Kai***
Dah pukul 12.00 tgah malam.Aku tak boleh tdur.Aku perlu tanya Mi Ha betul2.Tapi,knapa Suho tipu aku? Dia tkut aku marah sbab kluar ngan girlfriend aku,ke? Mgkin juga,kan?
keesokan harinya##
Di sekolah###
"Mi Ha!" Aku memanggil Mi Ha.Dia nmpak agak happy."Ye,yang," Balas Mi Ha kmudian memeluk aku.Wah,cair aku dibuatnya! "Petang kelmarin awk buat apa?" Aku menyoalnya.Tolonglah jujur yang oiii.."Sy? Pergi shopping.Wae?" Okay,dia jujur ttapi ada lagi soalannya." Knapa tak ajak sy? Awk pergi ngan sape?" Eh? Banyak sangat ke soalan? "Sorang je.Sy tak nak susahkan awk.Takkan la slalu nk ajak awk.Nnti awak muak.Hehe," Balas Mi Ha.Lega aku sekejap.Mgkin dia ngan Suho berjumpa secara kebetulan kat kedai buku kelmarin.Kan? "Dah..dah,takyah nak buat filem romantik kat sini.Masuk kelas!" Tu dia..datang dah si Suho ni.Okay,aku cuma menurut perintah.
########
Suho***
"Woiitt..kau nk pergi mana?" Soal Lay kpada aku.Soalan yg agak bodoh sbab masa tu,aku berjalan betul2 ke arah kelas.Tapi,aku layan je."Kelas.Apahal?" Balas aku."Takde apa2.Saje nk tanya," Eii budak ni aku lempang jugak kang.Tiba2,ada msej msuk.
From: Mi Ha
Suho..nnti rehat kita jumpa jap.Kat tmpat biasa.Jgan bagi orang lain tahu.
Kat tempat biasa? Bumbung sekolah lah tu.
To: Mi Ha
Aku okey je.Klau kau nk jumpa hnya skadar untuk ckap yg bukan2 aku tolak je kau.hehehe..
Dlam 2 minit kemudian,Mi Ha balas msej aku.
From: Mi Ha
Bkan2 apanya? Bnda pnting tau.Nnti lah aku ckap.Bye..
Okey,dia ckap bnda pnting.Ada kaitan ngan Kai ke? Tapi jujur aku ckap,aku takut ngan Kai sejak aku jumpa ngan dia kt mall hari tu.Takut dia tahu aku keluar ngan Mi Ha je.Takpe..rileks..rileks..
Waktu rehat**
"Mi Ha? Ada apa?" Soal aku sebaik sahaja sampai di bumbung sekolah."Kai tanya aku pergi ke mana kelmarin.Fuhh..berpeluh aku nk jawab," Kata Mi Ha.Mmpu lagi dia tersengih."Ohh..aku ada jumpa dia kat tandas kelmarin.Dia tanya aku keluar ngan siapa.Takkan aku nk jawab 'kluar ngan Mi Ha',kan? So,aku jawab lah aku sorang2 je," Balas aku pula."Ohh..kita cerdik kan? Hehehe..tapi,adalah rasa bersalah tu," Kata Mi Ha lagi.Betul.Sebagai seorang yeoja chingu,memang patut dia rasa begitu.Tetapi,dah terpaksa.Dan..aku rasa pelik juga sebab..tiba2 je ajak aku kluar hari tu.Bila aku tanya knapa tak ajak orang lain,mcam2 lah alasan yg keluar."Mi Ha..jawab dengan jujur boleh? Apa alasan sebenar awak ajak saya keluar hari tu?" Soal aku,berterus-terang."Tak ada apa-apapun.Cuma..nk perbetulkan keadaan," Jawab Mi Ha.Aku terdiam.Tiba2,pipi aku menjadi merah.Malu woiii....."Suho! Aku dh lapar! Jom gi makan," Kata Mi Ha sambil menarik tangan aku."Gila,ke? Nk kena tumbuk ngan Kai?" Soal aku.Mi Ha melepaskan tangan aku kemudian terus memecut ke kantin.Apalah..nasib baik kau cantik.
############
Mi Ha***
"Oitt..kau pergi mana?" Soal Yoon Ji kepada aku.Apa aku nk jawab? Pergi jumpa Suho? Nk kena temu ramah,cubalah jawab macam tu."Aku..pergi ambil angin jap tadi.Takyah banyak tanya,lah.Aku lapar ni," Fuhhh..dapat elak."Tadi ambil angin sekarang kau nak makan.Lepastu nnti buang angin.Eloklah tu,"Eiihh..minah ni nak kena ngan aku.Sabar,Mi Ha.Isi perut kau tu dulu baru boleh nak lempang2 orang.
YOU ARE READING
Suho,saranghae!!
FanfictionCha Mi Ha seorang plajar yg sgat brdisiplin shingga dlantik sbagai pnolong ktua plajar Donghee High School mnakala Suho pula sbagai ktua plajar.Mreka blajar di dlam klas yg sma dan hbungan mreka jga bleh dkatakan agk rpat.Mreka ska brgurau senda shi...