Sepanjang sem 1 aku kat Matrikulasi. Boleh di bilang dengan jari. Berapa kali aku balik rumah tok aku dan rumah mak aku. Aku selalu kalau balik tiap ujung minggu akan ke rumah erol. Spend masa dengan bf katanya.
Erol ni orang nya jenis yang agak lurus. Anak emas rasanya utk mak ayah dia. Dengar je cakap mak ayah dia. Pernah sekali mak ayah dia datang ambil dia kt kolej sebab 3 minggu xbalik rumah. Sebab tu kalau tiap 2 minggu sekali aku dan dia balik rumah. Mesti akan jumpa kat rumah erol.
Mak dan tok aku macam biasa la. Masing masing dah kena pusing. Haha. Maksudnya kalau minggu tu tok aku call tanya. Kenapa xbalik rumah. Aku cakap aku balik rumah mak aku dan sebaliknya. Haha. Licik kan? 😂
Aku bukannya tak suka lepak kt rumah si erol. Tapi nak manja melebih ke apa ke tak boleh. Mak ayah dia sepupu dia selalu ja ada kacau. Korang nak tau x, sepanjang kami couple time tu. Aku x pernah main berat dengan erol sehingga lah satu hari.
Nak dijadikan cerita, plan asalnya masing masing cakap kt keluarga masing masing yang minggu tu tak balik sebab sibuk dengan urusan pembelajaran. Time tu exam dah dekat kalau tak silap. Entah macam mana malam hr rabu tu erol ada call aku.
Erol : Assalamualaikum b. (yep. Erol pgl ak b short utk babi. Ehh. Baby . Haha 😵)
Aku : Wassalam. Ye yg (ha. Aku plak pgl dia yg. Bukan yg sialan ke apa ke. Sayang 😪)
Erol : Sy ada kacau awak ke mlm mlm ni call? (time tu waktu dah tunjuk kul 11mlm dah)
Aku : eh. Mana ada. Nasib awa call. Kredit saya dah habis. Tak sempat nak pergi coop nak beli topup.
Erol : ooo. Patot la senyap dr td.
Aku : hehe. Esok pg sy topup ( dalam hati dok mengumpat si erol, lama apanya ubi oi. Last kredit aku habis pon pukul 9 td)
Erol : Kan plan asal kita xnak balik kan minggu ni?
Aku : a'a yep kenapa?
E : Jom balik. Kita check in hotel (eh. Tetiba tak da angin tak da ribut dia ajak aku check in)
A : eh. Bukan hr tu awa yg xnak balik sbb nk tumpu study.
E : mmg la nk tumpu study. Tapi xleh fokus selagi xdpt awak nye *******
A : ehh. Dh kenapa? (terlekat air liur aku dengar dia cakap mcm tu.. Oh dia nak batang. Bukan apa pon)
E : ala boleh la.. Mcm biasa la. Nnt balik. Saya tunggu kt Station. Kita g cari hotel sama sama
A : alright. Boleh je (laju jugak aku ni jawap. Air dah kt kepala agaknya time tu)
-------------------------------
Hari yang di tunggu telah pon tiba. Sesampainya aku kat Station bus tu. Aku nampak dari jauh erol yg berpakaian tshirt biru dan seluar khakis dia. Sempat juga buat flying kiss dr atas bus. Haha. Gedik time tu. Gedik bercinta.
Lepas ja turun dr bus tu, aku dengan dia naik 1 bus lg. Dr station bus ke pekan. Sebelum check in sempat la kami makan kt gerai tepi jalan jap.
Cari punya cari hotel time tu. Jumpa juga akhirnya. Lama tu biasa la cari. Dah nama pon student, mesti nak yg murah tp selesa. 😂
Hotel yg kami duduk tu nama dia mcm tempat dalam pubg tu. Hotel Mi*****. Haha tak boleh bg tau nama penuh. Nanti korang search plak kt mana.
