PART1

25.4K 97 7
                                    

Nama aku Laura Stephanie culens. Ayah aku berbangsa inggeris bernama Tan Sri Thomas Culens. Ibuku berbangsa melayu bernama Puan Sri Huraizah Ismail. Aku bahagia dengan keluarga aku yang sangat memahami aku tambahan pula aku aku merupakan anak tunggal pada kedua ibu bapa ku, jadi kasih sayang mereka pada aku sangat dijaga dan aku syukur terhadap ilahi. Walaupun serba serbi aku lengkap sekarang namun aku masih kekurangan sesuatu dalam hidup ni. HATI kerana hati aku sudah dibawa oleh seorang insan.Taman yang tiada seorang manusia disitu menjadi tempat aku meluahkan rasa rindu terhadap insan yang aku sayangi. Tempat ini juga dimana aku dilamar menjadi kekasih sehidup semati nya. Namun itu hanya sementara sahaja...

FLASHBACK

Aku aturkan langkah ke arah pejabat kesayangan aku. PA nya yang sudah arif dengan aku hanya memberi senyuman manis "Selamat pagi miss laura" kata nya.

"Selamat pagi katherine" tanpa lengah aku masuk dan kelihatan kesayangan aku buat kerja dengan tekun nya. "Yes? May i help you" kata nya memandang aku nakal. "Yes of course!" kata aku laju kaki aku melangkah ke arah nya. "Come here honey" kata steven sambil mendepakan tangan nya. "As you wish" aku memeluknya erat.

"Damn!! I miss you dear" kini badan aku betul ii di atas riba nya. "I miss you too dear...but kenapa tak pick up me at airport semalam?" tanya aku kini pelukan tadi dileraikan. "Sorry honey..banyak kerja i kena buat. You know i sekarang ni busy dengan projek i kat overseas tu" kata nya membelai muka aku lembut.
"Okay...mesti you penatkan?"
"asal kan you ada depan i, penat semua hilang honey" kata nya memeluk erat pinggang ku.
"Sweets talker..."
"I know, well how hawaii? did you having fun?"
"Hmmm you tak ada bosan lah.."
"alah kesian dia..melepas juga i nak tengok you in bikini"
"Eeeee sempat mengatal kan"
"Hehehe i naughty  dengan you je tau"
" Hmmm Did you have lunch ?"

"My lunch already front of me now" kata nya menggoda sambil mencium pipi aku lalu jatuh dagu aku sehingga ke leher. "Steven, don't play around. Come one" aku tak nak jatuh dalam godaan nafsu ini. Walaupun aku ni suka berpakaian sexy tapi aku masih takut nak serahkan mahkota berharga aku pada lelaki yang aku cinta seperti steven sebelum bergelar isteri dan kami sekadar peluk dan cium sahaja. Tetapi bagi aku itu sedikit kesukaran untuk meneruskan hubungan kami ke arah perkahwinan kerana steven berbangsa cina beragama kristian manakala aku melayu dan berdarah campuran american sudah pasti nya aku beragama islam. Tetapi alhamdulilah, keluarga kami tidak membantah dengan hubungan kami yang cecah 6 tahun dari zaman university lagi.

"I can't control myself dear..laura~~ You're such seducestress~~" kata nya masih mencium dileher aku. Tangan nya yang ingin memegang dada aku cepat cepat aku tangkap. "Please don't..if you love me take me as your wife and i will give you more that this steven"

"Bagi saya masa laura.."
"You tak nak kahwin dengan i ke steven? 6 years honey! Isn't enough to you to think about it? Our parents dah restu hubungan kita then what else?" kata aku naik berang. Lalu aku mengatur langkah untuk pergi ke kerusi di hadapan meja steven namun tangan nya menangkap tangan aku.

"I'm sorry dear please don't mad on me?" aku memandang muka nya.
"Fine.." kata aku mengalah lalu duduk di atas riba nya kembali. "My parents in law apa khabar?" tanya steven pada aku yang sedang lentokkan kepala di dada nya. "Alhamdulilah, diorang sihat sihat je cuma......"

"Cuma apa honey?" steven memegang dagu aku. "Nothing.." kata aku menghela kan nafas berat. "No,just say it" kata nya.

"Bila you nak masuk islam stev?" tanyaan ku buat steven terkaku. Lama dia terdiam lalu menghadiahkan aku senyuman.
"As soon as i can, you doa untuk i" kata nya memegang pipi aku.
"Always stev!! You're always in my du'a" kata aku memeluk nya.
"Thnks honey"

Laura Stephanie (On-Hold)Where stories live. Discover now