Laura bermain phone sambil juru solek sedang mengoleskan makeup.
"You don't need to touch up already, because you're already natural beauty laura tapi kawan you yang acah handsome tu suruh juga I makeup kan you.." kata AlessandroAku hanya mampu tergelak dengan luahan nya. Lelaki spanish yang lembut iaitu Alessandro Sanchez, dia adalah juru solek paling terkenal di new york dengan kecekapan nya memilih makeup dengan wajah si perguna nya. Walaupun lembut dia tidak lah gay, dia seperti lelaki biasa cuma karakter nya sahaja yang lembut. Muka nya tampan dengan jambang yang di cukur teratur membuatkan muka nya lebih tampan seperti pelakon hollywood.
Aku kini berada di new york untuk beberapa hari, kerana menolong kawan aku Nicole Monteiro melancarkan new cloth brand dari nya. Selain menjadi CEO Culens Holdings, aku juga mempunyai kerjaya lain seperti model. Itu pun pada masa lapang atau tiada apa yang penting dilakukan di syarikat keluarga ayah ku. Dari zaman university lagi laura sudah menceburi bidang modelling. Jadi tidak hairan lah jikalau dia dijemput oleh pereka pereka terkenal luar negara untuk mejadikan laura sebagai model pada pakaian mereka.
Nicole dan alessandro menjadi sahabatnya ketika di University Of New York begitu juga dengan steven. Mereka menjadi sahabat baik sehingga tamat pengajian. Walaupun berjauhan mereka tetap berhubungi antara satu sama lain.
"Laura, almost 2 year I ain't see you. How are you darling?" Tanya alessandro. "Fine, I'm just busy helping my father company."
"Or you're still sad because of steven?" pertanyaan nya aku hanya balas dengan senyuman nipis sahaja.
"It your fated laura, You've to accept it and maybe he is not the one" tambahnya lagi.
"It hard for me sandro and i wish he's the one. I love him with my wholeheartly" alessandro memeluk bahu aku. "Stay strong my little pie, I wish it too"
"I'm truly sorry laura, cause I can't attend steven's funeral"
"Nahh sandro it's fine, steven will understand about it" aku menepuk bahu nya perlahan. Tiba tiba bahu aku basah kerana air mata dari alessandro.
"Hey dude, why are you crying?" aku memegang pipi nya. Air mata alessandro aku lap. "I miss four of us doing something crazy things together. And one our best friend already left us forever ever." Nada nya sangat sedih membuatkan aku juga ingin menangis, bahu aku sudah terhinjut hinjut kerana menangis namun cepat cepat sandro tahan.
"HEY!! No don't crying. You jangan nak rosakkan makeup I ya! Dah jangan nangis cutie pie" sandro menepuk nepuk perlahan pipi aku.
"Habis you dah buat i sedih, i nangis lah. Jahatlah you ni sandro" bahu dia aku pukul geram.
"Dah habis berdrama?" Tanya satu suara dari arah belakang membuatkan kami menoleh. Kelihatan nicole sedang bersandar dengan kedua belah tangan nya masuk ke dalam poket.
Nicole lelaki yang sangat terpengaruh di new york menyebabkan ramai perempuan tergila gila ingin menjadi sex slave nya. Dia terkenal dengan muka nya yang tampan seolah olah persis Ricky Martin ketika remaja. Dia juga seorang jutawan hasil dari titik peluhnya yang mengusahakan sebuah syarikat. Nicole ialah womanizer dan agak arrogant at the same time. Tapi dengan kami perangai nya berubah menjadi gila gila dan periang.
"Ughh!! I smell sex here!" Kata sandro menutup hidung mancungnya.
"Did you smell it?" Tanya sandro aku hanya menggeleng. "Ohh come on guys not now" kata nicole menyampah."Haa!! Have you done fucking that slut?" Tanya sandro tak bertapis. "Nahh i didn't fuck anyone today" nicole menidak kata kata sandro.
"Oh come on nicole, masa bila pula kat syarikat you ni ada nyamuk besar yang gigit batang leher you tu" kata sandro. Aku hanya tergelak melihat leher nicole yang banyak kesan gigitan berwarna merah.
YOU ARE READING
Laura Stephanie (On-Hold)
RomanceBahagia yang ingin dikecapi telah musnah. Bertahun ingin melupakan seorang insan yang tersayang bukan mudah bagi nya. STEVEN-" Laura~ if you love me, find another man to love you" LAURA- "No one will love me as you love me steven" STEVEN-"Ada sayang...