12

240 46 23
                                    

Hi i'm back 🌻

🍉🍉🍉🍉🍉

𝑺𝒂𝒎𝒆 𝑫𝒂𝒎𝒏 𝑪𝒍𝒐𝒕𝒉
𝑪𝒉𝒂𝒑𝒕𝒆𝒓 12

"Ni dah kenapa tersengih sorang-sorang? Dah angankan seseorang ke?" bicara gadis itu seakan-akan memerli tindak-tandukku.

Aku yang baru saja mengenangkan kisah 6 tahun yang lalu, hanya mengulum senyuman manis buat si gadis yang tercinta.

"Kalaulah si dia tu tak mengakui kita ni buah hati dia depan Hyoora dulu, pasti angau ni hilang" sengaja aku menempelak, seolah-olah menyingkap kembali peristiwa itu.

Dia seperti mengetahui ayat tersirat itu terus merona merah pipinya. "Mana ada!" dalihnya yang sudah menikus malu akan tindakannya itu.

"Tau pun nak malu" Hoseok menghampiri Himawari sambil menyerangnya dengan memicit-micit pipi gadis itu.

Kami tertawa mengingatkan kenangan lalu. Moga-moga hubungan kami kekal berpanjangan sampai bila-bila.

❛ ━━━━━━・❪ ❁ ❫ ・━━━━━━ ❜


Aku tergelak sakan sejurus Seokjin menceritakan pengalamannya ketika berkhemah di hutan pokok pine.

"Lepas-lepas aku dapat mimpi aneh tu, terus aku terjaga dari tidur. Sedar tak sedar aku berada di pangkuan seseorang duh, apa entah namanya, Kang SeonAh.

Katanya, lepas dapatnya tempat pertama dalam pertandingan memasak cara pengakap, aku jadi gelabah ketiak pastu terus jatuh pengsan. Weyh malu giler!" Seokjin menekup penuh mukanya setelah menceritakan perkara tersebut.

Aku sekadar menggeleng, pelik-pelik sahabat aku sorang ni. Namun, perbualan kami berdua berjeda seketika lantaran satu jelingan tajam dihadiahkan pada aku. Aku membalas jelingannya dengan melemparkan pandangan maut. Sengaja buat aku naik angin.

Himawari yang perasan akan pandangan aku tadi terus berlalu pergi dari kantin.

"Aih, apa pula korang berdua gaduhkan kali ni?" Seokjin yang perasan kami membalas pandangan sebegitu lantas menyoal.

"Entahlah, tiba-tiba jadi moody lepas-lepas aku bersembang dengan Hyoora pagi tadi" aku kembali menikmati tteobokki yang lama dibiarkan atas meja.

"Ish, memanglah dia moody bila tengok kau mesra lain maciam berbual dengan Hyoora tu" Jin mengetap gigi, seperti marah akan tindakan aku.

"Alah tu pun nak jealous" aku berdecit kecil sebelum menghantar pandangan pada pasangan kekasih, yang memarahi antara satu sama lain.

"Eh tu bukan Taehyung dengan Maggie ke?"

"Haahlah, jom"


❛ ━━━━━━・❪ ❁ ❫ ・━━━━━━ ❜

"Ouh ini kerja baby selama kita bersama? Patutlah bae ajak keluar, berduyun-duyun alasan baby bagi. Rupa-rupanya berduyun-duyun juga pakwe ikat tepi, dasar babi!" Taehyung mendengus geram sambil memberikan pandangan benci pada Maggie.

Maggie menahan tangis berikutan Taehyung mencercanya.

"I know that's my fault. But please my bae, give me one chance" rayu Maggie menggenggam kuat blazer dipakai Taehyung.

"Kau tak payahlah acah-acah pandai speaking depan aku, pergilah berdebat dengan Namjoon tu" tangan kecil Maggie direntap agar tidak mengumpal blazernya.

"Go ahead to your another pakwe. I'm sick 'cause fake love! And from now on, we're clashed!" Taehyung memusing tubuh sasanya ke belakang lalu mengorak langkah menjauhi Maggie.

Hoseok dan Seokjin terus berlari anak menghampiri Taehyung.

🍉🍉🍉🍉🍉

Ha tudia, satu chapter penuh scene sequel dari fanfic lain hehe. Anyways nantikan chapter seterusnya. 🌼

【✔️BTS】𝑺𝒂𝒎𝒆 𝑫𝒂𝒎𝒏 𝑪𝒍𝒐𝒕𝒉 • 𝓙𝓾𝓷𝓰 𝓗𝓸𝓼𝓮𝓸𝓴Where stories live. Discover now