"hey bro" Colline berjabat tangan dengan Xavier.
Xavier melemparkan senyuman tipis ke arah Colline.
"kenapa nak jumpa ni?" tanya Colline tanpa membuang masa.
Sejak dari tadi dia tertanya tanya kenapa Xavier ingin berjumpa dengannya.
"aku..aku ada benda nak cakap sikit dengan kau" Xavier meramas rambutnya ke atas.
Colline berkerut dahi melihat tindak tanduk Xavier seakan akan orang yang hilang kewarasan. Penampilannya tidak rapi seperti selalu.
"cakaplah" Colline menyandarkan tubuhnya pada sofa.
"kau tahu apa jadi dengan Farleysha?" Xavier seperti teragak agak untuk bercakap.
"tak. Aku tak tahu. Kenapa?" Colline mula tidak senang duduk.
"she is missing for almost two weeks" Xavier meraup mukanya.
"what!?" Colline terpempan dengan pernyataan Xavier.
"how? When?" tanyanya cemas.
"dekat hospital hari tu. Dia kena culik. Both of us kena drug. Aku bangun bangun je dia dah tak ada dekat sana. Bila aku check cctv hospital tu, semua cctv padam tepat jam 1.30 am dan hidup semula jam 2.00 am. Macam kena godam. Aku dah cuba check location penggodam yang menggodam tu tapi tak dapat. Tak ada petunjuk pun yang boleh lead aku kepada penggodam tu. Kau ada syak sesiapa tak?" Xavier menyandarkan tubuhnya ada sofa.
Riak kesal terpapar pada raut wajahnya.
"aku syak Suzanne yang buat semua ni" Colline akhirnya bersuara.
"kau biar betul?" tanya Xavier.
"yelah. Siapa lagi berdendam dengan Farleysha kalau bukan dia?"
Xavier terdiam seketika. Ada benarnya juga dalam kata kata Colline.
"kau tahu mana dia sekarang?" Tanya Xavier.
Colline mengjonketkan bahunya.
"aku tak tahu"
Xavier menghembuskan nafas berat.
"kita kena buat plan"Colline memandang Xavier.
"kita?" Xavier memandang Colline pelik.
"yup. Both of us kena buat plan selamatkan Farleysha. Kau kena tahu Farleysha sekarang tengah hilang ingatan bukan? Aku tak boleh bayangkan kalau ada yang ambil kesempatan. Kau tahu maksud aku kan?" Colline meluahkan isi hatinya.
Xavier mengangukkan kepalanya perlahan.
"apa plan kita?"
"macam ni..."
"hey wasup bro" sapa Zen sebaik saja kelibat Xavier muncul di ruang bilik rahsia mereka.
"hmm" Xavier duduk di sofa berwarna coklat lalu menyandar disitu. Matanya dipejamkan.
"bro, aku ada benda nak tanya. Itupun kalau kau nak jawab" ujar Zen menghadap komputernya tanpa berpaling ke arah Xavier yang sedang bersandar pada sofa.
"apa dia?" tnya Xavier malas. Malas yang teramat.
"kalau kau jumpa Sha, kau nak buat apa?" tanya Zen tanpa ragu ragu.
Xavier terus membeliakkan mtanya mendengar soalan 'panas' dari Zen.
"apa maksud kau?" Xavier kurang senang mendengar pertanyaam dari pada Zen.
"hmmm. Kau jangan buat buat tak tahu pula. Aku tahu kau tahu maksud aku ni" Zen bersuara agak tegang. Tidak seperti selalu.
"entah. Aku tak tahu lagi. Apa aku nak sekarang aku dapat jumpa dia. Kau ni. Kau ada jumpa sebarang clue?" Xavier menukar topik.
"belum lagi" balas Zen perlahan.
"kalau belum, cari sampai dapat" Xavier merengus kasar dari tempat duduknya meninggalkan bilik itu.
"xavier xavier. One day you will hurt her." Zen menggeleng gelengkan kepalanya menghantar kepergian Xavier dari bilik itu.
"it is better if you cannot find her" Ujar Zen tersenyum keseorangan memandang titik merah pada skrin komputernya.
"baby, jom breakfast" ujar Gabriel berbisik ke arah telinga Farleysha yang masih lena diulit mimpi.
"hmm U breakfast dulu lah. I masih mengantuk ni" ujar Farleysha.
"I tak nak lah breakfast sorang sorang ni. Jom teman I" Gabriel mencium pipi gadis itu sekilas.
"hmmm mengada nya" Farleysha berpaling ke arah Gabriel yang memeluknya.
"give me a kiss" Farleysha memuncungkan mulutnya.
"eii nakal" Gabriel tertawa perlahan mendenganr permintaan gadisnya itu.
Tanpa membuang masa, Gabriel segera mendaratkan bibirnya pada bibir Farleysha.
"morning kiss" Ujar Gabriel.
"jom. I teman U breakfast. U nak masuk office tak lama lagi kan?" tanya Farleysha mengelus pipi lelaki itu.
"yup. Dah lama I tak masuk office. Sejak dari U pengsan hari tu. Ni pun I tak nak pergi office. U baru je sembuh." Gabriel mencium dahi Farleysha.
"heyy. It is okay. I am fine now. U boleh pergi office. Nanti ada apa apa I call U okay?" Farleysha melemparkan senyumannya.
"sungguh ni?" tanya Gabriel.
"sungguh" balas Farleysha.
"okay, hmm jom breakfast" Gabriel bangun lalu mencempung tubuh kecil Farleysha.
"hey u!" Farleysha ketawa.
"nakal lah"
"baby, kita betul betul dah kahwin ke?" tanya Farleysha polos.
"owhh ya. Kenapa? Ada apa apa ke yang buat u musykil?" Gabriel berhenti daripada meneruskan suapannya.
"hmmmm tak delah. Yelah, I hairan, kenapa dalam rumah ni tak ada satu pun gambar kawin kita?" tanya Farleysha. Wajahnya kelihatan keliru.
"oh pasal tu. Panjang ceritanya. Nanti I cerita okay? Dah lambat dah I ni nak pergi office" Gabriel cuba menukar topik.
"hnm yelah" Farleysha beralah.
"good girl" Gabriel bangun dari kerusinya dan menggosok ubun ubun Farleysha.
"ingat tau. Nanti U cerita dekat I" Farleysha memeluk tangan sasa lelaki itu.
"okay dont worry about it"
Mereka berdua berjalan beriringan ke arah pintu utama.
"bye baby, elok elok drive" Farleysha melambai lambaikan tangannya ke arah Gabriel yang hendak masuk ke dalam kereta.
"okay. You too. Elok elok tau dekat rumah ni. Ada apa apa just call me" kata Gabriel.
Dengan itu, kereta Gabriel keluar dari perkarangan rumah agamnya meninggalkan Farleysha yang masih berdiri di depan pintu.
"dia betul betul suami aku ke?" tanya Farleysha memandang tangannya yang kosong tanpa cincin.
Sorry tau tak dapat update semalam. Kuota internet sis habis and yeah tak dpat nak buka wattpad. Huhuhuhu sorry sesangat. Lepas ni update akan berjalan seperti biasa. Byebye! Happy reading! ❤❤
YOU ARE READING
Ex-Wife Revenge [completed]
Teen FictionDihalau oleh suami sendiri bukan perkara yang mudah untuk Aurora. Lebih lebih dalam keadaan yang sarat mengandung. Puncanya? Puncanya disebabkan tuduhan yang tak berasas di lemparkan oleh kawan baik Aurora sendiri. Lebih malang lagi, anak yang dika...