48

10.2K 296 26
                                    

"you took so long dear" Gabriel memandang Anna yang baru saja muncul di ruang tamu mansion tersebut. Gabriel yang duduk di atas sofa putih itu menyilangkan kedua dua kakinya.

"well, that bitch susah sangat nak mati. Aku hampir masuk dalam perangkap dia" Anna menghenyakkan punggungnya di atas sofa sebelah Gabriel.

Gabriel memeluk bahu Anna.

"you know what dear. Kau buat kerja bagus sangat. Even hampir masuk perangkap dia. Now, she is dead. Aku hampir nak hantar pasukan penyelamat je bila tunggu kau lama lama tadi" Gabriel menggosok rambut Anna.

Gabriel memalingkan wajah Anna menghadapnya. Bibir gadia itu diciumnya.

"take a rest now. Esok kita have fun lagi. Dua sudab tumpas, dua lagi belum" Gabriel menatap wajah Anna.

Anna tersenyum gembira. Gembira dapat menumpaskan Suzanne dan Farleysha dalam sekelip mata. Dia merasakan dirinya sangat kuat.

"okay baby. Aku masuk bilik dulu. Ada apa apa kau pergi je sana" Anna bangun dari duduknya dan melangkah ke tingkat atas untuk menuju ke biliknya.

Gabriel memandang kepergian Anna.

"tch tch tch sorang sorang masuk perangkap aku. Xavier xavier. Ex kau ni berguna juga" Gabriel ketawa sendirian.

























Xavier tersedar dari pengsan nya. Dia tidak pasti dia pengsan atau tertidur setelah disuntik oleh anak buah Suzanne dengan sejenis ubat sebentar tadi.

Dia mengerling jam tangan casio di pergelangan tangannya.

"what?! 8.00Pm" Xavier meraup mukanya kasar.

Xavier memandang sekelilingnya. Baru dia perasan dia berada di bilik tidur. Tidak besar, tapi cukup untuk menyelesakan diri disitu.

Tiba tiba, pintu dikuak dari luar. Kelihatan Anna muncul disitu bersama dulang makanan.

"Anna? Apa kau buat dekat sini?" tanya Xavier kebingungan. Dia cuba untuk bangun. Belum sempat berdiri, kepalanya berdenyut denyut. Dia terduduk semula di atas katil.

"jangan berdiri Xavier. Kau masih sakit tu" ujar Anna.

Anna meletakkan dulang makanan tersebut di atas meja sebelah katil. Dia membantu Xavier untuk menyandar di kepala katil. Mereka berdua sama sama duduk di birai katil tersebut.

"apa yang berlaku sebenarnya. Kenapa aku dekat sini? Mana Farleysha?" tanya Xavier bertalu talu memandang Anna.

Anna menunduk. Anna mengusap tangannya sendiri. Xavier kehairanan memandang Anna sebegitu.

"Anna?" Xavier mencapai dagu Anna untuk memandangnya.

"apa yang berlaku?" Xavier mahukan kepastian.

"Sha....Sha..." Anna berpura pura sedih. Air mata palsu nya bergenang di tubir mata.

"kenapa dengan Sha?" sanubari Xavier meronta ronta ingin tahu.

"she is dead Xavier" tangis palsu Anna pecah di hadapan Xavier.

Xavier terkelu. Mati? Farleysha? Xavier menarik tangannya dari dagu Anna.

"no....no....no.....kau tipu aku kan?? Jangan buat lawak lah Anna. This is not funny" Xavier mempamerkan senyuman kecil kepada Anna. Tanda dia tidak mengambil gurauan Anna secara serious.

"Suzanne bunuh dia. She killed her. Aku...aku nampak dengan mata kepala aku sendiri macam mana tubuh longlai Farleysha jatuh menghempap lantai. I was so shocked that time. Aku....aku..terus bunuh Suzanne dan lari dari situ. She also tried to kill me sebab aku nampak senuanya. Thanks God aku ada bawa pistol" Anna mereka reka ceritanya.

Ex-Wife Revenge [completed]Where stories live. Discover now