"I want everyone to sit with their partner for the speaking test" pinta Sasaem Hoo jin kepada para pelajarnya.
Masing-masing sudah kecoh mula mencari partner kecuali Haeri dan Jimin.Kedua-dua mereka memandang satu sama lain.
"Haeri dengan jimin je boleh kan ?" Soal Haeri janggal.
"Baguslah macam tu Jimin pun memang nak partner dengan Haeri"ujar Jimin sambil tersenyum.
Pipi Haeri mula memerah.Setiap kali Jimin senyum pada dia,dia rasa bagaikan jantungnya hendak meletup.
Jimin lelaki paling soft dia pernah kenal.Syukur dia dapat berkawan dengan Park Jimin.
"Haeri ni dah kali ke 5 Jimin tangkap Haeri tenung jimin" ujar Jimin dengan tawaan kecil sehingga matanya menghilang.
"Heheh..Jimin kalau Haeri cakap ni jimin jgn balas apa-apa tau"
"Apa ?"
"Haeri suka tengok Jimin.Soft je,suka senyum,tipulah kalau Haeri kata Haeri tak suka personaliti Jimin" puji Haeri berbakul-bakul.
Jimin sudah tersenyum malu.Kepalanya yang tak gatal digaru sekejap.
"Jimin pun suka dengan Haeri,sabar je,comel pulak tu" kali ini giliran Jimin pula memuji Haeri.
Haeri sudah sengih malu.Jimin orang pertama yang cakap macam tu.
"Eee tengok tu.." kedua-dua pipi Haeri ditarik lembut.Terkejut Haeri dengan tindakan Jimin namun dibiarkan sahaja jimin membuat pipinya seperti doh roti.
.Jungkook memerhati dari jauh Jimin dan Haeri sedang bermesraan.Entahla,kenapa dia rasa tak senang tengok mereka.
Sebagai kawan baik,dia sepatutnya gembira apabila Haeri berjaya mendapat kawan yang mampu melindunginya,tapi tidak bagi Jungkook.
Disebabkan mata dan hati Jungkook terlampau sakit melihat mereka,Jungkook pergi dari kawasan itu agar dapat bertenang.
Rooftop menjadi kawasan Jungkook menenangkan diri.Langit yang dihiasi perarakan awan tampak tenang baginya.
Jungkook menongkat dagu mengenangkan nasib dirinya yang entah sampai bila akan tersekat diantara dunia manusia dan dunia ghaib.
Selagi dia tak berjaya menemui mayatnya,dia tak mampu pergi ke alam kematian dan dia berharap Haeri dapat membantunya.
.
Sampai sahaja di rumah Jungkook sedang duduk di ruang tamu depan sambil merenung tapak tangannya."Haeri dah balik !" Tutur Haeri dengan nada gembira.
Namun sepatah pun Jungkook tidak membalas.Tanpa membuang masa Haeri terus naik ke biliknya.
Jungkook mengeluh perlahan.
Haeri menukar pakaian kemudian membuka handphonenya.Jimin menghantar satu pesanan ringkas untuknya.
Dah sampai rumah ?
Dah. Jimin ?
Dekat 7E tengah makan maggi hehe.
Maggi je ? Tak kenyanglah Jimin.
Kenyang je >_<
Baru sahaja Haeri hendak menulis sesuatu,panggil masuk.
Jimin
Haeri tersenyum lembut lantas menjawab panggilan tersebut.
"Annyeong !" Sapa Jimin dari corong telefon.
YOU ARE READING
✔Lost Soul - JJK
Fanfiction"Roh apa ? Shah rokh khan ke ?" - Jeon Haeri. storylinenya hanat macam ribena beautiful cover by : ttaeencem Start : 17/11/19 End : 12/12/19