwoord ik verbaasd, omdat hij het zo simpel zegt. 

'Oh en ik moet gaan cheerleaden!!' schreeuw ik. Dat is nog het ergste van alles.

Tom barst in lachen uit en we praten nog even over mijn ouders en school enz. 'Ik kan niet wachten tot je over 1,5 week komt!' zeg ik. 'Jaa vakantie!' roept hij blij. Ik lach en we sluiten het gesprek af.

Ik maak nog snel mijn huiswerk voor morgen, want ja dat moet ook gebeuren. Als ik daarmee klaar ben app ik nog even met Ella. We hebben het eerst over Brandon die haar nog niet heeft gevraagd. 

Dan vraag ik haar naar Joshua en of hij haar wat heeft verteld over gister. Ze snapt het niet dus leg ik haar uit over het bijna-gevecht. Ze zegt dat ze er nog met hem over zal praten. En we appen nog even over het cheerleaden.

Want,

dat wordt een ware hel. 


High School ✅Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu