Part 3 - (Di Sekolah)

14.8K 132 32
                                    


Alhamdulillah sebab dengan berkat usaha aku masa sekolah rendah dahulu, aku berjaya melanjutkan pelajaran di salah sebuah sekolah asrama Penuh di area semenanjung Malaysia. Ini mungkin cerita yang agak klise, tapi aku tetap nak ceritakan juga.

Masa di tingkatan 1, tradisi sekolah aku dulu, seorang senior akan jaga dalam 2 ke 3 budak junior, ibarat macam adik angkat la. Aku tidak terkecuali, aku dapat seorang abang angkat dari Tingkatan 5 (Jurusan Ekonomi). Nama dia Abang Abu, orangnya rendah dan berisi, perwatakan dia seorang yang ceria dan lawak tapi kalau dia marah, comel mukanya macam doraemon. haha. Sepanjang aku di bawah jagaan abang abu, memang tiada apa masalah macam kena kacau ke kena buli ke apa. Relax je. Aku memang selesa berkawan dengan abang abu, aku dah anggap macam abang sendiri. 

Untuk pengetahuan semua, program abang angkat adik terangkat ni hanya di jalankan untuk junior Tingkatan 1 sahaja. Maknanya, masa tingkatan 2 dan ke atas, dah tiada abang angkat untuk bagi tunjuk ajar kehidupan di asrama. Untuk 3 tahun pertama di sekolah, aku tidak pernah kena kacau atau kena buli secara sexual oleh lelaki. Memang tak pernah terfikir pasal lelaki atau hubungan sejenis. Aku sempat bercinta Monyet dengan seorang budak perempuan masa Tingkatan 2 sampai Tingkatan 3 sahaja tapi putus gara gara minah tersebut dah pindah sekolah di area Selangor.

Berbekalkan dengan 8A1B, masuklah aku di Tingkatan 4 di kelas jurusan Sains Tulin di sekolah yang sama. Kebanyakkan cikgu cikgu yang ajar aku masa di Tingkatan 4 aku dah kenal cuma da beberapa orang yang tak berapa kenal. Salah seorangnya, Ustaz pendidikan Islam kelas aku. Nama ustaz tersebut, Ustaz Daud. Dia orang dari Tawau, Sabah. Masa itu, umur dia baru 29 tahun. Ustaz daud, orangnya tinggi, aku agak dalam 173cm, kulitnya putih kuning langsat. Muka dia ibarat macam pelakon Syazuwan Hassan dengan janggut yg sedikit dan lebih putih. Ustaz Daud baru masuk berpindah masuk di sekolah tersebut sejurus dia menamatkan pelajaran di Universiti dan status perkahwinan Ustaz ialah belum berkahwin.

Dalam banyak banyak kelas, budak perempuan dalam kelas aku paling suka kelas pendidikan islam, ye lah dah Ustaz Daud pon sedap mata memandang kan. Cuma bagi aku pada masa tersebut, biasa biasa aja. Mungkin kerana aku masih lagi lagak ala ala straight kot. haha. Setiap benda yang keluar dari mulut Ustaz Daud akan di dengari dengan teliti oleh budak budak perempuan kelas aku. Kadang kadang aku tengok diaorang macam nk terkam Ustaz tu pon ada. 

Untuk ujian bulanan yang pertama, aku dan beberapa pelajar lelaki mendapat markah yang agak rendah untuk pelajaran Pendidikan Islam. Bukannye aku ni kafir ke apa yang tak pandai islam, cuma dalam kelas tersebut Ustaz macam fokus kat Kaum Hawa sahaja. Macam biasa la kalau kat SBP (sekolah berasrama Penuh) ni, apa yang lemah mungkin akan di tekankan dan diberi kelas tambahan oleh cikgu yang mengajar itu.

