XXI

251 10 6
                                    

POV Floor

Enthousiast ren ik achter Femke aan tot ik plots een gesprek opvang met een voor mij wel zeer bekende stem, Nour. "Er is niets officieels." Het gelukzalige gevoel valt meteen van me af en de ruimte lijkt te draaien. Behoedzaam laat ik me zakken tot ik op een trede op de trap zit. Meent ze dit nu? Ik dacht dat wij iets hadden, dat we niet gewoon een onenightstand zijn? Voelde het voor haar dan niet zo speciaal als voor mij? Tranen wellen in me op maar kwaad bijt ik ze weg.

Zodra Nour de deur uit is raap ik mijn moed bij elkaar: "Femke? Niets officieels?" Ze kijkt betrapt in mijn ogen, woedend bal ik mijn vuisten. "Dus ik ben voor jou niet meer dan een onenightstand? Geweldig..." Woede borrelt op in mijn hele lijf, waarom huil ik steeds wanneer ik kwaad ben? Hoe kan ze mij dit aandoen? Ik zie haar verdomme graag! "Floortje..." "Noem mij niet zo! Noem mij godverdomme niet zo!", ik krijs hysterisch terwijl de tranen over mijn gezicht stromen.

Doodkalm komt ze dichterbij en neemt mijn handen vast: "Floor nu moet je even rustig naar mij luisteren, oké?" Ik gun haar geen blik en staar naar mijn hand in de hare. "Toen Nour hier plots stond panikeerde ik en ik wist gewoon niet wat te zeggen. Hoe zou jij zijn als je plots half naakt voor de beste vriendin van je... uh ja... lief staat?" Ik glimlach zachtjes: "lief?" Ze knikt en knijpt bemoedigend in mijn handen: "Jij bent zó veel meer dan een onenightstand voor mij, ik wil niets liever dan een toekomst met jou maar ik wist niet of jij..." Met een glimlach onderbreek ik haar: "Jawel, echt wel sukkel! Gewoon niet té snel..."

Voor ik het goed en wel besef word ik weer opgetild door Femke. "Wat zijn we van plan inspecteur Van Acker?", ik schreeuw het al lachend. "Ons varkentje terug wassen!" Een aanstekelijke schaterlach ontsnapt Femke vlak voor ze me in het bad plonst. Ik gil het uit: "Van Ackeeeeeeeer!!!" Gierend van het lachen rent ze de badkamer uit, ik spring recht en ren kletsnat achter haar aan. Ze heeft zichzelf al neergezet op bed, lachend spring ik haar omver en omhels haar zodat ook zij kletsnat is. "Oh my god Floor!", een tegenaanval van kusjes in mijn nek volgt.

VerstiktWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu