Bab 2

2.6K 153 1
                                    

Suho**

Skrang ni msa subjek yg pling aku bnci,sjarah.Smangat pula aku tgok org sbelah aku ni,Lay.Mmang dia hbat dlam subjek ni.Jealous pula aku.Ok,meh sini aku nk crita tntang kitorang yg sbenar.Aku,Lay,Kai,Mi Ha,Yoon Ji,D.O,Chanyeol ngan Baekhyun mmang kwan baik sjak tdika lgi.Kitorang mmang xprnah gduh.Klau gaduh pun,gaduh2 mnja jer.Tpi,antara kami,trbahagi pula kpada bbrapa psangan kcil.Mcam introduction tu lar.Contohnya,bestfriend aku Lay.Yang lain pun bestfriend jgak tpi bgi aku,Lay yg pling baik.Sorry la klau mrapu ckit..hehehe.Tba2 pula aku jdi rjin brcerita."Kau suka kat aku ke?" Soal Lay.Aku ternganga apabila mndengar soalannya tdi.Yalah,aku pun satu.Smbil brcerita,smbil pndang muka Lay.Mana tak dtangnya slah fham."Ha? Kau gila ek? Cikgu Jo mna?" Tnya aku kpada Lay.Giliran dia pula yg trnganga mmandang aku."Dah keluar,lah.Kau ni dh knapa? Kmana roh kau dh prgi tdi?" Lay brtanya soalan yg plik kpadaku.Ktika aku bru shaja mmbuka mulut untk mnjawab soalannya dgan jwapan aku yg plik juga,"Dah2.Jom mkan sbelum kau brtambah merepek," Lay trus mghapuskan niatku.Aku pun apa lgi,trus pecut ke kntin lar.

Di kantin~~

"Suho sa...yang..!! You nk mkan apa?" Tulah Chanyeol,spupu Mi Ha.Tpi Mi Ha tu garang ckit.Klau ngan Kai,mcam kucing."Sudah.Hbis selera mkan aku lari.Apa kata klau kau tnya Baekhyun jer," Kata aku kpada Chanyeol."Ntah.You ni! Nk mrajuk ah!" Kata Baekhyun pula.Kmudian,trus dia dan Chanyeol ktawa mcam org gila.Suka sgat klau dpat buat aku loya."Hoi,hoi! Apa bising2 nih.Korang gnggu org lain mkan thu x?" Kata Mi Ha smbil mmbawa sgelas air."Gomawo sbab tolong ckap.X thu pula mgganggu.Org lain nmpak enjoy jer.Kan yang?" Kata Baekhyun smbil mngenyit mata kpada aku.Baekhyun!!!!.Aku x mmpu mlakukan apa2 slain dripada mggigit bibir mnahan geram.Ikutkan hati aku,nk je aku lmpang dia tu."Ktua..plajar..naik marah,yeay!" Chanyeol mnyanyi stelah mlihat aksi aku yg sdang mnahan geram.Baekhyun pula menari smbil trlompat-lompat.Smakin pnas aku dbuatnya.Mi Ha dan Yoon Ji reti gelak jer.Huhh..sabar..sabar.

Suho,saranghae!!Where stories live. Discover now