5

376 59 14
                                    

Wauthormelon tak boleh nak katop mata hiks, so inilah update sendu daripada che hehe

🍉🍉🍉🍉

𝑺𝒂𝒎𝒆 𝑫𝒂𝒎𝒏 𝑪𝒍𝒐𝒕𝒉
𝑪𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 05


"Ah nice sangat-sangat! Hari pertama ke sekolah dapat penahanan (dentention)!" bentak Hima terus tanpa berselindung dengan kiasan. Keluhan dilepaskan sejurus menyental kuat mangkuk tandas.

Hoseok yang sibuk mengemop lantai tandas menjeling tajam pada Hima.

"Yalah kan? Kita takkan dapat penahanan daripada guru disiplin kalau orang tu tak mulakan pergaduhan" sinis Hoseok berbicara.

"Gaduh? Hey, kalau kau tak ada kat kantin waktu tu, pasti kita tak bergaduh."

"Nak buat macam mana? Dah kantin tu tempat orang nak makan, bukannya membongkang sambil makan jajan"

"Kau!" pantas Hima mengacukan penyental mangkuk tandas pada wajah sinis Hoseok tapi sempat membatalkan niat jahatnya. Kalau dia tak berhati perut, sudah lama wajah Hoseok disental teruk olehnya.

"Apa? Apa? Ternyata kau patut bersalah dalam hal ni. Tambah pula dengan hal dekat pasaraya haritu" ungkit Hoseok tak berpuas hati. Makin kuat dia menyental jubin di bawah dengan pencuci lantai.

"Ewah ewah sedapnya mulut dia tuduh kita. Hal tadi memang betul salah aku, tapi kat pasaraya tu kau yang mulakan dulu" tuduh Hima melulu sehinggakan mop dipegang Hoseok terjatuh ke lantai. Dengan geram, Hoseok mendekati Hima yang ralit membilas mangkuk tandas.

Dari tadi hati gadis ini tak henti-henti terkumat-kamit menyumpah seranah kepada orang di hadapannya yang semakin dekat melangkah ke arahnya. Hanya berbaki beberapa inci jarak mereka. Yang pasti, Hima sudah menggelabah, takut-takut Hoseok akan apa-apakan dirinya.

"Excuse me, kalau kau tak pakai baju sebijik macam kak aku, tak hingin aku nak pegang bahu kau yang penuh selulit tu" perli Hoseok yang asyik menunjal kuat jari pada bahu Hima.

"Kau!"

Dengan dendam yang kesumat, getah paip yang mengalirkan air terus diacukan pada Hoseok. Niatnya memang sengaja nak lencunkan baju jejaka itu, tapi Hima silap langkah apabila dia terpijak getah paip yang ditarik semakin tegang. Akibat kecuaiannya, tubuh Hima hilang keseimbangan lalu terdorong jatuh ke lantai.

Namun tuah menyelebahinya tatkala jejaka bernama Jung Hoseok sempat meraih tubuh kecil jatuh menyembah bumi.

Hima terkedu disaat dirinya dalam pangkuan jejaka berlesung pipit kecil itu.

"Teterima kasih~" ucap si gadis kedengaran ikhlas walaupun sedikit gementar.

"My pleasure" balas si jejaka lantas menghadiahkan senyuman manis sebelum anak mata mereka saling menatap wajah masing-masing.

Akibat mula menyedari keadaan mereka yang terlampau rapat, ekor mata Hima sengaja dilarikan ke arah lain lantaran wajahnya ditenung dalam oleh remaja lelaki itu. Kemudiannya, tubuh sasa Hoseok ditolak kasar jauh darinya.

"Em nama kau siapa? Sebab em-aku tahu Hima saja" tanya Hoseok kekok dengan menggosok belakang tengkuk tanpa henti. Mungkin situasi tadi telah membuatkan dirinya rasa janggal untuk bercakap dengan Hima.

"Himawari- Nohara Himawari" Himawari menunduk wajahnya. Mungkin sebab perasaan segan mula bercambah dalam diri tiba-tiba.

"Kau?"

"Aku Ju-Jung Hoseok. Panggil Seok je"

Sejurus sesi perkenalan singkat itu berakhir, maka muncul kembali perasaan kekok dalam diri masing-masing. Sorang tenung siling, sorang lagi tenung mangkuk tandas yang belum diflush.

"Errm nampaknya dah habis masa penahanan kita berdua, jadi jom balik" cadang Hima untuk hilangkan keadaan hening.

"Em ok jom."

🍉🍉🍉🍉🍉

Stay vomment for this fanfic 💖❣️

【✔️BTS】𝑺𝒂𝒎𝒆 𝑫𝒂𝒎𝒏 𝑪𝒍𝒐𝒕𝒉 • 𝓙𝓾𝓷𝓰 𝓗𝓸𝓼𝓮𝓸𝓴Where stories live. Discover now