Murat çok farklı bir gençti.Onun farklı olmasının elbette bir kaç nedeni vardı;
Murat doğduğunda ailesi çok zengindi.Murat 7 yaşlarına kadar sosyete hayatına,cemiyete uygun havalı şımartılarak büyüdü, ta ki 7 yaşındayken babası iflas edene kadar.Babasının bir kaç ortağıyla yürüttüğü şirketin batması aileyi derinden ve geri dönüşü olmayacak bir yola doğru sürükledi.Parasızlık nedir bilmeyen,lüks,rahat ve konforlu yaşamaya alışan Murat içinde bu dönem onda baya değişikliklere sebep oldu.7 yaşına kadar; 2 katlı havuzlu bir villada,hizmetçiletle yaşarken 7 yaşında bir apartman dairesine taşınan Murat ve ailesi için olumsuzluklar birbirini kovaladı ki bunun en başında; Murat 9 yaşında 2. Sınıftayken babasının karşıdan karşıya geçerken,araba çarpması sonucu hayatını kaybetmesi oldu.Daha çocuk yaşta babasını kaybetmişti Murat.
Napcaktı onla annesi? Nasıl geçiniceklerdi? Paraları olduğunda yanlarından ayrılmayan o insanlar neden yoktu şimdi yanlarında ? Tüm bu sorular ve sorunlarla Murat komşuların desteğiyle 8.sınıfa kadar okudu.Annesi kocasının vefatından beri bir tekstil fabrikasında çalışıyordu.Tek amacı oğlunu okutabilmekti.Ama oğlunun dersle pek alakası yoktu.
Öğretmenler defalarca Murat'ı annesine şikayet etmişti; 'Oğlunuz derdlerde dalıp gidiyor' diye annesi sesini çıkaramamıştı oğluna.Çünkü biliyordu ki oğlu babasızlığın boşluğuyla büyüyordu.Arkadaşları babalarıyla gittikleri maçı konuşurken Murat bir köşede oturmuş sessizce onları dinlerdi.Böyle bir çocuktu Murat,yüzü hep asık mutsuz ve çok düşünen bi hali vardı genellikle.Liseye her ne kadar o istemesede annesi yazdırmıştı.
Murat'ı daha fazla değiştiren ise liseye başlamadan önceki yaz tatilinde,annesinin tekstil fabrikasında iş arkadaşı olan Murat'ın abi olarak gördüğü Ali'yle evlenmek istediğini Murat'a söylemesi oldu.
Murat öz abisi gibi gördüğü adamın annesiyle evlenmeyi düşünmesini kabullenmek istemiyordu.Annesine 'babamı çok çabuk unuttun' diye çıkıştığında; Annesi 'Unutmadım,senin ve benim başımda bir erkeğin bizi kollayan birinin olması gerekiyor' diyince Murat sinirlenip 'Ben erkek değil miyim,ben koruyamıyor muyum bizi?' Diye çıkışıp evden çıktı.Gecenin bir yarısı sokaktaydı.İlk defa annesinden ayrıydı.İlk defa annesine sesini yükseltmişti.Bir inşaat binasına girip sessizce oturdu,uykusunun gelmesini beklerken,içeriye iki çocuk geldi.Çocuklar sarhoştu.Murat'a ne olduğunu onların 'mekanında' ne işi olduğunu sorduklarında Murat her şeyi anlattı.Çocuklar Murat'ı kendilerine yakın hissetti.Murat ilk defa içki içti.O gece Murat çok değişti.Sokak serserisi olmuştu.Sigaradan ayrılamaz,sigara parası için haraç keser duruma geldi.Annesine karşı daha fazla kırıcı oluyodu artık.Annesi Ali Bey ile evlenme fikrini sonraya ertelemişti.Oğlunun bu duruma gelmesine neden olduğunu düşünerek günden güne üzülüyordu.Nihayet lise başlamıştı.Lisenin ilk günü Murat okuldaki onun gibilerle arkadaşlık kurmuş,okulda adını 'piskopat'a çıkarmıştı.Okulun ikinci haftalarından bir günde sınıfa yeni gelen kızı gördü.Ve işte o an Murat o sert kalbi bi andan yumuşadı.Anlayamadiğı şeyler hissediyordu.İyi değildi.O kızı görünce değişiyor,başka biri oluyordu.Sonra o kızı adının Büşra olduğunu öğrendi.Günler geçtikçe Büşra'ya karşı daha yoğun hisler duyuyordu.Sonra bir gün Büşra'nın onun sevdiğini öğrendiğini duydu.O günden sonra Büşra uzaklaşmıştı Murat'tan.Murat böyle olunca Büşra'nın sevmediğini anladı ve eskisinden daha acımasız olmaya başladı.Okuldan kaçmalar çoğalmaya başlamış,kavgalara sık sık bulaşır oldu.Annesi Murat'ın böyle olduğunu görünce onunla konuşmak istesede Murat hep kaçtı annesinden.Ve okulun sonlarına doğru Murat Büşra'nın ondan uzaklaşmak için okul değiştireceğini öğrenince inada girdi ve 'Sen benden kaçarsan bende peşinden gelirim' diyip Büşra'nın yeni kayıt yaptırdığı okula kayıt yaptırdı.Anneside sevinop oğlum okumak istediği için okulunu değiştirdi diye düşünüp sevindi.Murat Lise 2'ye başladığı okulda,Kerem adında bir çocuğun olduğunu Büşra'yla aynı sınıfta olduğunu ve Büşra'nın onu sevdiğini söylediler.Murat bunu duyunca Kerem'i aşağıya okuldaki 'benim çöplüğüm' dediği yere çağırdı.Keremle konuştuklarında hareketlerini konuşmasını havalı bulup,içinde Kerem'e karşı bir nefret hissetti.Buna yenik düşüp hemen bi plan organize etti ve Kerem'i her kötü şey başladığı o ıssız binada tutsak yaptı.4 aydır başladığı uyuşturucuyu Kerem ve Arkadaşının damarlarına yaptıktan sonra,okulun yakınlarındaki parka gidip,Kerem'e olup bitenleri öğrenmeye çalışacaktı.Sonra Kerem'in arkadaşını dövdüğünü ve şuan evinde olduğunu,Büşra'nın onun evine gittiğini öğrendi.Murat her şeyi biliyordu tek bir şey hariç.Bilmediği tek şey Kerem'in ondan öcünü almaya yemin etmesiydi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ben KEREM #wattys2016
أدب المراهقينİstanbul'un Beykoz ilçesinde,balta girmemiş ormanların içinde garip bir okul.Okulun garipliği öğretmen ve öğrencilere de yansımış gibi.Kerem ve Murat'ın Büşra kavgasıysa okulun vazgeçilmezlerinden.Ya Yaşayan Ölü Cevdet'e ne demeli? Sapsarı dişleri v...