✨Fourteen

408 54 75
                                    

Haeri menarik langsir bilik membiarkan cahaya luar menerobos masuk.Senaman ringan dilakukannya agar badannya tidak sakit.

Hari ini hujung minggu,eomma dengan appanya pasti ada di rumah.

"Eomma..appa" laung Haeri sambil menuruni setiap satu anak tangga tapi laungannya tidak disahut.

Dia terus mengatur langkah ke arah dapur dan terdapat note kecil tertampal di pintu peti ais.

Haeri,eomma kena jumpa client pagi ni.Appa pula kena pergi melawat site. kamu pandai2 lah masak breakfast sendiri.

-Eomma

Note tersebut dibaca kemudian Haeri terus mengambil cornflakes dan susu di dalam peti ais.

Mangkuk diletakkan diatas meja kemudian cornflakes dan susu dituang kedalamnya.

Baru sahaja hendak menyuap sesudu cornflakes,dia terdengar bunyi handphonenya berddering.Dia terus melangkah ke ruang tamu.

"Heloo.."sapa Haeri kepada Jimin.

"Eh sorry Haeri,aku tertekan heheh" ujar Jimin lantas mematikan panggilannya.

Haeri menggeleng perlahan,tubuhnya dipalingkan dan matanya terus membulat.

"Yah jungkook ! Tu aku punyalahhh"Jerkah Haeri dan terus berlari ke arah Jungkook kemudian,tubuh Jungkook digoncang.

"Uhuk uhuk" hampir tersedak Jungkook dibuatnya.Dadanya ditepuk-tepuk perlahan.

"Heheh nampak sedapla..Kau buat yang lain boleh ?" Jungkook menayangkan gigi rabbitnya sambil membuat peace kepada Haeri yang memandangnya dengan kegeraman.

Syok betul makan makanan orang.

"Sukahati je..tepi tepiiii" kepala jungkook ditolak dan mereka berdua berebut mangkuk tersebut.

Pelbagai serangan dilakukan oleh Haeri,tarik rambutlah,tolak dahi,tumbuk tangan Jungkook.

Jungkook pula sedaya upaya mengelak sambil menjerit kesakitan.

"Okokay nah.." jungkook menghulurkan mangkuk tersebut kepada Haeri.

"JEON JUNGKOOOOKKKK !!!" Haeri menjerit apabila dia melihat isi didalam mangkuk tersebut sudah tinggal sedikit.Boleh murung kalau dudukd engam dia ni.
.

Pada petang itu Haeri membuka live concert kumpulan peti ais. Permulaan concert mereka menyanyikan lagu Dinosaur.

"Woahhhhh Kim Namjing,Kim Iblis,Min Kingkong,Jung Boseok,Park Jantan,Kim Gayung,Jeon Cangkung! Peti ais !"Haeri turut serta membuat fanchant sambil menggoncang Apibombnya.

Untuk pengetahuan anda,Haeri ialah soerang Api iaitu penyokong group Peti ais.

"Bisinglah Haeri !" Bebel Jungkook sambil menekup telinganya.Bagai nak pecah gegendang mendengar suara katak tersumbat Haeri melakukan fanchants.

"Shhh diam..Aku nak tgk diorg !! WOAHHHH HENSEMNYA NAMJING !!!" Haeri sudah menjerit seperti dirasuk melihat kekacakan Kim Namjing,leader kumpulan Peti ais.

"Eleh aku lagi hensem lah dari diorang.."ujar Jungkook namun dipalau oleh Haeri.

"Kook ! Kau tgk si gayung tu wuuhhhhhh!!" Riuh rendah satu rumah akibat suara Haeri menjerit macam orang gila.Gila tak gila,dapat tengok live secara haram kot.

Siapa suruh BangHot letak harga mahal sangat untuk tgk kat zlive.

"Api make some NOISEEEE" ujar Min Kingkong atau stage namenya SEGAR.

"JAHAHSHAUSUSUWYEYEGEGDIS7AAU"berbagai-bagai bunyi dilakukan oleh Haeri.

Naik bingit telinga Jungkook mendengarnya.

"Diamlah Haeriii" bebel si Jungkook sambil menekup mulut Haeri.

"Jshshdueyeysu" Haeri cuba bercakap tapi tidak dapat kerana mulutnya ditekup.Kemudian Jungkook melepaskan tekupan mulutnya.

"Tengok jelah..nanti kau pun terjebak.." ujar Haeri.

"Takde maknanya"Jungkook membuat muka menyampah.

30 minit kemudian

"KIM NAMJING,KIM IBLIS,MIN KINGKONG,JUNG BOSEOK,PARK JANTAN,KIM GAYUNG,JEON CANGKUNG PETI AIS !!"Kedua-dua Haeri dan jungkook membuat fanchant apabila lagu Boxer With Love berkumandang.

Tadi bukan main taknak,tapi bila dah tgk lama-lama Jungkook pun terikut sekali siap gelek2 lagi.Kemain.

"WOAHHHHHH !!! ABE JOHOR YOU'RE MY SUNSHINE !!!" Jungkook menjerit bagai dirasuk apabila part Jung Boseok tiba.

Haeri memandang Jungkook dengan perasaan 'elak aku tendang je bontot kau ni'.
.
Malam sudah kunjung tiba,selepas penat petang tadi berfanchant dgn Haeri,sambil bergaduh,mereka tertidur di sofa.

Mana taknya,ada ke patut Jungkook tumbuk Haeri sebab tak tahan tengok Haeri menggedik dengan diorang.

"Sakitlah gilaaaaa"
"Takpayah la suka diorg,aku ni lagi hensemmmm" balas Jungkook cemburu.
"Eeee ambik niii!!" Haeri menyepak bontot Jungkook dengan tendangan padu inspirasi dari Boboiboy.

Begitulah ceritanya..

Jungkook menggosok pelipisnya dan melihat keadaan persekitaran,Gelap gelita dan sunyi sepi.Tiada satu bunyi pun kedengaran.

Kakinya melangkah perlahan mencari jalan keluar namun tiada satu pun pintu keluar dapat dijumpai.Semuanya hitam.

"Kkk...kenapa aku kat sini??" Soalnya perlahan dan mundar mandir di kawasan tersebut.

"Kau lupa kau siapa ?" Tiba-tiba satu suara bergema dari atas.Jungkook mendongak memandang atas,kiri dan kanannya namun masih tidak dapat mengecam dimana kedudukan suara tersebut.

"Kau siapa ?!"

"Jeon Jungkook,cari jasad kau dalam tempoh 30 hari atau..." keadaan terjeda seketika

"ATAU APA ?!" Jeritnya kuat

"..kau akan lesap seperti debu" usai kata-kata tersebut dilontarkan,Jungkook tersedar dari tidur.

Jantungnya mengepam darah dengan kadar yang laju.Peluh juga turit serta membanjiri dahinya.

Jungkook terus duduk dan dia memandang dinding dengan perasaan kosong.Ayat terakhir tadi benar-benar menggoncang jiwanya.

Tbc.

Kan aku dah cakap makin merapu HAHAAHAHAH

Vote and comments❤✨
 

✔Lost Soul - JJKWhere stories live. Discover now