.اخوكى ما غلطش يامليكة صدقينى دا عملٍ الصح...الغلط بقا اننا نعاقبه على حاجه هو اصلاً ما غلطش فيها ونتجنبه كمان دا غلط وياريت تفهمى كلامى يامليكة.....
ملك بتدخل؛:تُقي احنا دلوقتى الساعه( ٤,٣٠) العصر عايزين ندخل ونخرج علطول ونرجع بيتنا علطول بلاش نقف كتير.....
-جففت دموعها التى كانت تتسابق على وجنتيها بغزارة ورفيقتها تُتلي عليها حديثها ونظرت لهم بتمعن وتخلت عن صمتها هذا اخيرراً....
مليكة بجدية؛:يلا يابنات احنا فعلاً غلطنا ولازم نعتذر....
-نظروا لها بشكٍ مُبالغ......
تُقي بتساؤل؛:هتعطى لقلبك فرصه تانيه يامليكة.....
مليكة بابتسامه؛:هحاول يا تُقي كلامك هزني...
-وابتسموا الثلاثه وشبكوا ايديهم فى بعضها وتوجهوا للداخل.....
-حبٌ جُنَ به قلبي...فعلمتُ انه لااا محاله من الفرار...كيف لقلبي ان يبتعد وانت تطلب منه البقاء....فأنت تريد وأنا أريد والله يفعل ما يريد....نبض قلبى بذكر اسمك...فيااافهدي سوف أُحبك...ماذا تنتظر مني ان افعل...وانت تُحبنى بل تعشقني على الوجه الأكمل...فالحب لحنٌ يُنتظر...وانا بالعشق مُجمل.......
"بداااخل القصر"
-نزلت عبير ورفيقتيها للاسفل فلم يجدوا الفهد وأصدقائه فناادت على دادة "سعاد"....
عبير بتساؤل؛:ايه يا دادة هو فهد مشي هو واصحابه ولا ايه؟....
دادة سعاد بهدوء؛:لا يابنتى من شويه جه آدم واصحابه وفهد اخدهم ودخلوا اوضه المكتب وعملتلهم قهوة ودخلتها عندهم ورجعت المطبخ.....
عبير بتفهم؛:اه اوكى ماشى يادادة روحى انتى اعمليلنا عصير مانجووو بقا هااا....
دادة سعاد بابتسامه؛:حاضر ياحبيبتى ثوانى وهيكون عندكم..ورحلت للمطبخ لكي تُعد لهم مشروبهم المُفضل"عصير المانجو".......
-جلسوا الثلاثه على المقعد وهم يتهامسون بخجلٍ من وجود الثلاثه الآخرون هنا فماذا عليهم ان يفعلوا بوجودهم..تذكرت كلاً منهم حديث محبوبها ومعشوقها معها فابتسموا الثلاثه بخجلٍ واضح وجلسوا بانتظار المشروب وخروج الشباب......
"بمدخل القصر"
مليكة بتعجب؛:ايه دا عربية آدم هنا هما هنا ولا ايه؟!.....
تُقي بتذكر؛:ااه اكيد هنا لان لنا روحنالك البيت كان آدم خارج هو واصحابه يبقى هما جُمْ هنا بقا......
مليكة بهدوء؛:طيب يابنات يلا نمشي...مش حابه أتقابل انا وآدم مع بعض....
ملك بتعجب؛:ليه يامليكة هو آدم ماله يعنى وبعدين انتى لحقتى تنسى كلام تُقي...احنا هندخل نعتذر ونمشى علطول مالناش دعوة بحد.....
أنت تقرأ
رواية عِشْقْ وانْتِقَامْ ♥️بقلمى/عبير سعيد✍️👑
Misterio / Suspensoنبذه مختصره💕💕 لكل واحد فينا حكاية فى حياته💝 هكذا تحتوى هذه الرواية حكايات كتيره مع ابطالنا وغيرهم من الشخصيات 💖كل واحد فيهم عايش حياة مختلفه عن التانى ولكن هيجمعهم رابط قوى وهو الصداقه💕 وطبعاً ما بتخلاش الحياة بينهم من العند والمشاكسة والتحديات...