Podmínka: bez vraždy a sexu
Povinná slova: cukrárna, horkovzdušný balon, housle, létající dortíky, housenka, polštářek, želé liči
Před několika dny jsem zdědil cukrárnu. Ne, že bych o ni stál, sladké nesnáším. Bohužel pro mě se rodiče rozhodli, že půjdou do penze. Alespoň mi nechali všechny recepty a část zaměstnanců. Jak jsem zjistil, naše rodinná cukrárna překvapivě dost vydělává. Nechápal jsem, čím to je.
Hned první den jsem zjistil proč. Jakmile jsem vešel, nad hlavou mi zazvonil zvonek v podobě horkovzdušného balónu. To bylo okouzlující. Snažil jsem se být objektivní a přistoupil jsem k pultu. Byla tu klasická nabídka čokolád a dortíčků, mezi nimiž naprosto vynikal jeden druh. Byl zvláštní, jako kdyby levitoval. Ale to je blbost. Pohlédl jsem na cenovou. Létající dortíky za 20 korun. No neber to. Budu se muset zeptat rodičů, v čem je ten trik.
Vešel jsem do kuchyně. Ihned mě zaujal jeden rozpracovaný dort. Byl to polštářek s něčím, co by za několik hodin mohly být housle.
Pokračoval jsem dál. Konečně jsem narazil na člena personálu. Pracoval na jakémsi dortu, který už jen dozdoboval. Koukl jsem se na nejvyšší patro. Vajíčko – housenka – kukla – motýl. Tyto čtyři věci byly poskládány do kruhu.
Ten cukrář mi nevěnoval žádnou pozornost, byl plně soustředěn na práci. Rozešel jsem se tedy dál. Vstoupil jsem do mé kanceláře, kde byl od rodičů vzkaz a pokyny k jednomu novému výrobku. Oba papíry jsem přečetl.
U receptu mi přišlo, jako kdyby tam chyběla nějaká ingredience. Vlastně ano. Rodiče se snažili najít novou cukrovinku pro osoby, které nemají sladkosti rády. Avšak stále nenašli správný poměr a ingredience. Znovu jsem si přečetl pokyny. Chtějí vytvořit výrobek, který neoficiálně nazývají želé liči. To bude dost práce. Neboť jsem nevěděl, jak liči chutná, raději jsem si nějaké koupil. Chutná podobně jako hroznové víno. Měl bych se tedy pokusit o co nejpodobnější chuť.
Uznávám, že jsem si myslel, že to bude lehčí. Než jsem se ke konečnému výsledku začal vůbec přibližovat, uběhl již téměř měsíc. A byl to opravdu perný měsíc plný práce. Nakonec se mi to přeci jenom povedlo. Želé liči se opravdu dobře prodává, zvláště u dětí, které sladké nemusí.
ČTEŠ
Povídky, aneb když Laik píše (POZASTAVENO)
FantasiV knihovnickém kroužku dostáváme za úkol psát různé povídky, dle toho, jak se dohodneme. Jedná se tedy o jednodílné příbehy, které na sebe nenavazují. Budou nejspíš vycházet ob středu, neboť kroužek je v úterý na na napsání máme dva týdny. Povídky...