Part 7 - (Tingkatan 5) *Bonus EPISOD

10.1K 129 15
                                    

Seperti mana yang korang tahu. Ak start duduk asrama dari tingkatan 1 sampai tingkatan 5.

Untuk part ni, ak nak ceritakan tentang seorang budak. Nama dia Fahmi, anak orang kaya. Keluarga dia dari KL. Masa ak tingkatan 5 dia baru tingkatan 3.

Untuk tingkatan 5, memang ak berazam untuk lupakan pasal nafsu songsang ak. Kononnya nak fokus terhadap pelajaran SPM yang bakal menjelang tidak lama lg.

Fahmi tinggal di dorm anggerik iaitu di tingkat 2 dan ak di dorm cempaka. Tetapi ak selalu nampak Fahmi datang lepak kt dorm ak.

Pada mulanya aku memang xsyak apa apa. Tp sebab terlalu kerap dia datang ke dorm ak. Ak mula rasa curiga.

Satu hari masa dia datang ke dorm ak selepas waktu prep. Aku ke arah dia sambil menghulur tangan.

"Salam kenalan, nama kau sapa. Aku selalu nampak kau kt sni. Mmg da pindah dorm sni ka?"

Dia menjawap sambil membalas salam tangan aku.

"Nama saya Fahmi, tak la. Saya suka lepak kt dorm sni. Sni ad kawan kelas sy. Nama abg ***in kan?" ujur dia sambil tersenyum manis.

Aku agak terkejut sbb ak sebelum ni xpernah nk kenalkan ak kt dia. Acam mana dia leh tahu nama ak pon xtau.

Sejak dia kenalkan diri kt ak tu. Tiap kali ak nampak dia di kawasan sekolah pasti dia akan tegur ak sambil tersenyum. Comel pon ad mamat tu.

Pada satu hari, tak silap aku masa tu hujung minggu. Hari Sabtu. Si Fahmi macam biasa datang ke dorm ak untuk lepak.

Tapi yang peliknya, kawan sekelas dia di dorm ak balik kampung pada hujung mgu tersebut.

Nak dijadikan cerita, si Fahmi ni lepak dengan salah sorang senior. Kawan aku juga kelas sains 3. Nama mamat tu Azran.

Kebetulan katil si Azran ni selang dua katil dari katil aku.

Dalam dorm tu, ad lebih kurang 6 orang sahaja. Yang lain semua sudah balik kampung atau tumpang tido di dorm yg lain. Ujung mgu kan.

Aku macam biasa, tido lepas acah acah wat latihan untuk menghadapi SPM kelak.

Tepat jam pukul 2 pagi, ak terjaga sebab ak terasa sejuk yakmat.

Dalam samar samar malam tu. Aku dengar bunyi macam org mengerang kesedapan sambil bersulam dengan bunyi org bercium.

Pusing punya pusing dok cari dari mana arah tu bunyi. Akhirnya ak ternampak bayang kepala dr katil si Azran tu. Kepala turun naik turun naik. Macam tengah isap 🍭lolipop Malaysia agaknya.

"sah, si Fahmi dah kena pakai dengan si Azran" . Ujur aku dalam hati.

Tak smpai 20 min. Ak dengar suara klimaks. Tp slow je bunyi. Mungkin cover kot.

Aku memang mengantuk tu, terus sambung tido.

Hati ak mengomel sendirian. Lantak korang la nak buat apa. Janji jangan kantoi sudah. Haha.

Even aku tau pasal kejadian tu, ak xpernah sesekali tanya pada si Azran atau si Fahmi. Bagi ak. Itu dorang punya hal lah.

Beberapa malam selepas tu, si Fahmi tido di atas katil bersama si Faiz. Kalau korang kenal. Ala, antara member baik ak masa sekolah tu.

Benda yang sama juga terjadi. Cuma time tu ak terjaga masa dorang dah hujung hujung bertarung nyawa semburit. Haha.

Ak bangun nk ke bilik air, ak nampak si Fahmi tidor sambil peluk nya si Faiz tu.
____________________________________________

Beberapa hari selepas tu, masa di padang bola. Lepas game riadah petang tu. Ak sambil berehat sebelum nk mandi dan solat maghrib.

Faiz datang menyapa ak kat sebelah.

Pengalaman Lepas University (PLU)Where stories live. Discover now