5. Huonoja Uutisia

197 10 0
                                    

Seison koulun käytävällä. Odotamme kavereideni kanssa, että tunti alkaa. Alexa puhuu uudesta muotikurssista, johon hän on päässyt. Nadia puhuu uudesta koiranpennusta, jonka hän oli eilen saanut. Sabrina taas puhuu mukavasta viikonlopusta perheen kanssa. Ja mitäs minä sitten? En ollut viikonloppuna tehnyt mitään. Olin ollut yksin kotona, ja kuunnellut joululauluja. Olin myös käynyt kahvilla, ja tehnyt pipareita. Mutta kukaan ei halunnut maistaa niitä. Söin ne sitten itse. Katsoin ikkunasta ulos, kun lunta satoi, ja mietin:
- Joudunkohan viettämään joulunkin yksin, ilman läheisiä. Välillä vain tuntuu, ettei mulla edes olisi perhettä. Kenelläkään ei oo aikaa mulle. Kaikki on niin kiireisiä.

Lilian.ariana
Home

arianaHome

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Harper.West ja 215 muuta tykkäävät

Holly jolly christmas🎅

Nadia.Castell: Näyttää syötävän hyviltä😋
Sabrina.adele: Nam🤩

Näytä kaikki 61 muuta kommenttia.

Tunti alkaa. Istun Alexan viereen, ja otan biologian kirjat esille. Sitten nään jotain, mitä en olisi halunnut nähdä. Ben kävelee luokkaan. Et voi olla tosissasi. En halua tätä. Hän istuu Andrewin viereen, meidän eteen!
- No mutta päivää neiti liukastuja! hän sanoo kovaan ääneen. Kaikki luokassa tirskahtavat nauruun, samoin Alexa.
- Anteeksi? sanon Alexalle,joka nauraa vieressäni.
- Ai, sori, hän sanoo ja lopettaa.
- Enpäs olis arvannutkaan joutuvani sun kanssa samalle luokalle, Ben sanoo.
- Voi, tämähän on kunnia, teidän korkeutenne, kumarran ja näytän hänelle keskaria.
Hän katsoo minua syvälle silmiin ja samaan aikaan hänen keskisormensa nousee. Pyöritän silmiäni ja käännyn Alexan puoleen.
- Se taitaa tykkää susta, Alexa sanoo.
- Oikeesti, ei oo totta, sanon.
- Sen huomaa ihan selvästi, Alexa sanoo.
- No mites Andrew sitten? kysyn ja katson Alexaa.
- Niin no onhan se aika söpö, Alexa sanoo ja katsoo Andrewia haaveillen.

Sitten tunti alkaa. Keskustelemme bilsan tunnilla ilmastonmuutoksesta ja kirjoitamme muistiinpanoja.
- Sitten olisi paritöiden aika, mr. Carabo sanoo. Ja jaetaan teidät niin että edessä oleva on parinne.

Irrotan käteni Alexan kädestä, ja voihkaisen. Kaikista maailman ihmisistä saan parikseni Benin. Juuri sen, ketä en halunnut. Alexa taas hymyilee niin leveästi ja katsoo Andrewta.
- No niin, menkääpä nyt reippaasti parinne luokse, ja valitkaa aihe liittyen ilmastonmuutokseen! Ja tämä parityö vaikuttaa myös numeroonne, mr. Carabo sanoo.
- Menen nyt hakemaan kahvia, hän sanoo ja lampsii käytävälle.

Nään kun Ben kävelee luokseni ja raahaa viereisestä pulpetista tuolin.
- No mutta päivää, hän sanoo ja virnuilee.
- Ja lehmät lentää, tuhahdan ja alamme töihin.

- Ajattelin, että meidän aihe voisi olla muovi, se kuitenkin on iso osa ilmastonmuutosta ja mua ainakin se kiinnostaa, sanon.
Ben vain juttelee Asherin kanssa, ja kääntyy sitten taas puoleeni.
- Ai siis mitä sä sanoitkaan? hän kysyy.
- No en ainakaan sanonu mitään ehdotusta, sanon. Niin siis ajattelin meidän aiheeks muovia, toistan.
- Kaikki mitä sä päätät käy, hän sanoo, ja katsoo minua hetken.

