"Laura kat sana 1 minggu sahaja kan?" Mummy menghulur coklat panas pada aku dan beberapa potong brownies. Kini aku berada di rumah agam Culens. Aku kat sini pun sebab mummy, kerana aku masih terasa hati dengan daddy.
"Maybe 2 minggu atau sebulan" jawab aku dengan menyuap brownies ke dalam mulut. Mummy mengeluh dengan jawapan aku "lama nya, memang dah tak nak duduk Malaysia lagi ke?" Suara mummy seakan merajuk. "Mummy~ laura duduk sana sebab ada hal kerja je..dah siap laura balik lah" aku memegang tangan mummy.
"Yela...laura dan daddy memang tak sayang mummy. Asyik asyik sibuk dengan kerja" wajah mendung mummy aku pandang. Aku memeluk nya "tu lah, laura suruh mummy goda daddy tak nak..nanti boleh dapat adik" melepas tawa aku bila mummy mencubit geram kedua belah pipi aku.
"Ada ada sajalah kamu ni" muka mummy merah dengan usikan aku tadi. Pipi mummy aku cium " I love you mom" makin erat pelukan aku. "I love you more dear" mummy mencium kepala aku. Kami berpelukan sehingga terdengar suara orang memberi salam. Dan orang itu adalah daddy.
Aku jawab dalam hati sahaja, lalu menyambung makan brownies yang sedap dari air tangan my lovely mom.
"Ha, baru nampak muka. Kalau mummy kamu tak call suruh balik memang tak nampak batang hidung kamu" ujar daddy bila nampak muka aku.Aku diam sahaja malas mahu bersuara "susah kalau dapat anak yang keras kepala. Semua benda nak ikut cakap dia sahaja" tambah daddy lagi. "Sudah lah abang..jangan gaduh anak beranak tak elok" mummy memegang lengan daddy.
"Abang tak marah sayang, cuma anak kamu tu melampau sangat. Kamu jangan manjakan sangat dia ni sayang" kata kata daddy hanya masuk telinga kanan keluar telinga kiri bagi aku. "Adam tu budak baik. Susah sangat ke nak terima dia?" Aku pandang muka mummy minta tolong jawabkan. Mummy menjengilkan mata nya lalu suruh aku dengar kata kata daddy.
"Biasa je, tak ada apa pun istimewa" jawab aku selamba. Daddy menghela nafas berat melihat kepala batu aku.
"Memang susah dapat anak keras kepala ni" ujar daddy. "Daddy, keluarga kita memang keras kepala termasuk daddy juga. Jangan salahkan laura sebab keras kepala sebab itu memang perangai keturunan." mummy yang tahan gelak aku pandang. Aku buat lawak ke?"Haa yang sayang gelak ni kenapa?" Tanya daddy pada mummy. "Hahaha betul lah apa yang laura cakap, abang tu dulu pun sama juga sampai..." kata kata mummy dipotong oleh daddy
"Sayang! Jangan ungkit kisah lama. Nanti abang ikat kat katil baru tahu" amaran daddy membuatkan mummy membahang muka nya. Aku sudah tutup telinga bila daddy berkata begitu. Hishh depan anak pun sempat ke?"Eee abang ni..anak adalah" mummy memukul lengan daddy manja. Aku senyum melihat mereka lalu memandang jam tangan. Aku ada lagi 2 jam sebelum flight. Cepat cepat aku habiskan minuman "Mummy, laura gerak dulu" aku menyalam mummy lalu mummy sempat bisik pada aku.
"Salam daddy, kamu jangan jadi anak derhaka sayang" nasihat mummy buat aku mengeluh lalu mengangguk. Aku menyalam tangan daddy nak mencium pipi nya. "Laura pergi dulu daddy" ujar aku. "Hmmm" itu sahaja jawapan dari mulut daddy.-----------
"Welcome Miss Culen" ujar penjaga rumah. "Thank you Louis, you always keep this house clean" aku duduk di atas sofa hilangkan penat. "It's my duty Miss Culens" aku hadiahkan senyuman pada louis. Chloe datang membawa satu cawan air, aku berterima kasih pada nya. Aku minum bagi hilang rasa dahaga ditekak.
"Anything you want me to do Miss?" aku geleng "no thank louis, I just need a shower" aku mengangkat kaki untuk masuk ke bilik. "If then, dinner will serve at 8 pm for two" ujar dia membuatkan langkah aku terhenti dan memanggil nya kembali "for two? There's anyone live at dad mansion?" Dia sudah terkaku lalu tersenyum kekok "I mean, if there's anything you want I will serve a dinner with chloe too" louis mempamitkan diri bila aku tak jawab kata kata nya. Aik macam pelik je ayat dia.
YOU ARE READING
Laura Stephanie (On-Hold)
DragosteBahagia yang ingin dikecapi telah musnah. Bertahun ingin melupakan seorang insan yang tersayang bukan mudah bagi nya. STEVEN-" Laura~ if you love me, find another man to love you" LAURA- "No one will love me as you love me steven" STEVEN-"Ada sayang...