✨Four

535 73 53
                                    

Sudah seminggu Jungkook tinggal dengan keluarga Haeri.Tetapi dia langsung tidak memberithau eomma dan abeojinya.Lagi pula mereka sejenis workaholic

Jarang meluangkan masa bersama keluarga.Selalunya mereka akan pulang pada jam 10 malam.Jika hujung minggu,abeoji akan bermain golf dari pagi hingga petang.Eommanya saja yang duduk dirumah pada hujung minggu.Itu pun dia sibuk menyiapkan tender kerja.

Kadangkala sehingga tak sempat langsung nak makan bersama.

"Yah Jeon Haeri kau taknak tanya nama aku ke ?"soal Jungkook sambil duduk bersilang kaki di sofa secara tiba-tiba.

Haeri yang sedang ralit menonton rancangan Runningman terus menoleh ke arahnya.

"Kau tahu nama aku ?Kau selongkar barang aku eh" Soal Haeri terkejut.

"Kepala mangkook kau ! Ingat tak masa kau kena marah sebab nak bagi aku makan tu ? Ha minah tu ada sebut nama penuh kau.Aku ingat lah"

Haeri tersengih dan mengangguk perlahan.

"Em ha apa nama kau ?"

"Jeon Jungkook."

"What a coincidence,nama family kita sama" komen Haeri sambil tersenyum.

"Ha itulah..Haeri aku lapar lah masakkan untuk aku ?" Pinta Jungkook sambil membuat pout.

"Makan sajalah biskut kering tu.." ujar Haeri dan sambung menonton televisyen kembali.

"Taknak..Tekak aku rasa mcam nak makan steak..Dah lama rasanya aku tak makan"

Si hantu ni demand je kerjanya.Bukan reti nak terima apa orang bagi.

"kejap lah bagi aku tengok si Kwangsoo ni dulu.." Haeri khusyuk melihat gelagat Kwangsoo dan Jae suk dalam runningman.

Kedua-duanya berperangai bangang terutamanya Kwangsoo.

Jungkook mula berasa tak puas hati.Sudah la perut dia bunyi krrrk krrk dri tadi..

Dia bangun dari tempat duduk dan tanpa sebarang amaran kepalanya diletakkan dibahu Haeri.

Haeri yang terkejut terus terdiam dengan mata membulat.

"Haeri-ahh..aku laparrr" ujar jungkook betul-betul disebelah telinganya dengan nada manja.

Erk ! Airliur yang ditelan terasa perit.Mata Haeri terkebil-kebil.Baik-baik dia sedang menonton runningman terus hilang fokusnya.

"Jjjj...jungkookk...angkat lah kepala kau...Aku tak selesa.." tergagap-gagap Haeri.

Jantungnya bagai nak meletup mengepam darah.

"Huh ? Masakkan aku dulu kalau takkk..." kini tangan jungkook memeluk pinggang ramping milik Haeri.

Terkedu.

"Jungkook janganlah..Aku tak selesaa...Kalau kau lepas aku masak...Kalau tak aku taknak masak..." pinta Haeri dengan dahi yang sudah berpeluh-peluh.

Mana dia tak panik,ini pertama kali kot lelaki peluk dia macam ni selain appa.Tapi appa pun takdelah macam ni sangat.Dia peluk biasa je.

'Cis mentang-mentang kau roh suka hati je ambil kesempatan dekat aku' bebel Haeri dalam hati.

Dup dap dup dap !

Tiba-tiba tawa jungkook meletus.Serta merta pelukan dipinggangnya terlerai dan dia ketawa terbahak-bahak.

"Hahahahah apahal reaksi kau macam tu Haeri ? Macam nak kena baham harimau HAHAHAH" sampai terkeluar airmata jungkook mengetawakan si Haeri.

Haeri memandang Jungkook sinis.

"Kau gelak lagi steak kau dalam memori" ucap Haeri geram.Pipinya merah padam manakala hidungnya mengeluarkan asap seperti kereta api.

"Aaa...okokayyy" ujar jungkook dengan sisa tawanya.

.

Bahan untuk dimasak dicampak kedalam troli kemudian Haeri menolak troli tersebut.

"Ehhh kejap-kejap.."jungkook menahan troli tersebut kemudian dia menuding ke arah berus gigi arnab berwarna biru cair.

"Aku nak ni boleh ?"tanya jungkook sambil tersengih menampakkan gigi arnabnya.

"Ha ambiklah..Lagipun bau gigi kau memang bau macam lubang neraka" ujar Haeri bersahaja kemudian memasukkan berus gigi tersebut ke dalam troli.

Jungkook menjeling Haeri.Sukahati je dia cakap bau gigi aku macam neraka.

Usai membuat pembayaran,Haeri berjalan pulang ke rumah.

.
Haeri menyusun arang di dalam tempat pemanggang barbeque.Kemudian daging yang telah digaul dengan rempah diletakkan diatas besi pemanas.

Nasiblah rumah dia ni ada rooftop yang luas,boleh buat bbq sendiri.

"Haeri tengok niiii" Tiba-tiba suara jungkook kedengaran.
Haeri menoleh memandang jungkook yang sedang berlari anak ke arahnya.

*Kacing kacing*

Jungkook menayangkan sebaris giginya yang sudah putih dan bersinar-sinar.

"Eksaitednya kau" Haeri tergelak melihat gelagat Jungkook yang boleh dikatakan comel itu.

"Tadi kau juga yang cakap mulut aku bau lubang neraka.Lepasni boleh la aku cakap dekat-dekat dengan kau...Nak kiss pun boleh" seloroh Jungkook sambil mengenyitkan mata.

Haeri terus membuat muka menyampah.

"Ee tak hinginlah aku kiss hantu..Dah pergi sana jauh-jauh aku nak siapkan steak kau ni" Ujar Haeri dan membalik balikkan daging tersebut diatas pemanggang.

"Eleh yelahtu..Habis tu kenapa pipi kau merah ?" Jungkook mengangkat keningnya beberapa kali sambil tersenyum seperti black moon.

"Ha ? Manada..memandai je ee dalah pegi sanaaa" tubuh jungkook ditolak agar menjauhinya.

Bukannya dia nak kiss pun,dia cuma malu je bila bercakap benda macam tu dengan lelaki.Dahla dia sendiri pun jarang bergaul dengan lelaki.

Kawan pun tak ada.Loner berjaya lah katakan.Yg dekat dgn dia pun pembuli .Nasiblah pada hari cuti dia dapat mengelakkan diri dari dibuli oleh geng 3 ekor sakai tu.

Tbc.

Vote and comments ❤

✔Lost Soul - JJKWhere stories live. Discover now