✨Thirteen

421 56 31
                                    

Jungkook termenung memandang Haeri yang sedang membuat kerja ralit menyiapkan kerja sekolahnya.

Wajah Haeri tampak lebih berseri-seri berbanding sebelum ini.Tanpa dia sedar,dia menguntum senyuman untuk Haeri.

Haeri yang sedar akan perkara tersebut terus memandang Jungkook namun dengan pantas jungkook memandang tempat lain sambil mengemam bibirnya.

"Kau tenung aku ehhhhh" ujar Haeri sambil memainkan jari telunjuk di dagu Jungkook.

"Mana ada..perasan je"Nafinya sambil menggulingkan biji mata.

"Eleh..Ingat aku tak tahu ?" Haeri memandang Jungkook sambil tersengih seperti kerang busuk.

"Apa ? Ee tepilah" Jungkook ingin bangun namun lengannya ditahan Haeri.

"Baik kau mengaku...Kau tengok aku kan ?"Haeri mendekatkan wajahnya dengan Jungkook.

Tiba-tiba saja tekak jungkook terasa kering.

"A..apa ni"

"Aipppp.." Haeri mengecilkan matanya memandang Jungkook.Saja hendak bergurau.Tapi entah kenapa dia tertarik dengan anak mata Jungkook yang berwarna coklat keperangan itu.

Dia terkaku melihat anak mata Jungkook.Cukup cantik dan bersinar-sinar.Jarinya pula gatal ingin menyentuh anak mata tersebut.Perlahan-lahan jemarinya bergerak dan

"ADUHHH SAKITLAH HAERIII" jerit Jungkok sambil memgang matanya yang perih.

Alah bongok lah minah ni..Ada ke pegang anak mata orang silap-silap buta kang.

"Eh weh Kook sorry aku tak sengaja" Haeri cuba menenangkan Jungkook.

"Sakitlah gila ! Apahal kau cucuk mata aku?!" Jungkook golek golek diatas lantai.

"Eh beriya betul kau..aku pegang sikit je lahhhh" Haeri memukul tubuh Jungkook kuat.Drama betullah Jungkook ni.

"Heheh saja je.."jungkook duduk di atas lantai dan menggaru kepalanya.Matanya yang sedikit berair digosok perlahan.

"Eeeeeeeeee" bantal dicapai dan dibaling tepat ke arah wajah Jungkook.

"Dahla...Sapa suruh kau cucuk mata aku" ujar jungkook sambil membuar perisai menggunakan tangannya.

"Ha drama lagi ambik ni ambikk" Makin banyak bantal dibaling ke arah Jungkook sambil ketawa melekek.

"Ee sudahlahhh" bidas Jungkook sambil cuba mengelak.
.

Jungkook dan Haeri berjalan di Sungai Han.Suasana hari ini nampak lengang tak ramai pengunjung.Haeri mengambil tempat di tepi sungai begitu juga dnegan Jungkook.

"Tenang je air sungai ni..."komen Haeri sambil menarik nafas dalam.

"Haeri kau nak tahu sesuatu tak ?" Soal Jungkook tetapi matanya masih tertancap pada matahari yang hampir terbenam.

"Apa dia ?" Haeri memandang sisi Jungkook penuh tanda tanya.

"Haritu masa kau tak layan aku,aku ada datang sini.."

"Lepastu aku main baling-baling batu..Tiba-tiba ada budak kecik ni tegur aku" tambahnya lagi.

"Dia boleh nampak kau ?"

Jungkook mengangguk kecil.

"Lepastu dia tanya aku,Abang putus cinta ke" jungkook tertawa halus dengan persoalan budak kecil itu.

Haeri pula masih setia mendengar cerita Jungkook.

"Aku cakaplah..Yeojachingu aku tinggalkan aku.." kali ini entah kenapa suara Jungkook menjadi sayu.

✔Lost Soul - JJKWhere stories live. Discover now