Aku masuk ke rumah agam milik datuk aku. Satu tahun setengah aku tinggalkan rumah ni. Aku tak tahu kenapa, mungkin aku hanya pelukan masa. Kelihatan seorang wanita bertudung membelakangi aku di taman bunga kesayangan nya. Sejak aku kecil lagi mummy telah membuat taman bunga ini bagi mengingat kan aku bunga pertama dalam hidup mummy dan daddy. Bila teringat balik, aku rasa terharu dengan mummy. Mummy dan maid nya sibuk menyirami pokok bunga kesayangan nya tu aku hampiri.
"Assalamualaikum mom" kata aku lalu memeluk badan kecil nya dari belakang. Walaupun sudah dimamah usia, Datin sri huraizah tetap kelihatan anggun dan badan yang masih cantik. Kalau berjalan bersama pasti yang akan mengatakan bahawa kami seolah olah adik beradik atau kawan baik. Mengingati perkara itu membuatkan aku tergelak dalam hati. "Waalaikumusalam..oh my goodness. Finally, balik juga my dear sweetsheart ni..." kata mama lalu mencium kedua belah pipi aku berkali kali. Maid memandang aksi kami tu tergelak melihat telatah mummy aku yang sememang nya manja kan aku. Tidak hairan lah jika aku mendapat kasih sayang yang cukup kerana aku sahaja satu satu puteri dalam hidup parents ku.
"How are you?" tanya aku lalu memeluk mummy erat dan memberi sejambak bunga orkid berwarna purple terang pada nya " Ohh thank you darling..it beautiful just like you..I'm fine alhamdulilah, how about you dear?
"Fine, but i'm still wanting for my siblings.." kata aku perlahan
"Sibling? What does that mean?" tanya mummy memandang aku pelik. Aku tersenyum pada nya lalu mengosok perut mama yang kempis. "There's no anything happen? Laura bagi ruang mom dan dad selama 1 setahun setengah..did i will get a new sibling?"
Membulat mata mummy lalu mencubit pinggang aku. "Ughh this kid!!" kata geram. Aku hanya tersenyum sahaja. "I'm sorry, just kidding"
"Okay okay..sekarang ni you dah makan belum ni? Mama ada masakkan your favourite." bersinar mata aku bila mama kata begitu
"Langkah kanan lah laura hari ni.. emmm laura tak makan lagi ni" kata ku mengosok perut yang kelaparan.
"Mari kita makan.. Nora, Nina sambung siram bunga ni yaa" maid kami hanya mengangguk."Lama mummy tak jumpa kesayangan mummy ni" kami berjalan masuk dalam rumah sambil berpelukan. "I'm sorry mom..I'm just need a time" kata ku perlahan
"It's okay my dear, mummy faham" kepala aku dibelai. Rindunya aku belaian seorang ibu. "Ampun kan laura mummy"
"Laura..mummy faham jangan lah macam ni sayang. Mummy dah nampak laura okay macam ni pun dah syukur alhamdulilah"
"Come..kita pergi your favourite place at culens house ni" kata mummy membuat aku tersenyum. Kat mana lagi kalau bukan dapur ajaib mummy. Aku banyak luangkan masa remaja disitu bersama mummy. Pada aku dapur membuatkan kepala otak aku yang serabut menjadi tenang.
Susunan kabinet dan peralatan dapur itu masih kelihatan sama dan tersenyum aku melihat nya. "Ahh heaven" kata ku.
"Hari ni bukan setakat langkah kanan sahaja tau, hari ni laura dapat durian runtuh lagi sebab mama ada buat brownies with M&M on top" kata mama teruja. Terhidang brownies yang sudah siap dipotong tersusun di atas pinggan. Kecuh air liuar aku melihatnya.
"Thank you mom" dengan gelojoh nya aku masukkan sekali dua potongan brownies dalam mulut. Lalu memejam mata sambil menikmati nya. "Ohhh emmmmm delicious as alwayss" ujar ku terlalu nikmat.
Mummy memukul manja bahu aku kerana makan dengan tidak sopan.
"Laura, awak tu masih anak dara. Behave dear" kata mama."Hehe I'm sorry, Oh ya mom..dad tak lunch sekali dengan kita ke?" tanya aku sambil mengunyah brownies itu.
Mummy yang sibuk menuang air pada cawan aku hanya menggeleng.
YOU ARE READING
Laura Stephanie (On-Hold)
RomanceBahagia yang ingin dikecapi telah musnah. Bertahun ingin melupakan seorang insan yang tersayang bukan mudah bagi nya. STEVEN-" Laura~ if you love me, find another man to love you" LAURA- "No one will love me as you love me steven" STEVEN-"Ada sayang...