3

482 77 4
                                    

𝑺𝒂𝒎𝒆 𝑫𝒂𝒎𝒏 𝑪𝒍𝒐𝒕𝒉
𝑪𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 03


"Tolong, ada orang tak siuman cuba cabul saya!!!"  gadis yang berpakaian sama seperti DaWoo noona berteriak sekuat hati.

Orang ramai mula mengelilingi kami berdua. Salah seorang pengunjung pusat membeli-belah menarik kolar bajuku.

"Kau ni muda-muda nak cabul anak dara orang" penumbuk lelaki mula meluru ke wajahku. Aku memejam mata. Habislah mukaku pujaan remi-remi (ARMY) ni.

Sudah lima saat berlalu, tapi tiada pula tumbukan yang bertandang ke muka. Aku kembali mencelik.
Patutlah, DaWoo noona sempat menghalang lelaki tersebut dari menumbuk aku. Aku pun menarik nafas lega sedalam-dalamnya.

"Mianhae, adik saya ingatkan gadis tadi tu saya sebab pakaian kami sama" terangnya bagi pihakku.

Orang ramai mula beransur pergi seraya kami tunduk memohon maaf. Aku dan DaWoo noona mendekati gadis tadi.

"Saya banyak-banyak mintak maaf atas kelakuan adik saya tadi" DaWoo menunduk maaf kepada gadis tersebut.

Akibat tidak turut sama memaafkan gadis dihadapanku, kepala aku dicepuk kasar oleh DaWoo noona. Aku pun menunduk maaf tak lama kemudian.

"Unnie sepatutnya ajar dia untuk jadi orang berhemah tinggi sikit,kalau tak habis nanti tangannya meliar ke tempat lain" kata gadis itu sambil menyapu bahu yang disentuhku dengan jari-jemarinya.

Rasa menyampah mula membuak-buak. Tersentuh bahu je weyhh, bukannya peluk pinggang ke apa.

"Maafkan sajalah dia, lagipun adik saya tak sengaja" kata DaWoo noona sambil mengetap bibir. Dia pun geram agaknya.

"Hm apa-apa sajalah. Unnie sepatutnya bersyukur sebab saya tak pergi buat laporan polis, kalau tak dah lama adik unnie meringkuk dalam lokap" dengan riak menunjuk, dia mengeluarkan cermin gelap berjenama Gucci dari tas tangan lalu dipakainya.

"I've got to go now, bye" pamitnya ala-ala diva sebelum berlalu pergi dengan gaya berjalan kekwat.

"Kerek sia minah ni. Orang dah mintak maaf bukannya nak maafkan pun" omel kakakku.

"Dahlah baru beli sunglasses tu. Diskaun 90 percent, penghabisan stok tak laku. Tu pun berlagak macam sunglasses tu limited edition." tokoknya. Tawaku meletus melihat DaWoo yang tidak ubah seperti omma, asyik nak mengomel saja.

Aku pun menepuk-nepuk bahu DaWoo noona untuk menenangkannya. "Dahlah noona, benda dah lepas jangan dikenang" ujarku.

"Sebabkan kau la, tak pasal-pasal noona kena tebalkan muka" bentaknya.

Eh, aku pulak kena marah.

"Hah kalau dah begitu jadinya, mohon mekap tebal setebal-tebal serim kertas A4" selorohku selamba.

DaWoo noona berdecit lalu melemparkan beg-beg berisi pakaian pada aku.

"Bawak semua benda alah ni & no Snickers for you!" tengkingnya.

Snickers aku. Menyesal aku ikut, sudahlah tak dapat ganjaran, maki hamun yang melimpah ruah yang aku terima (╥_╥)

🍉🍉🍉🍉🍉

How was it? Hehe see y'all again in next chapter ❤️

【✔️BTS】𝑺𝒂𝒎𝒆 𝑫𝒂𝒎𝒏 𝑪𝒍𝒐𝒕𝒉 • 𝓙𝓾𝓷𝓰 𝓗𝓸𝓼𝓮𝓸𝓴Where stories live. Discover now