Masing masing menunggu kedatangan tetamu mereka ke dalam bilik mesyuarat itu.
Colline duduk di belakang sekali di kepala meja. Di barisan tengah meja itu tempat duduk pekerja yang terlibat untuk meeting tersebut.
"bro, aku dengar CEO syarikat ni perempuan. Bujang pula tu. Aku rasa dia berpengaruh jugalah sebab ada hubungan dengan Xvr Holdings. Syarikat kuat tu" bisik Zack kearah Colline.
Colline hanya memerhati butiran syarikat tersebut.
'syarikat ni macam baru, tapi kenapa pula nama dia boleh mendadak cepat. XVR Holdings pun bersetuju untuk menjalinkan hubungan dengan Sha Holdings ni. Aku kena hati hati' Colline bermonolog dalam hati.
Kedengaran bunyi hentakan heels sedang berjalan menuju ke arah bilik mesyuarat tersebut. Pintu mesyuarat itu terbuka mempamerkan wajah yang cukup membuatkan Colline hampir pitam! Zack juga begitu.
"thank you for listening to my presentation. I hope you will agree for joining my company to complete this project. You can ask my PA if you have some questions. I have to go now due to my schedule." kata Farleysha sambil tersenyum memandang ke arah pekerja Roselle Holdings atau lbih tepat ke arah Colline yang masih terpaku memandang ke arahnya.
"dismiss now!" kata colline tiba tiba.
Pekerja nya cepat cepat keluar dari situ. Farleysha masih berdiri disitu. Menunggu bicara Colline. Dia tahu Colline ingin bercakap dengannya.
Colline dan Zack melangkah ke arah Farleysha.
"Miss Farleysha?" sapa Colline.
"are u really miss Farleysha? Sebab dalam gambar yang kami terima dulu, she is not you" kata Zack ragu ragu memandang ke arah Farleysha.
"ohhh ye ke? I suka suruh pengganti hadiri meeting I kalau I rasa malas nak pergi lebih lebih lagi kalau meeting kecik je" kata Farleysha.
"ya kah? Miss ada bukti untuk membuktikan yang miss ni miss Farleysha?" kata Colline angkuh.
"may I beg your pardon mr....COLLINE?" Farleysha menekan nama Colline pada bibirnya.
"please be professional Mr Colline Bryan. Dont ask a silly question like that. I can always show you my identity to prove that i am miss Farleysha but, do I have to show my identity to some strangers like both of you? Kalau I saman company u macam mana?" sambung Farleysha.
"U tak boleh sama company I" balas Colline angkuh.
"tak boleh u kata? U did some research about me which means that you are disturbing my privacy!" Kata Farleysha.
Zack dan Colline hilang kata kata. Mereka sedar gadis di hadapan mereka ini bukan gadis sembarangan.
"i'm sorry miss" Colline menurunkan egonya.
Farleysha hanya menganggukkan kepalanya perlahan.
"can we have dinner tommorow? To show you that i am sorry sebab tuduh U bukan bukan" kata Colline rendah diri.
"yahh. Sure"
Colline menarik nafas lega. Farleysha meminta diri untuk pulang.
Sesampai di keretanya, Farleysha berasa sungguh puas. Senyuman jahat tidak lekang dari bibirnya.
"kau tunggu nanti Colline!"
YOU ARE READING
Ex-Wife Revenge [completed]
Teen FictionDihalau oleh suami sendiri bukan perkara yang mudah untuk Aurora. Lebih lebih dalam keadaan yang sarat mengandung. Puncanya? Puncanya disebabkan tuduhan yang tak berasas di lemparkan oleh kawan baik Aurora sendiri. Lebih malang lagi, anak yang dika...