{رواية عِشْقٌ وانْتِقَام }.
((اللهم إنى أعوذ بك من علمٍ لا ينفع،ومن قلبٍ لا يخشع،ومن نفسٍ لا تشبع،ومن دعوة لا يُستجابَ لها،اللهم لك الحمدُ حتى ترضى،ولك الحمدُ إذا رضيت،ولك الحمدُ على كلِ حالٍ،اللهم إنى أعوذ بك من جُهد البلاء،ودركْ الشِفاء،وسوء العطاء،وشماتة الأعداء،اللهم امين))"♥️الحُبْ♥️....الحُبْ لحظة سَكينة يعيشها العاشق فى أحضان معشوقُه....الحُبْ لحن جميل يعُزف على أوتاَر الحَبِيبِ وقلبُه....الحب الصادق يَكْمُنْ فى تعريفُه وتركيبُه وجُملتُه....الحب إن يكون العاشِقِ مع معشوقُهْ وقت ما يكون محتاجلُه....الحُبْ فضفضة وارتياح وإحساس بالأمَانْ....الحب اهتمامْ إكتفاء وإطمِئنانْ....الحب أمَلْ....الحُبْ حياة....الحُبْ وطنْ....الحُبْ نجَاه....الحُبْ نَغَمْ....الحُبْ عَلَمْ....الحب مَليىء بالإحساس....الحب مصنوع من الماسْ.."
(بيروووووووو✍️♥️)
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️"البارت التاسع عشر"
(فى منزل ريتاچ الصاوى)
-وصلوا للمنزل بعد فترة قليلة من الزمن والطرف الرابع معهم....الطرف الذى أعاد الابتسامه على وجهه أبوية من جديد.... أعاد الفرحة لقلوبهم من جديد....لم تزيد أُسرتهم فرداً....بل ازدادت فرحاً وأملاً وفرحة قلب جديدة لعودة ابنهم المفقود"مالك الصاوى"...
ماجدة بفرحة؛:نورت بيتك يانور عينى♥️
مالك بابتسامه؛:حبيبتى ياأمى البيت منور بأهله....
ريتاچ بتفكير؛:اممم اه وانت أقول هى الأوضة الثالثة دى بتاعة مين!! أتاريهَااا لأخي العزيز....-ضحكوا عليها جميعاً بمرح....
ماجدة بابتسامه؛:لما نقلنا من شقتنا القديمة واشترينا دى أكدتْ على أبوكي انه يجيبها ٣أوض عشان كان قلبى حاسس انه هيرجعلى تانى...كنتى انتى عندك سنتين ونص لسه....
ممدوح بابتسامه؛:وربنا ما خيبش أملنا ورجعلنا مالك تانى....
مالك بحب؛:انا مبسوط قًوى إنى بقيت مع اهلى...
ماجدة وهى تحتضنه بحب؛:انت اللى رجعتلى الفرحة اللى من قلبى تانى ياحبيبى...
ريتاچ بزعل؛:اييه دا ياست ماما يعنى انا ماكنتش بفرح قلبك يعنى... ااااه خيااااانه ياأمى...يعنى ما فرحتيش لما جبت مجموع اللى ودخلت كلية الهندسة والله دا ظلم بقا....
مالك باستغراب؛:انتى فى كلية هندسه ياريتااا؟!!
ريتاچ بابتسامه؛:الله اسم ريتا دا جميل قًوى يامالك...اه ياسيدي انا فى كليه هندسه فى سنه تانية...
مالك بابتسامه؛:طبعاً هقولك ياريتااا علطول...وانت كمان على فكره معاياً كلية هندسه....
ماجده بفرحة؛:بجد ياحبيبى كان نفسى لما ولدتك تكبر وتبقى مهندس قد الدُنيا وأكون ام المهندس"مالك الصاوى"
ممدوح بضحك؛:وأهو أخدها من غير تكليف مننا اهو...وفر علينا سهر وفلوس زى الباشمهندسه كانت منشفانا اول بأول...
ريتاچ بمرح؛:ولسه ياااحااااج لسه فاضل ٣سنين والسنادى يبقوا أربعة ....
مالك بضحك؛:Oh My God,our lord will be in your help....ههههه وضحك ثم انتبهه لحديثه عندما وجدهم ينظرون لبعضهم باستغراب وريتاچ تبتسم بخبث فقال؛:ااااه سورى سورى قصدى ربنا يكون فى عونكم يعنى....
ريتاچ بضحك؛:ههههه. على فكرة انا فهماك وانا بس اللى افهمك اه إنما بابا ووانا صعب يالوكااا ههههه....
مالك بإحراج؛:احممم اسف يابابا-اسف ياماما ....
ماجدة بابتسامه؛:لا ياقلبى ما تتأسفش قول اللى انت عايزه...
ممدوح بابتسامه؛:اه ياحبيبى ولا يهمك شويه وهتتعود...ويلا بقا روح على اوضتك عشان ترتاح شويه انت وأختك انتو مانمتوش من امبارح...
ماجدة بتأكيد؛:اه يلا ياحبايبى روحوا ارتاحوا عقبال مااجهز الغدا عشان مالك هياكل من ايدى النهارده...
مالك بهدوء؛:بس انا مش معاياً هدومى ولا اى حاجه نسينا نجيبهم من عند فهد...
ريتاچ بهدوء؛:ولا يهمك يالوكاا ماما هتجيبلك لبس من عند بابا البسه لحد بعد الغدا وبعدين غير تانى وروح معاياً القصر تانى انا هروح لعبير انا وساندى تانى...
مالك بابتسامه؛:خلاص اوك...
ريتاچ بابتسامه؛:اوك تعالى بقا أوريك اوضتك...
أنت تقرأ
رواية عِشْقْ وانْتِقَامْ ♥️بقلمى/عبير سعيد✍️👑
Mistério / Suspenseنبذه مختصره💕💕 لكل واحد فينا حكاية فى حياته💝 هكذا تحتوى هذه الرواية حكايات كتيره مع ابطالنا وغيرهم من الشخصيات 💖كل واحد فيهم عايش حياة مختلفه عن التانى ولكن هيجمعهم رابط قوى وهو الصداقه💕 وطبعاً ما بتخلاش الحياة بينهم من العند والمشاكسة والتحديات...