[Ni bukan sambungan.Chapter ni start lepas parents Haeri nak pergi Hong Kong.Cuma yang ni ending lain]
Haeri meluru masuk pintu Hospital meninggalkan Jimin dan Jungkook di belakang.
Ibu bapa Haeri terlibat dalam kemalangan semasa dalam perjalanan ke Incheon Airport.
"Jimin !" Laung Jungkook dari belakang,Jimin terus menghentikan langkahnya dan toleh ke belakang.
Jungkook berdiri kaku.Jimin berlari semula ke arah Jungkook.
"Wae ?" Soalnya separa berbisik.
"A..aku tak boleh bergerak."
"Huh ?! Kau jangan main-main kook "tubuh Jungkook cuba ditarik namun bagaikan digam dengan lantai.Tak berganjak sedikit pun.
"Yah wa e !!" Jimin mencuba sedaya upaya tetapi semakin lama tubuh Jungkook semakin memudar.
"Weh aku taknak hilanggg" ujar Jungkook cemas.
Jimin terkedu melihat perubahan Jungkook dan akhirnya Jungkook hilang.
Jimin berpusing-pusing diserata tempat mencari Jungkook tetapi tidak dapat dijumpai.
"DOKTOR ! PESAKIT YANG KOMA SETAHUN DAH SEDAR" Ujar seorang wanita yang bepakaian seragam seperti jururawat dengan nada yang kuat.
Doktor dan beberapa misi berlari mengikuti langkah nurse yang membuat pengumuman sebentar tadi.
Jimin berasa tidak senang hati dan dia mengikut doktor dan nurse tersebut.
."Eomma..Abeoji maafkan Haeri..tsk.." Haeri duduk di bangku berdekatan bilik kecemasan sambil menangis.
Dia sudah tidak endahkan Jimin dan Jungkook.Yang ada didalam kepalanya sekarang cuma Eomma dan Abeojinya.
Hampir gugur jantungnya tadi apabila mendapat berita tentang kemalangan yang menimpa kedua ibu bapanya.Katanya mereka dilanggar oleh sebuah Lori perindustrian.
Dia melihat eomma dan appanya yang terbsrung diatas katil dengan darah yang berlumuran.Beberapa orang doktor dan nurse mencuba sedaya upaya untuk menyelamatkan mereka.
Oleh kerana tidak sanggup melihat,Haeri jatuh terduduk bersama air mata yang berlinangan.Bahunya terhinjut-hinjut akibat tangisan yang terlalu kuat.
.Sangkaan Jimin tepat ! Jungkook belum mati.Dia cuma koma yang panjang.
Dia melihat dari cermin kaca.Beberapa orang nuse sedang mencabut beberapa wayar yang berselirat ditubuhnya.
"Adik ni siapa ?" Soal seorang ahjumma yang sudah separuh usia kepada Jimin.
"Um ahjumma boleh saya tahu ? Pesakit ni nama Jeon Jungkook ke ?"
Ahjumma tadi tersenyum lembut dan mengangguk.
"Ya..Ahjumma eomma dia.Kamu siapa ya ? Tak pernah nampak pun sebelum ni ?" Soalnya mesra.
"Saya Park Jimin.Kawan lama Jungkook" tipu Jimin dan membuat bow .
Ahjumma itu sekadar tersenyum kecil dan memerhatikan Jungkook yang sudah sedar didalam bilik Intensive Care Unit.
Dia berasa syukur apabila Jungkook sudah sedar dari lenanya yang panjang.Senyuman gembira tak lekang dari bibirnya
"Ahjumma...boleh saya tanya ?"
Wanita itu menjongketkan kening memandang Jimin.
"Apa jadi pada Jungkook sampai dia koma lama macam ni ?"
"Dia accident semasa dalam perjalanan nak ke Dangmul Forest." Terang ahjumma itu
"Ohh..Okaylah ahjumma kirim salam pada dia kalau dia ingat saya..Saya pergi dulu" jimin menunduk hormat dan berlalu pergi.Hampir sahaja dia lupa yang dia kesini kerana Haeri.
Jimin melajukan langkah ke bilik emergency dan mencari kelibag Haeri.Alangkah terkejutnya dia apabila susuk Haeri sedang duduk di pintu kaca.
"Haeri !" Dia mendapatkan Haeri.Matanya sembab dan wajahnya menjadi sugul kerana menangis terlalu lama.
"Haeri..sabar,Haeri kena kuat.." Jimin membantu tubuh Haeri untuk bangun dan duduk di kerusi berhampiran.
"Haeri..Jangan macam ni.Haeri ada jimin.." Wajah Haeri dicengkam lembut kemudia dia meletakkan kepala haeri di bahunya.
"Tskk...salah Haeri...tskk..Hae-Haeri tak ikut eomma dengan abeoji..."
"Shh..bukan salah Haeri..Haeri tak salah..Dah dah jangan menangis lagi.."Jimin mengusap belakang haeri lembut sesekali menggosok kepalanya perlahan.
Tbc.
Hehehe jungkook tak mati gaes happylah hukaloh!
Vote & Comments ❤✨
YOU ARE READING
✔Lost Soul - JJK
Fanfic"Roh apa ? Shah rokh khan ke ?" - Jeon Haeri. storylinenya hanat macam ribena beautiful cover by : ttaeencem Start : 17/11/19 End : 12/12/19