"An. Aku bukan gay. Apa yg ak cakap malam td tu mmg betul. Aku just nk suka suka. Kalau hg ada rasa suka atau sayang kt aku. Aku tak boleh nak balas perasaan tu kt hg. Dan klu hg masih nk kawan ngn aku LG. Tolong buang perasan tu. Kalau hg masih ad perasaan tu. Tak yah jumpa dah."
Masih terngiang ngiang kata kata yg di ucapkan oleh si Erol kt ak 2 hari yg lepas.
Sejak hari tu, aku masih lagi lepak kt gerai burger tu cuma da tak kerap macam sebelum ni. Kalau pergi pon, aku banyak kan bercakap sama dengan si Armin.
Yg si Erol, sibuk dengan telefon nya. Time tu ber sms LG. Tegur setakat angkat kepala mcm tu ja.
Ada satu hari tu, tak silap ak seminggu lepas si erol cakap mcm tu kt aku. Dia ada SMS ajak datang rumah dia. Cakap lama tak keluarkan air.
Sial nye jantan. Igt aku jabatan kebajikan masyarakat ke nak tolong org bayarkan bil air senang senang. Tp Time tu. Aku tak reply msg dia. Di biarkan saja msg nya.
Keesokan harinya, kebetulan aku pergi ke gerai burger tu sebab nk lepak sambil makan burger. Si erol dengan muka toyanya tnya LG.
"Jom malam ni tido umah ak"
Time ni aku hanya mampu menjawab.
"Next time la Erol. Aku da janji ngn tok aku balik awal malam ni"
Bila aku da tak nak.. Dia da start tarik muka bila jumpa dengan aku. Tp time tu. Sikit pon aku tak heran. Dalam hati aku dok sebut. 'lantak ko la jenab. Lepas ni jgn dok cr ak lg'
Kejadian dengan erol ni buatkan aku bergiat aktif balik dalam mirc dan pr. Time tu da start ada PR. Aku dapat tahu pon Dr majalah mastika. Hebat gula majalah mastika. Dapat bongkar macam macam. Mesti penulis dia gay gak. Kan.?
4 hari sebelum result spm nya keluar. Aku ada chat dengan sorang mamat ni. Umur 2 tahun lagi tua dari aku. Duduk nya di pekan.
Sepanjang aku chat dengan dia, x pernah aku atau dia bertukar gambar. Hanya bertukar no Hp dan cerita diri sahaja.
Nama org ya Firdaus Ab Bakar. Setiap kali kalau dia telefon. Aku mesti rasa lost sebab suara dia yg serak garau tu. Dia cakap. Dia hitam tinggi dan boroi.
Aku pon inform kt dia. Aku ni hitam pendek buntal. Masing masing ketawa.
Orgnya sopan. Mmg banyak cerita yg dia cerita kan kt ak. Mmg best kalau cakap telefon dengan dia.
Sepanjang aku bercakap dan msg dengan dia. Xpernah ak ceritakan pasal kes dengan si Erol tu.
Dia ajak aku teman ke rumah abang nya di Penang. Aku hanya mampu menolak sebab gila ke apa. Result spm da xlama dah kan.
Lepas berbincang, dia setuju untuk jumpa ujung mgu depan. Maknanya lepas ambil keputusan Spm.
Lepas dapat tau result spm. Aku terus ke rumahnya si Armin. Masing masing nak tau la kan result masing masing. Alhamdulillah. Result kami dua boleh tahan. Aku macam biasa la. Agama aku je B. Haha. 😂
Masa kt rumah nya armin. Dia ad tanyakan aku ada nampak ke erol kt dewan masa ambil result tu.
Ak hanya cakap. Ada nampak dia dengan budak budak kelas dia. Dari apa yg aku nampak. Matanya merah. Mungkin menangis sbb result tak bagus mcm famili dia harap kan. Mungkin. Aku tak tahu.
Cita cita si erol ni nak jadi Doktor.
Tibalah waktu yg aku tunggu. Hari tu hari Jumaat. Lepas solatnya asar. Aku mintakan si Armin hantarkan aku ke Station bus sebab nak jumpa abg Firdaus.
Time tu aku siap bawa beg kecil. Ada 2 persalinan baju. Dan toiletries. In case tido kt mana mana.
Sampai je kt Station bus tu.mata aku mula meliar mencari lelaki baju merah. Seluar hitam. Dalam masa yg sama juga si Armin pon meliar mencari seseorang.
YOU ARE READING
Pengalaman Lepas University (PLU)
PovídkyTajuk dan Apa yang saya nak sampaikan tidak sama. Ini merupakan cebisan cerita dan kisah hidup saya. Harap Korang Enjoy baca cerita ni.