Flashback
Aku melangkah ke arah lelaki yang membelakangi aku. Aku memegang bahu nya.
"Dah lama sampai bro?" Tanya aku pada steven.
Dia tersenyum melihat muka aku lalu memeluk bahu aku. Aku terkaku, dah kenapa kawan aku tiba tiba macam ni sebegini?
"Whoa whoaa kenapa ni? Kau jangan nak jadi gay yee" kata aku seram melihat perangai steven tiba tiba.
"Haish kau ni, aku nak peluk kawan lama aku pun salah. I miss you bro" kata nya
Aku terasa lain macam ayat yang dikata kan steven. Seperti perkara yang akan berlaku. Tak sedap pula rasa hati nya
"Aku pun rindukan kau bro" kata aku lalu menjemput dia duduk.
"Ohh ya mana nicole? Lama betul aku tak jumpa si maniac tu, nak kata kan sibuk kerja, kita pun sama sahaja sibuk dengan kerja" kata steven mengundang tawa aku bila perkataan maniac ditekan kan.
"Macam lah kau tak tahu, dia tu bukan sekadar sibuk dengan kerja tapi sibuk dengan sex buddy dia" kata aku lalu memanggil PA aku.
"Ohh ya kau nak Wine or whiskey? Ke kau nak vodka?" Tanya aku pada nya.
Dia menggeleng kepala "no thanks bro. Just coffee it's enough" kata nya
Terkebil kebil aku melihat steven di depan aku ni. Eh steven ke ni? Tanya aku dalam hati.
"Like seriously? Are you steven? Because my best friends steven lao won't never refuse for drink " kata aku membuatkan nya tergelak kecil.
"That is my past, now! I will not touch any acohol in my entire life anymore" kata nya.
"Uh-oh don't you say that laura get caught you drunk! And then shee--" kata aku terpotong bila steven tepuk bahu aku.
Dia tergelak, ya!! Dia memang murah dengan gelak dan senyum. Itu yang laura cinta kan nya.
"If i say, you wouldn't trust me dude" kata nya mengambil sebatang rokok lalu hidupkan nya.
"Just tell me dude, I get shocked when my buddy act really odd" kata aku.
Dia tersenyum sebelum memulakan bicara.
"I'm a muslim now" kata nya menepuk peha aku. Aku terdiam lalu tersenyum
"I'm happy for you"
"Thanks sandro"
"Parents kau okay?" Tanya aku dan dia hanya mengangguk pada aku.
"So, bila nak tarikh perkahwinan nya?" Tanya aku
"Ishh pandai kau teka kan?"
"Hello ni Alessandro lah, kau cakap dengan aku berapa lama kita dan berkawan? Boxer Carton Simpson tu pun kita selalu kongsi masa kat U dulu. Semua benda kita nak kongsi bersama!" Kata aku
"Aduh jangan lah buka cerita pasal boxer tu! Hahaha" dia gelengkan kepala mengingati kejadian zaman kenakalan mereka.
"Haha okay actually aku datang ni memang nak bagitau pasal perkahwinan aku dengan laura. Kalau boleh nak cepatkan. Cuma...."
Steven jeda"Cuma apa steven?" Dia mengeluh
"Sejak dua menjak ni, aku rasa yang aku dah tak lama lagi. Rasa macam sudah tiba masa aku pergi"
YOU ARE READING
Laura Stephanie (On-Hold)
RomanceBahagia yang ingin dikecapi telah musnah. Bertahun ingin melupakan seorang insan yang tersayang bukan mudah bagi nya. STEVEN-" Laura~ if you love me, find another man to love you" LAURA- "No one will love me as you love me steven" STEVEN-"Ada sayang...