BAB 11

81 9 12
                                    

Aron membuka pintu peti sejuk pada waktu pagi yang indah. Namun, senyuman gembiranya pada pagi itu telah hilang serta-merta apabila dia melihat sesuatu yang dimiliki semalam sudah hilang pada hari yang indah ini.

"Siapa makan coklat aku beli semalam?" Pintu peti sejuk dihempas.

Kebetulan pada waktu itu Ayuni bergegas menuju ke arah kawasan dapur untuk mengisi air ke dalam botol sebelum dia berangkat ke universitinya.

"Ayuni ada makan coklat abang tak?" Soal Aron kepada Ayuni.

Ayuni menuang air dari jug ke dalam botol. "Coklat? Tak ada makan pun. Pagi-pagi nak tuduh orang makan coklat."

"Abang tak tuduh. Tanya je." Dia menafikan hal tersebut.

"Cuba tanya Syah."

*

Razali bersiap sedia untuk pergi ke kampus pada waktu pagi tersebut. Namun, kali ini dia membawa sesuatu yang terlarang ke universiti demi keselamatannya. Dia juga telah menceritakan segalanya kepada Inspektor Hafizul. Tetapi dia tidak memberitahu bahawa dia akan membawa pistol ke kampus.

Sepucuk pistol jenama Glock 17 disorok rapi di sebalik jaket jean berwarna biru gelap sebelum dia keluar dari biliknya. "Aku kena berhati-hati. Kemungkinan dia akan muncul hari ni. Sama ada di depan aku atau belakang aku."

Tombol pintu bilik dipulas. Razali membuka pintu biliknya. Dia terkejut apabila melihat Inspektor Hafizul berdiri di hadapan pintu biliknya.

"I will follow you." Kata Inspektor Hafizul sebagai seorang penjaga kepada Razali.

"Thank you."

*

Jari-jemari diletup-letupkan selepas Charles membelasah seseorang yang dipercayai olehnya sebagai salah seorang daripada PEMBURU yang memburu Razali Razky atau Ronald Smith. Sepucuk pistol berjenama Beretta APX dikeluarkan dari sebalik jaket hitam lalu tembakan dilepaskan pada jantung si PEMBURU.

"This is my job. I won't let you kill my younger master." Katanya selepas melepaskan tembakan tersebut kepada sasarannya.

Tanpa diduga, dia terdengar tepukan tangan daripada seseorang yang berada berhampiran dengannya. "Good work, Charles Aster. You kill her. And I will take over Travya's place in HUNTER's ranking."

"Richard Zent. You're a traitor! You sold my master information to your big brother."

"Come on, my best friend. Don't be so angry to me. I'm a good guy."

"Just talk to my gun!" Charles segera bertindak mengacukan pistol ke arah Richard yang berada di hadapannya pada ketika ini.

Richard tidak hanya berdiam diri. Dia pantas mencapai pistol kesayangannya, SIG250. "Wow.. You're too fast. But you can't win in this fight. How about... You join us. Well... You know me."

"I won't fall into your trap again, Richard! You make me feel 'I'm a traitor' because I'm not at there when my master need me." Charles melepaskan tembakan sambil memarahi Richard.

"It is not my fault. It is your fault because you chose to left them and follow that bitch." Kata Richard sambil bersembunyi di sebalik sebuah kenderaan yang berada di kawasan tempat letak kenderaan yang sepi itu.

Namun, sebuah tembakan dari atas telah membuatkan mereka berdua terdiam dan berhenti tembak-menembak antara satu sama lain. Masing-masing melihat ke arah sebuah bangunan yang menjadi tumpuan pengelihatan mereka. Dari situ, mereka dapat melihat dengan jelas kedudukan seseorang dari sebuah bangunan hotel bertentangan dengan kedudukan mereka.

Richard berdecit sebelum dia berkata sesuatu kepada Charles. "Our fight end for today. My big brother will kill me if I ignore his order. So, see you later. After I finish my task. I will find you, my best friend."

*

"Charles... That guy... Why is Richard still in touch with him? Did he want to disobey me? Tch! I'm his big brother. He won't do that, right?" Kata seorang lelaki berusia 40-an sambil menutup tingkap bilik hotel tersebut.

"You think, you can handle your little brother?" Soal seseorang melalui panggilan telefon yang berada di atas katil. Suara seorang wanita kedengaran sangat jelas kerana lelaki tersebut menekan mode speaker.

Dia berjalan menuju ke arah sebuah katil yang terletak bertentangan dengan tingkap bilik tersebut. "You should believe me. I can do that." Katanya dengan yakin kepada wanita itu.

"Okay. Finish this task as soon as possible. Don't give that target go to other country."

Telefon pintar dicapai olehnya."Okay, madam."  Katanya sebelum panggilan ditamatkan.

*

You're my friend

I've always trusted you

But I'm sorry because of that

It is for my freedom.


But one day

I will come to help you

But now I hope you can walk by yourself

Without me by your side.


I'm ready to be your enemy

Because I know you hate me

Because I know you hate me~


Richard menyanyi  dengan sepenuh hatinya selepas dia berjaya melarikan diri dari daripada diekori oleh Charles. Namun, dia tidak pernah menyatakan alasan untuk dia menghancurkan persahabatan mereka yang sekian lama dijalinkan sejak zaman persekolahan sehingga 20 tahun yang lalu.


I'm always looking for you

From the start to the end

But I can't come near you

Because I don't want to hurt you.


My heart feel hurt

When someone ask me to kill you

I can't

Even one thousand years I try to kill you

Because you're always in my heart.


".... In my heart? No no no... I'm a normal guy. Just a friend. Normal friend. Shit! What I'm thinking about? Just focus to my target." Richard menggelangkan kepalanya lalu ketawa sebelum dia kembali mengulangi nyanyiannya tadi.

OPEN CASE : 404 - BURUANWhere stories live. Discover now