Aku membuka mata apabila anda tangan memeluk badan aku. Lalu aku paling terlihat kelly dengan dengkuran nya membuat aku tergelak kecil.
Muka nya persis model terkenal itu dan sangat natural tanpa secalit makeup di muka.
Perlahan lahan aku alihkan tangan nya agar tidak tersedar dari tidur.
"Emm baru pukul 5.30" kata aku bila melihat jam di telefon aku. Aku menguap untuk sekian kalinya. Dengan berat, aku menuju ke bilik air untuk bersiap."Better pergi jogging, cuaca elok ni" kata aku lalu mengikat rambut ponytail dan mengoleskan lip balm di bibir agar tidak kering. Kasut nike aku ambil dan ipod.
Hendak aku membuka pintu tiba tiba pintu sudah dibuka dari luar dan ia adalah sandro. Kami terkebil kebil seketika, tiba tiba aku berasa malu dengan nya.
"You dari mana pagi pagi ni sandro"kata aku untuk menutup rasa malu dan segan. "Emm I baru balik pasar, mama suruh beli ayam segar untuk buat chicken buffalo kegemaran you" kata sandro menunjuk plastik beg yang sederhana besar.
"Kenapa you tak kejut I, boleh kita pergi sekali"
"It's okay, I nampak you penat sangat so malas lah nak ganggu" kata nya mengorat langkah masuk ke dalam.
"Oh ya Laura, you nak pergi jogging ke? Nak I teman?" Tanya
Laju aku geleng " tak apa, I boleh pergi sendiri bye" kata aku lalu cepat cepat keluar.
Takut kalau aku berasa gugup bersama nya selepas kejadian semalam itu. Walaupun sekadar pegang tangan, terasa lain macam dengan cara percakapan nya. Mana Alessandro Momo si lembut?
Aku selesa berkawan dengan nya kerana dia sekepala dan dia lembut. Lain dengan nicole, dia seperti lelaki biasa dan aku kurang selesa kerana agak malu dengan nya dan juga steven tapi sebab kan cinta. Aku buang perasaan malu itu.
-----------
Bau badan aku yang kurang enak akibat peluh yang keluar membuatkan laju kaki aku langkah ke rumah Sanchez's untuk bersih kan diri.
Ketika aku nak naik tangga rumah tiba tiba badan aku lemah untuk melangkah lalu badan aku ingin jatuh dari arah belakang. Aku hanya mampu menutup mata dengan menggunakan kedua belah tapak tangan aku dah bersedia merasai rasa sakit yang akan menimpa aku nanti.
Sempat aku berfikir jika aku koma akibat jatuh dari belakang dan kepala aku cedera. Itu salah satu cara mengelak aku dari kahwin dengan adam haha.
Tetapi lain pula rasa. Aik bila aku nak rasa sakit ni? Kat belakang badan ni rasa macam ada dua kayu ? Hmm apa ni?
"Hey Miss Culens! Come on bangun. Nasib baik I sambut!" Kata satu suara mampu buat seluruh badan aku kejung. Aku tak salah dengarkan?
Aku membuka kedua belah tangan aku dan membuka mata. Kelihatan muka sandro tercalit kerisauan. Bila aku buka mata dia memadang aku smirk. "Ingat nak tidur terus atas tangan I ni"
Ciss sempat dia mengata aku. Bukan aku sengaja pun nak jatuh. Tapi aku berharap sangat kalau aku jatuh supaya tak dapat kahwin dengan adam. Huh again?!
Aku scan muka nya yang mempunyai sedikit jambang dan misai yang dicukur rapi. Mata coklat yang mampu membuat setiap wanita terjerit jerit bila alessandro membuat kenyitan mata. Cis sempat merenung anak teruna orang. Hmm teruna ke? Haha
Bibirnya yang kecil dan jawline di muka alessandro menampakkan lagi dashing nya dia. Tapi kenapa dia belum mempunyai teman wanita?
Aku terdengar bunyi tapak kaki yang ingin menurun tangga kayu. Cepat cepat aku bangun dari tangan ssandro. Aku mengosok belakang leher aku kerana malu.
YOU ARE READING
Laura Stephanie (On-Hold)
RomanceBahagia yang ingin dikecapi telah musnah. Bertahun ingin melupakan seorang insan yang tersayang bukan mudah bagi nya. STEVEN-" Laura~ if you love me, find another man to love you" LAURA- "No one will love me as you love me steven" STEVEN-"Ada sayang...