الحلقه الخامسه
#انا_بنت_مين
عاد واخبر السيد خليل الذي لم تسعه الدنيا من فرحته.....ركب سيارته على عجل مصطحباً رأفت وثلاث رجال ..كان المساء قد حل اثناء عودة شهاب ولكنه ما ان رأى السيد خليل متأهباً كذلك وقد مر من جانبه حتى اصابه الخوف والشك من ان يكون قد عرف مكان سكن فريد و سعاد فعاد ال حيث كان....
ترجل السيد خليل من السيارة ودق الباب بقوة وعنف كأنه يستعد الى حرب...اماشهاب فبقي بعيداً ولم يتدخل لكن قلبه قد هبط بين قدميه لأن كارثة حتماً ستحدث...
فتحت سعاد وهي تحمل طفلتها الصغيرة بين يديها..ما ان رأت والدها حتى صعقت...بدأت تتراجع الى الوراء كأنها رأت شبحاً...
- بابا!
- قال السيد خليل بحدة: انا مش ابوكي يا فاجرة...يلي جابتلنا العار
سعاد بخوف جلي_ انا متجوزة...اه متجوزة ودي بنتي....ما جبتلكش عار..
- الي تتجوز من الفلاحين لازم تكون زنت..
- صرخت بقوة وخوف: لا انا متجوزة ودي فرح بنتي...ودي ورقة جوازي(فتحت صندوق صغير اخرجت منه الورقة واعطتها له اخذها وبدون ان يقرأها مزقها امام عينيها)
- قال رأفت بإستهزاء: والمحروس فين..
- قالت في توتر: في مصر وجي...
- قال الاب: نهايتو على ايدي...ان شاءالله...
- قالت في صراخ: لا...انت عاوز مننا ايه انا مشعاوزة منك حاجة..سيبني في حالي...ارجوك...
...اشار الاب الى ابنه رأفت الذي اتجه نحو سعاد واخذ منها الطفلة التي بدأت تبكي ....لم تتركها سعاد لكنه انتزعها منها غصباً واتجه خارجاً...
وقف والدها على الباب ووراءه الرجال الثلاثة يمنعاها من الخروج وهي تصرخ وتبكي..
- فرح واخدها فين....بنتيييييييييي..انتو حتعملو ايه....بابا ابوس رجلك ما تأذيهاش....(ركعت على الارض وامسكت قدميه برجاء)...ابوس رجلك يا بابا.....اتجه خارجاً من دون ولا كلمة......وامسك الرجال الثلاثة سعاد وادخلاها الى السيارة غصباً وهي تصرخ وتبكي لكي تستعيد ابنتها......
الباشا- مش عاوز اشوف اثر للبنت دي انتي فاهم مش ناقص غير بنت من الفلاحين تبقى في عيلتنا..مش عاوزة اشوفها...
- نظر رأفت الى الطفلة التي تبكي بين يديه وقال بتوتر/: حاضر يا بابا( وصعد الى سيارته مبتعداً)....
شهاب ما ان رأى الطفلة مع رأفت حتى لحق به هو الاخر في السيارة ......
اخذ السيد خليل سعاد الى المنزل حيث بدأ يضربها بعنف ..كادت تموت بين يديه ثم حبسها في غرفة واقفل الباب...وهي تبكي وتصرخ تريد ابنتها....
.................................................. .................................................. .........................
نزل رأفت مصر محتار في امر الطفلة واين يتركها....لانه اذا تركها في البلدة او البلدات المجاوة من الممكن ان ينفضح الامر فالافضل ان يتركها في مصر حيث يختلط الحابل بالنابل ولن يعثر على الطفلة احد يعرفهم......دخل احدى الشوارع الضيقة......وضع الفتاة امام حاوية نفايات...ووقف بعيداً في سيارته ......