Masuk masa nak check in tu. Kat kaunter ada 2 org. Sorang perempuan dan seorang tu lelaki. Yg lelaki tu mcm lembut lembut sikit.
Ingat lagi suara lembut nya cakap. Ee geram plak aku nak tulis. 😅
"Check in berapa lama? Mak ayah tahu ke check in? First time ke selalu ni? Boyfriend ek? Kondom bawa x? Adik adik sekarang. Maju ek."
Itu antara soalan yg dia tnya kat kami masa kami dok daftar nak masuk bilik tu. Atau bahasa yg orang paham check in. Haha. Jenis mak ayam ni mmg susah. Ada ja nak sakat.
Tapi kami relax je. Tetap cool tepis semua soalan tu. Cakap pelancong dtg cuti. Kebetulan ic aku no luar kan.
Korang nak tau si lelaki mak ayam tu bagi bilik kat kami mcm mana? 😅 Dia bg bilik yg katil king. Atas syiling ada cermin. Senang cerita bilik honey moon. Syial nye mak hayam. 😂 Eh. Panjang plk aku bebl pasal dia. Maaf.
Malam tu. Lepas ja kami bersihkan diri masing masing. Kami pun pergilah jalan sekeliling pekan. Tengok apa yg ada. Time tu pekan kami dah start berlampu bagai. Ala ala i City.
Ok, aku skip part yg selanjutnya. Aku terus ke Part dalam bilik hotel la ye. Bear with me ya.
Lampu di tutop semua dalam bilik, dengan bermodalkan lampu dr luar je menjadikan bilik hotel tu malap. Masing masing dah baring dan tengah pandang each other.
Aku : shahrol. Awak sayang saya x?
Erol : sayang. Sayang sgt. Kenapa tetiba pgl nama penuh ni b.
Aku : eh. Maaf. Saya rasa mcm da lama x pgl nama full awak.
Erol : maafkan saya ya sebab bagi awak sedih.
Aku : sedih? (celah mana aku sedih woi 😪 teriak aku dalam hati)
Erol : maksud saya kalau dari awal sy tak menidakkan perasaan syg kt awak. Saya rasa awak tak sedih.
Aku : oh. Pasal itu. Xda apa lah. Benda dah lepas kan. Saya pon da jadi bf awak yg sah kan. Saya maafkan awak.
Erol : hmm ( panjang dia bunyi mengeluh lepas aku cakap aku maafkan dia. Sebenarnya aku tau apa yg dia nak. Dia nk suruh aku minta maaf pasal aku dengan abg daus. Tp kenapa aku nk minta maaf. Bukan wat salah kan? Kan?)
Aku : kenapa?
Erol : Pasal awak dengan budak..
Sebelum erol menghabiskan ayat dia tu. Aku cium mulut dia. Kalau korang nak tau. Mesti kes pasal abang daus akan muncul tiap kali kami berdua. Apa yang tak puas hatinya pon xtau. 🤦🏻♂️
Terima kasih kepada semua pembaca yang masih setia bersama dengan saya. Agak lama saya x update cerita ni.
Sempena birthday saya 29/9. Inilah hadiah saya untuk korang.. Eh. Thanks pada yg pm wish ya. 😘
Eh. Pehal plak aku bersaya saya ni ngan hampa? Haha.
Thanks tau. Bagi aku masa utk improve aku punya penulisan. Nampak tonggeng langgang kan? Ye la. Lama kot xtulis. Asyik bz ja.
Lastly nak ucapkan terima kasih sekali lg. Kepada yg sokong cerita aku dr awal smpai sekarang. Terima Kasih.. Vote dan comment ya. Klu ngam. Ak sambung lg. 😁👌
YOU ARE READING
Pengalaman Lepas University (PLU)
Short StoryTajuk dan Apa yang saya nak sampaikan tidak sama. Ini merupakan cebisan cerita dan kisah hidup saya. Harap Korang Enjoy baca cerita ni.