Kelas 5-7 A kecoh dengan rumours mengatakan pelajar baru bakal berpindah di sekolah Hwanjung Elementary Junior High School.
Masing-masing teruja,entah kelas mana lah pelajar itu akan masuk.Walaubagaimanapun,Haeri langsung tidak mengambil endah.
"Haeri,tolong ikatkan tali kasut aku" pinta Dahyul dan meletakkan kakinya dia kerusi sebelah Haeri.
Haeri hanya menurutkan sahaja arahan si Dahyul.Kalau nak membantah memang cat fight lah jawabnya.
"Ha lagi satu,aku belum siap homework,kau tolong buatkan boleh tak ?" Buku tulis bersaiz A5 itu dicampak ke atas meja Haeri.
"Da hyul,awak buat sendiri boleh ?Awak tirulah saya.." pelawa Haeri dan menghulurkan buku miliknya.
"Aww thanks" buku tersebut diambil dan
Srrrtt
Bukunya dikoyakkan.Senyuman sinis terukis di bibir Da hyul."Kau fikir aku apa ? Bila aku suruh lainkali jangan membantah.Buat je" ujar Da hyul dan mencampak buku tersebut tepat di wajah Haeri.
"YAH DA HYUL ! AWAK DAH MELAMPAU ! PERLU KE AWK KOYAKKAN BUKU SAYA ?!" Jeritan Haeri menarik perhatian pelajar lain.Rasanya ini kali pertama Haeri menjerit
Masing-masing terkejut.
Dada Haeri berombak menahan amarah yang semakin memuncak.Sudah lama dia bersabar dengan perangai Da hyul dan kawannya."Mwo ?! Kau nak buat apa ?" Dengan wajah sinis Da hyul melangkah ke arah Haeri.
Haeri melangkah ke belakang.Dia tiba-tiba rasa menyesal menengking Da hyul sedangkan dia tahu tiada siapa akan membantunya.
Haeri menangis ketakutan.
"Sa..saya minta maaf..saya tak sengaja.."
"Huh ? Menangis ? Tadi kau beriya sangat tengking aku.Dasar pengecut" pipi Haeri ditampar kuat sehingga berdesing telinganya.Haeri memegang kuat pipi yang terasa perih itu.
Pelajar yang lain mampu memerhati sahaja manakala Seon Ji dan Jung Miyeon sudah galak tersengih gembira.
Mereka mentertawakan Haeri.
"Eee bodoh lah perempuan ni.." entah dari mana jungkook muncul disebelah Haeri kemudian dia menarik rambut Da hyul sehingga tubuhnya terlentok kebelakang.
"Yahh !!! JEON HAERI SAKITLAH !" Da hyul menjerit kuat.
"Ini bukan Jeon Haeri Ini Jeon jungkook !" Ujar Jungkook dengan geram.
Haeri terkejut melihat tindakan Jungkook.Ye memang dia seorang saja yang nampak.
Pelajar lain semua terkebil-kebil tengok Dahyul menjerit macam orang gila.Padahal Haeri tak buat apa pun.
Setelah berasa puas baru jungkook melepaskan rambut Dahyul.
Seon ji dan Jung miyeon cepat-cepat berlari ke arah Dahyul.
"Da hyul kau okay takk...Kenapa ni ?" Soal seon ji pelik.
Da hyul memandang Haeri dan ingin mencekik leher Haeri tiba-tiba...
"SASAEM DATANGGG SASAEM DATANGGG !!" jerit ketua tingkatan mereka Kim Namjoon.
Masing-masing bertempiaran lari duduk di tempat masing-masing.
"Jaga kau lepasni"Keras amaran yang diberikan oleh Da hyul dengan mata yang memerah.mereka bertiga terus meinggalkan Haeri di situ.
Haeri terdiam.
"Selamat pagi kelas,hari ini kita ada pelajar baru.Silakan masuk" arah sasaem kim kepada seorang pelajar baru.
"Annyeong yeorobun ! Nama saya Park Jimin" ujar Jimin sambil tersenyum.
YOU ARE READING
✔Lost Soul - JJK
Fanfiction"Roh apa ? Shah rokh khan ke ?" - Jeon Haeri. storylinenya hanat macam ribena beautiful cover by : ttaeencem Start : 17/11/19 End : 12/12/19