Noah, Tom en ik staren Ella aan als ze begint met praten.
'Het begon dus toen ik wegging met Brandon. We gingen gewoon stappen, maar kregen laat in de avond ruzie. Toen is hij boos weggegaan en liet hij me daar alleen. We kregen dus ruzie door zo'n gast die al de hele tijd naar me toe kwam. Toen Brandon weg was kwam die jongen meteen weer naar me toe. Hij begon me te zoenen, maar ik ben zo snel mogelijk weggegaan. Toen ben ik gaan lopen tot ik een meer zag. I-ik wilde verdrinken.'
Dat laatste zegt ze heel zacht en begint dan te huilen. Snel ga ik naast haar zitten en geef haar een stevige knuffel.
'Wat is er toen gebeurd?' fluister ik zacht naar haar. Ze probeert haar tranen weg te vegen en zegt: 'I-ik heb het gedaan, maar toen heeft iemand me gered.' fluistert ze. En ze begint weer te huilen. Ik wrijf geruststellend over haar rug, tot ze stopt.
'Wat heb je daarna de hele tijd gedaan?' vraagt Noah haar nu. 'Gewoon rondgelopen, ik wilde niet terug.' zegt ze beschaamd. 'Het komt allemaal goed, we gaan zo naar je huis oké?' stel ik voor. Ella kijkt me bang aan, maar knikt toch maar.
'Tom wil je Joshua even bellen dan kan hij El ophalen.' zeg ik tegen hem. Hij knikt en belt hem op. Als hij weer heeft opgehangen kijkt hij ons weer aan.
'Hij komt er meteen aan.' Ik knik tevreden, want ik weet dat hij hier heel snel zal zijn. Hij is zo bezorgd om haar. En ik had gelijk, want nog geen vijf minuten later is hij er. Als hij Ella ziet knuffelt hij haar helemaal plat. Ik glimlach en loop met ze mee naar buiten.
Terwijl Noah en Tom alles uitleggen aan Josh loop ik met Ella naar de auto. 'Het komt allemaal goed, we gaan je helpen. Ik kom morgen langs, oké.' zeg ik tegen haar voor ze de auto instapt. Ze geeft me een knuffel en knikt licht.
Dan stapt ze de auto in en loop ik terug naar de jongens. 'Ze zit in de auto.' zeg ik als ik aankom lopen. Joshua zegt ons gedag en geeft me nog een knuffel. Dan loopt hij naar de auto en rijd weg.
'Ik ga alvast naar binnen, kom je zo je ouders waren bezorgd.' zegt Tom dan terwijl hij me een knipoog geeft. Ik glimlach en zeg: 'Jaja, ik kom zo.' Nadat ik dat heb gezegd loopt hij ons huis in.
Noah glimlacht naar me en zegt: 'Het komt wel goed met haar.' Normaal ben ik best positief, maar dit is al eens gebeurd. Kan ik hem dat vertellen? 'Ik weet het niet. Dit is al eens eerder gebeurd.' zeg ik snel. Noah kijkt verbaasd en weet even niks te zeggen.
'Wanneer dat dan?' vraagt hij verbaasd.
'Ongeveer een jaar geleden, Josh zei het.' leg ik hem uit.
'Dat heeft hij dan wel goed verborgen gehouden.' zegt hij nog steeds verbaasd.
Ik haal mijn schouders op en zeg: 'Hoe is het nu met je moeder?' Ik praat liever over een ander onderwerp. Morgen ga ik langs bij Ella, dan zie ik wel.
'Slecht. Ze is nog steeds in het ziekenhuis.' zegt hij zo nonchalant mogelijk. Maar in zijn ogen zie ik heel wat anders.
'Ook met haar komt het goed. Bel me maar als er wat gebeurd of bel aan. Oh en thanks voor vannacht.' zeg ik voor ik wegloop. 'Je mag nog wel vaker blijven hoor.' hoor ik hem nog net roepen. Ik rol lachend mijn ogen en loop mijn huis in.
Het is avond en Tom en ik zitten op de bank een film uit te zoeken. Al best lang, want er is niks leuks. Toen ik vanmiddag naar binnen kwam waren mijn ouders niet echt blij. Ze zeiden dat ze heel bezorgd waren en ik de volgende keer moest bellen. Nadat ik ze alles had uitgelegd begrepen ze het wel, maar toch moest ik voortaan bellen. Nu zijn ze naar een voorstelling van vrienden.
En Tom gaat ook alweer bijna weg en dan moet ik ook weer naar school. 'Tom de vakantie gaat te snel.' zeg ik zuchtend.
Hij grinnikt en zegt: 'Mis je me nu al, ik ben er nog hoor.'
Ik rol mijn ogen en zeg: 'Ja dat merk ik.' Lachend geeft hij me een duw.
'Ik ga jou ook missen Noor.' zegt hij dan. Ik glimlach naar hem.
'Heb je al een leuke film gevonden?' Hij schud zijn hoofd hevig.
'Jij bent de moeilijke, ik vind alles prima.' Oei die had hij niet moeten zeggen.
'High School Musical!' roep ik lachend.
'Nee Noor hoe vaak heb je die wel al niet gezien.' zegt hij. 'Jij vond alles prima.' verdedig ik mezelf. Lachend schud hij zijn hoofd. 'Vooruit dan, maar ik wil wel eten.' Meteen spring ik op en roep: 'Komt goed!'
'Wat ga je trouwens doen met je verjaardag, je bent al bijna 18!' roep ik als ik weer op de bank plof met een zak chips en m&ms.
'Geen idee, zie ik dan wel.' zegt hij en hij maakt de zak chips open. 'Het is al over een maand!' roep ik. Hij lacht en zegt: 'Precies, dat duurt nog heel lang.' legt hij me uit. Vreemd kijk ik hem aan en zeg: 'Oké, als jij dat zegt. Wat vind Mila er trouwens van dat je bijna de hele vakantie weg bent?'
'Niet echt leuk natuurlijk, maar ze snapt wel dat ik jou bijna nooit kan zien.' knipoogt hij.
'Ze lijkt me echt heel leuk. Hoe kan het dat ze jou leuk vind?' vraag ik lachend. Tom graait in de chips zak en gooit een paar chips tegen me aan.
'Hey! Dat was een grapje.' lach ik. Hij grijnst.
'Ja, dat ook.'
En dan gooit hij er nog een paar.
JE LEEST
High School ✅
RomantiekJa je leest het goed. High school. Iedereen kent wel die high schools waar het altijd over gaat in boeken en films. Bijvoorbeeld High School Musical. En nu dacht ik: Laat ik er eens een verhaal over maken. Dus hier komt een classic verhaaltje, maar...