Untuk kelas tambahan Pendidikan Islam, disebabkan yang bebal bebal babun semuanya lelaki, ustaz memilih rumahnya(rumah Ustaz Bawah blok kami sebab dia salah seorang fello) untuk dijadikan tempat untuk mengajar sebab kelas tambahan akan dilakukan selepas waktu sekolah, kelas tambahan dilakukan selepas solat isya' sampai pukul 10 malam (hari Khamis dan Isnin). Pada mulanya, setiap kali kelas tambahan habis, kami akan balik ke dorm masing masing untuk tidur. Selepas 3 kali kelas tambahan, ustaz mula mengajak 2 ke 3 orang untuk tidur di rumahnya termasuklah aku. Kami akan tidur ramai ramai di ruang tamu sambil menceritakan kisah hidup masing masing sebelum memejamkan mata. Seingat aku, setiap kali kami tidur di ruang tamu rumah ustaz, dia akan tidur di dalam biliknya dan dia akan mengejut kami untuk melakukan solat subuh berjemaah di Masjid sekolah kami.

OK reader, bahagian bawah dah start best dah, maaf la. Bahagian atas kena ada mukhadimah. xkan terus nk loncat ke tempat yang best kan. orang cakap, Foreplay is a must kan. hehe ENjoi.

Macam biasa lah aku dan kawan kawan tidur di rumah ustaz malam tersebut, entah macam mana, aku terjaga dari tidur dan dalam cahaya yang samar samar. Aku nampak ustaz memakai stokin putih di tangannya dan sedang berjalan dalam keadaan yang berhati hati. Mungkin risau, orang terjaga. Aku berpura pura tidur sambil mencuri melihat apa yang ustaz cuba lakukan. Alangkah terperanjatnya aku apabila aku lihat, dia mengusap bonjolan kemaluan aku dan kawan kawan dengan tangannya yang memakai stokin sambil 1 lagi tangannya mengusap kemaluannya. Perlahan lahan kemaluan aku mengeras diusap oleh ustaz. Aku mula mendengus dan secara tidak sengaja aku mula terduduk. Aku nampak ustaz berlari lintang pukang ke dapur. Aku bangun dan terus masuk ke bilik air. Masa nak keluar tu, aku nampak ustaz relax ja sambil mengosok mata dia dan cakap kat aku, "Awal bangun hari ni, ustaz baru nak kejut korang bangun". Ceh, jantan kan. tipu je, nak je ak cakap aku tau la apa yang kau buat. haha

Keesokkan harinya (hari Sabtu),aku dan kawan kawan keluar ke Pekan untuk outing dan kami singgah di KFC. Aku mula menanyakan kawan kawan aku pengalaman tidur di rumah ustaz, Emon (salah seorang Kawan aku) mula menceritakan pengalaman dia masa tidur di rumah Ustaz. Emon pernah mamai nampak macam benda putih yang panjang menggosok badan dia dan kemaluan dia, emon bangun bangun sudah ada bekas air mani yang keluar. Emon pula menanyakan aku jika aku mempunyai pengalaman yang sama. Disebabkan aku nak jaga aib orang, aku cakap tidak pernah ada pengalaman apa apa. Cerita tu bukan habis kt KFC saja. Ada lagi sorang mangsa yang kena benda yang sama, budak kelas sebelah. Aku tahu pon selepas dia cerita benda ni kat kawan kawan aku.

Pada minggu depannya, untuk kelas Tambahan usaz Daud, aku mula memberi pelbagai alasan untuk hadir. Aku berjaya ponteng kelas tambahan selama 3 kali. Pada kali yang ke 4, ustaz datang ke tempat ak di kelas sambil menanyakan keadaan aku. Aku mula bohong cakap aku BZ la, tak sihat la dan Penat. Ustaz dengan nadanya yang agak tegas tapi lembut terus berkata sambil memandang muka aku, "An, malam ni jangan lupa datang kelas Tambahan. Cikgu nak fokus kat awak saja malam ni sebab awak da ponteng banyak hari". Ah sudah.. Time tu, otak memang buntu tak tau nak bagi alasan apa lagi. terus aku mengangguk saja.

Pada malam tersebut, macam biasa ustaz mengajar sambil membuat latihan. Tapi yang tak biasanya, selepas kelas tersebut, ustaz....

Hai reader, maaf kalau lambat sangat nak update. Tapi untuk update ni, aku janji akan update bahagian seterusnya dalam masa terdekat. Jangan risau, OK? oh, benda ni pengalaman betul aku cuma nama dan tempat saja aku tukar. kalau letak nama betul, mampus kena Santau angin. haha. Thanks. (Kalau nak baca cepat, just let me know ok)

Pengalaman Lepas University (PLU)Where stories live. Discover now