مر رجل بجانب الحاوية,...سمع صوت بكاء..اقترب اكثر....لمح طفلة صغيرة...حملها مسرعاً...وابتعد.......عندها غادر رأفت المكان بعد ان اطمأن على الطفلة ان احد ما قد اخذها....لكن شهاب كان يراقب كل شيء من بعيد ولم يتدخل مخافة ان يراه رأفت ويسبب له مشاكل كثيرة بعدها هو بالغنى عنها خاصة مع عائلة لها نفوذ كأل خليل.......فإذا به يلحق بالرجل الذي اخذ الفتاة ........رأه يدخل بها احدى البيوت....كان يريد ان يطرق الباب ولكنه تردد فما كان به الا ان وضع ورقة صغيرة كتب عليها التالي( الطفلة الصغيرة- كفر الزيات-ارض الوراق)
عاد شهاب الى البلدة ليخبر فريد بما حصل.....وجده في منزله جالساً يكاد ينهار ولم يترك احداً الا وسأله عن سعاد والطفلة والجميع يقول( ما نعرفش)
- شهاب....سعاد فين..فرح فين...
- نكس شهاب رأسه وقال: انا السبب.......سعاد عند الباشا,,,وفرح............................
لم يستمع فريد الى الاكثر ولم يعرف ما حدث لابنته فالكلمات الاخيرة كانت كافية لتذهب عقل فريد ولم يعد يرى امامه بل حمل عصا كبيرة واتجه مسرعاً الى البلدة التي يسكن فيها الباشا .......وشهاب يصرخ فيه ..لكنه لم يرد عليه...تركه وحيداً...وذهب...
.........................
بدأت السيدة صفية تنظر الى الفتاة الصغيرة بحيرة....والسيد صبحي كذلك.....وهو لا يعلم ماذا يتصرف في موقف كهذا...
- نعمل ايه يا صفية..اودي البنت دي الشرطة...
صفيه- لا....دي مش طفلة تايهة يا صبحي...دي حد حطاها قصد ...لا سمح الله ام عملت حاجة مش كويسة..استغفر الله العظيم ورمتها....مش عارفة...
- قال مفكراً: ممكن..
- نزلت الدموع من عيني صفية وهي تقول: حد يرمي ضناه..هو حد لاقي....انا مش قادرة اصدق.....بص يا صبحي على البنت بص....جمالها يجنن...دي زي ما يكون ما كملتش شهر...
- طب حنعمل ايه يا صفية...
- مسحت دموعها ثم قالت بإصرار: تفضل معانا....
- ازاي؟؟؟
- دي بنتنا خلاص انت عارف احنا ما عندناش اولاد بقالنا 10 سنين متجوزين وربنا ما رزقناش بأولاد..ودي رزقنا...نربيها....
- قال معارضاً: انتي بتقولي ايه لا دي مش من لحمنا...
- ارجوك يا صبحي..ما تحرمنيش من ان يكون لينا ولد او بنت....انا البنت دي دخلت قلبي خلاص مش قادرة خلاص...شوف لما بحضنها بتنام اواي وبتغمض عنيها...ما حدش حيسأل عنها يا صبحي..حتترمي في ملجأ...حرام دي صغيرة اوي...خليها معانا نربيها....
- بس الكل هنا عارف ان ما عندناش اولاد..يصحو الصبح يلاقو عندنا بنت طب ازاي؟؟؟
- المدرسة الي انت فيها بعيدة عن البيت هنا ساعة وانا من زمان بقلك ننقل وانت مستني نقلك لمدرسة قريبة...نسيب البيت هنا ونأجر بيت قريب من مدرستك...
- قال سارحاً : مش بالبساطة دي.....
- وهما حيعرفوا ازاي...ما فيش غير اخوك ال يبيزورنا وعارف اني مش حامل ممكن لو قلنالو يفضل سر وبس خلاص...
بلاش تفكير كتير واسمع كلامي.......
- ان شاءالله خير.....مع اني مش مرتاح......
أنت تقرأ
انا بنت مين
Mystery / Thrillerقصه حب تفوق الخيال حزينه - رومانسيه لابعد الحدود-صادمه بعض الشئ- القصه بعنوان انا_بنت_مين؟؟؟ كاملـــــــــــــه انه قهر ليس بعده قهر... الضحية مين؟؟ الظالم مين؟؟؟ المجرم مين؟؟؟ الجلاد مين؟؟؟؟ تعالو نعيش القهر ده ...مع _انا_ بنت_ مين هذه هي حياة سعاد...