PART6

10.1K 54 16
                                    

"Laura!" Panggil sandro dibelakang aku. Aku menoleh memandang nya.

"Ya sandro kenapa?" Tangan aku sedang ligat membasuh pinggan berhenti seketika untuk mendengar kata sandro.

"Lusa maybe I balik spain" kata nya. Dia memandang aku lalu menyandar di kabinet dengan tangan nya dimasuk ke dalam poket. Terserlah tangan nya yang sedikit sasa.

"Why so soon?" Kata aku sambil mengelap tangan aku yang basah.

"I ada benda nak settle"dia mengarukan kepala yang tidak gatal. Aku hanya mengangguk kepala.

"Emmm kalau tak keberatan. Nak tak you ikut I balik spain?" Tanya sandro.

Malam ni kedengaran suara dia berbeza dengan sebelum ni. Mana suara lembut yang aku kenal? Sekarang suara nya seakan kelakian membuat aku terpaku dengar suaranya.

No wonder lah ramai yang suka dia walaupun lembut. Tapi aku tahu dia bukan kaki perempuan macam kawan kawan dia yang lain. Dia mengingatkan aku kepada arwah steven.

Walaupun steven tak lah lembut namun mereka berpegang teguh dengan policy mereka iaitu Just one woman in their life

Sebab itu aku sangat mempercayai sandro dan steven. Kerana mereka tak ubah seperti kekuatan aku. Aku sayang steven lebih dan ingin memilikinya. Manakala aku menyayangi sandro sebagai seorang sahabat dan juga sebagai abang. Dia juga lah pendengar setia aku walaupun kadang kadang tidak membantu aku kadang kadang ugh. Dan nicole? Haha aku tetap sayang dia sebagai sahabat aku.

Dia juga lah peneman aku ketika berdua duaan dengan steven. Aku mengajak nya supaya tidak berlaku apa apa kerana aku mengenali sandro terlebih dahulu lalu baru berkenalan dengan steven,nicole dan lain lain.

Aku percayakan dia kerana dia sangat menghormati aku dahulu sebagai wanita. Pernah sekali aku hampir diraba oleh beberapa student. Tanpa lengah sandro membelasahi mereka.

Ketika itu aku terkedu, ya! Kerana sandro lembut tidak mungkin dia boleh tumbangkan orang tetapi sangkaan aku sangat sangat meleset. Ternyata lelaki lelaki yang cuba meraba aku tu terlantar di hospital.

Mujur sandro tidak dikenakan hukuman denda atau buang U kerana bapaknya adalah orang yang bernama dan terkenal.

Aku pandang muka sandro yang ingin jawapan dari mulut aku.
"Kenapa? You nak I jumpa parents you?" Tanya aku dengan sengihan.

Muka nya seakan berubah seketika lalu dia menggeleng tersenyum.
"Eh! M-mma-mmada ada, just nak bawa you jejalan. Lamakan you dah tak keluar dari apartment you kat kl selain dari pergi kerja after tu" kata nya.

Aku seakan mengerti maksud after tu. "Mana you tahu I tak keluar rumah langsung?" Tanya aku memeluk tubuh

"Hee daddy u bagitahu" kata nya selamba.

Ishh daddy ni, psal ni pun nak bagitahu orang. Aku tahulah si sandro ni salah satu kawan sekerja daddy selepas bapa sandro bersara tapi jangan lah kaitkan kerja dengan cerita tentang aku pada dia. MALU LAH...

"Sempat you bergossip dengan daddy I, emm I bukan tak nak keluar cuma. I memang nak sibuk kan diri untuk lupakan kesedihan ni. You tahu kan, kitorang in relationship almost 6 years. Tak semudah tu I nak lupakan dia sandro"

Tubir mata aku sudah panas dengan air mata. Perlahan lahan dia mengalir, sandro yang lihat air mata aku mengalir cepat cepat mendapatkan badan aku lalu diletakkan kepala aku di dada nya.

"Shhh please jangan nangis, I tak mahu you sedih laura." Dia menepuk nepuk belakang dada aku dan mencium ubun kepala aku.

"I know It hard to forget someone that we love, but at the same time we must to think why god already took them from us" ucapnya

Laura Stephanie (On-Hold)Where stories live. Discover now