Sitten alamme etsimään aiheesta tietoa. Väsäämme esitelmää noin kaksi tuntia, ja sitten on ruokailu.
Istumme jälleen vakkari pöytäämme.
- Mites teidän parit? Sabrina kysyy.
-Mun pari on Sarah, ja se on oikeesti tosi mukava ja fiksu, Nadia sanoo.
- Mulle mun pari käy aivan mainiosti, Alexa sanoo ja katsoo meitä vastapäätä olevaan pöytään, jossa Andew istuu.
- Entäs sun pari Lilian? Nadia kysyy.
- No arvaa sanon, ja katson Beniä, joka istuu kaveriensa kanssa.
- Te oisitte tosi söpö pari, Sabrina sanoo.
- No eikä oltais, hyi hitto! sanon.
- Tykkäät kuitenkin, Nadia kiusoittelee ja piirtää ilmaan sydämmen.
Heitän lihapullan Nadiaa päin, mutta se osuukin vahingossa päin Katie Sandersin naamaa. Koko ruokala kohahtaa, ja Katie astelee eteeni.
- Voi vittu sun kanssa Lilian! Katie huutaa.
- No mutta hei, se pukee sua! kiusoittelen.
- Tää oli sit vika kerta, Katie sanoo ja astelee kavereidensa kanssa toiselle puolelle ruokalaa.

Nään kun Ben katsoo minua ja nauraa. Hymyilen hänelle, mutta käännyn sitten pois. Miksi hymyilin hänelle?! En saa hymyillä hänelle, enkä saa varsinkaan ihastua häneen. Viime kerralla kun ihastuin yhteen poikaan, hän Petti mua ja vielä nolas mut kaikkien edessä. Se ei rakastanut mua, enkä halua sellaista tapahtuvan uudelleen.
Kun olemme syöneet, teemme vielä ryhmätyötä parituntia.
- Mä tulostin nää, sanon ja näytän Benille paperiarkkeja.
- Ja mä sain just tän dian valmiiksi, Ben sanoo ja näyttää minulle tietokoneella tekemäänsä dia-esitystä.
- Toi on tosi hyvä, sanon ja katson Beniä silmiin.
- Mä teen mitä vaan sun takia, tai siis esityksen takia! Ben sanoo.
Katsomme toisiamme hetken.
- Mihin mä nyt sen mun puhelimen laitoin? sanon ja etsin puhelintani.
- Mä voin antaa, Ben sanoo, ja kätemme hipaisevat, ja katsomme taas toisiamme. Beniin silmät ovat niin ihanat, kuin pelkkää suklaata. Ja hänen hiuksensa, ah miten ihanat ne ovatkaan. Sitten tajuamme, että olemme katsoneet toisiamme tovin, ja käännämme katseemme pois samalla, kun kello soi.
Kävelen yksin kotiin, ja katson samalla puhelintani.

Alexa.sarah
Home

sarahHome

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Sabrina.adele ja 302 muuta tykkäävät

You make me happy with your smile<3

Sarah.georgiana: 🤩💓
Lilian.ariana: my bestie💘

Näytä kaikki 145 muuta kommenttia.

Sitten huomaan jo olevani kotiovella.
Avaan oven, ja kuulen sisältä tervehdyksen. Se on äiti. Tämä oli kyllä yllätys.
- Hello my darling! äiti sanoo ja tulee eteiseen.
-Moi äiti, sanon.
- Lilian, meidän pitää jutella, äiti sanoo ja menee vakavaksi.
- Okei, mistä? kysyn.
- Menen nyt suoraan asiaan, äiti sanoo.
Otan nopeasti vesilasin kaapista, ja alan juoda.
- Isällesi on diagnosoitu syöpä...

Kiitos kun luit, ja jätä mp kommenteihin💘

Forever YoursWhere stories live. Discover now