Suho***
Whatsapp##
"Yeol.."
"Cerita je lah.Xyah nk wat suspen,"
"Dlam prjalanan aku ke kntin tdi,aku nmpak Kai nk cium Mi Ha..tu jer.Ok,bye.Jumpa kau esok,"
"Woii! Elok2 lah! Xkan tu je,"
"Haisshh..smpat la aku jerit kat Kai tdi,"
"Pastu?"
"Kai jerit kat aku blik,"
"Aku pnat layan kau,Suho.Cam x nak citer je.Xpelah.Yg pnting ada isi,"
"Ha,yelah.Jumpa esok,"
Perbualan aku dgan Chanyeol pun tamat.Cpat je dia blas msej aku.Dri situ,aku nmpak yg dia btul2 hrapkan aku untk jga Mi Ha elok2.Tpi,Mi Ha lgi memilih Kai..aku nk call mamat tu jap..
"Kai?"
"Apa? Cpatlah,aku nk tdur ni,"
"Mian.Aku x ptut msuk cmpur dlam hal kau ngan Mi Ha.Ttapi,aku ksian la kat Chanyeol.Arwah ayah Mi Ha prnah amanahkan dia untk jga Mi Ha.X mgkin Chanyeol mmpu buat sorang2.Kau tolong lah dia,"
"Habis tu? Aku nk buat apa?"
"Sdah2 lah gaduh ngan Mi Ha.Cuba kau mngalah.Kau nk dia blik kan?"
"Errmm..beb,Mi Ha nk lgi ke kat aku?"
"Korang gaduh psal bnda kcil jer.Tak prlu la nk prbesarkan.Just minta maaf and promise kau xkan buat lgi.Lgipun..ye,dia still sayangkan kau,"
"Yeke? Gomawo.Mianhae..sbab aku ada ckap ksar ngan kau,"
"Gwenchana..jumpa esok,eh?"
"Nae,"
Huhhh..btul ke apa yg aku buat? Nilah yg dkatakan 'berkorban demi cinta'.Jiwang.......xpe,asalkan kwan2 aku bhagia.
Sekolah~~~
Chanyeol***
"Pabo!! Kau ni dh knapa? Xyah nk buat baik sgat lah! Eiiii..aku geram! Kau thu x aku geram?!!" Marah aku kpada Suho.Mana tdaknya? Nk nasihatkan Kai smpai lbatkan amanah arwah appa Mi Ha kpada aku.Wei! Aku spupu Mi Ha! Aku bleh jaga dia sndiri lar! "Mianhae..," Kata Suho smbil mnunduk."Dh knapa ni?" Soal Chen,si ulat buku.Suka je sbuk psal orang."Xde apa2.Xmsuk exam pun.Prgi baca buku," Kata aku.Lupa nk ckap.Masa tu,geng2 kitorang xdtang lgi.Cuma aku ngan Suho je.Pstu ada lar,5,6 orang lgi dlam kelas."Ehh,awalnya? Ada gosip ke?" Soal Baekhyun yg tiba2 mncul di hdapan pntu kelas."Xde ah.Cuma nk bgi 'motivasi' pagi jap kt bdak dpan aku ni," Kata aku smbil mmuncungkan bibir aku ke arah Suho."Oo..dh thu dh...Kai sndiri yg bgitahu.Pagi tdi masa aku tgah breakfast dia msej.Berita gmbira katanya.Nk pjuk Mi Ha hri ni.Tu pun sbab Suho bgi smangat," Kata Baekhyun smbil mnjeling ke arah Suho."Bajet btul sgat apa yg kau buat? Baik kau genggam Mi Ha elok2.Ni tdak,nk buat baik pula," Smbung Baekhyun lgi.Dia sama je cam aku.Suka membebel."Bkannya apa.Aku kwan diorang.Aku prlu tgok diorang bhagia.Apatahlagi kau,sepupu dia," Balas Suho."Kau rasa kau hbat lah dgan mmujuk Kai camtu?" Kata aku pula."Okeylah,macam ni.Xpyah la kta nk msuk cmpur.Biarkan je diorang.Klau dh teruk sgat,baru kita tolong," Kata Suho.Aku dan Baekhyun saling mmandang satu sama lain."Ooiit,Yeol! Apasal x prgi jaga pntu pagar?" Soal Mi Ha yg tiba2 mncul."Kau ni jgan la kjam sgat.Suho x kisah pun.Kau yg melebih," Kata aku.Malaslah.....xpe,cuti satu hari."Dah lah,kau prgi jga pntu pgar.Amanah tau," Pesan Suho.Menyampah!!!! "Ha,tu..Suho dh sruh,kau prgi la.Klau aku sruh kau xdgar kan?" Balas Mi Ha.Poyo gila!!
"Weii,,ada nmpak nota sejarah aku x?" Soal Lay yg hmpir trlanggar aku kt dpan pntu."Dh hilang? Baguslah.Apa salahnya klau dpat D?" Perli Suho."Kau bgi aku pnjam kelmarin,kan? Ni dia," Kata Baekhyun smbil mngeluarkan nota yg dkeluarkan dri poketnya."Eh,yeke?" Soal Lay pula."Lantak kau lah," Balas Baekhyun.Lay ni...thap pelupa dia mngalahkan nenek aku.Kadang2,aku pun mnyampah.
####
Suho***
"Lay,apa yg Mr.Jo membebel ni?" Soal aku kpada Lay.Ttapi,dia lgsung x jwab soalan aku.Fokus betul! Aku meletakkan kpala aku di atas meja.Tiba2,aku mnguap dan...
"Suho.. awk okey x ni?"
"Eh,Mi Ha.Okey jer..Mr.Jo mna? Org lain pun mna?"
"Skrang ni waktu sukan.Awk trtidur tdi.Sy ingatkan awk sakit.Tpi,sy nk ckap ssuatu,"
"Apa dia?"
"Jgan ckap kat Kai.Sy..suka awk.Sy rsa,sy nk mnta putus ngan dia,"
"Awk serius?"
"Ya,aku serius!" Kata Lay.Cehh..mimpi je rupanya tdi.Kcau btul la Lay ni!! "Kau dgar ke apa yg aku ckap tdi?" Soal aku kpada Lay.Mampuslah aku klau dia dgar aku sbut nama Mi Ha tdi."Aku dgar kau tnya,'awk serius?' tu je.Yg lain aku xdgar.Kau mimpi apa?" Soal Lay.Fuh..nsib baik."Xyah nk sibuk," Balas aku."Yelarr..aku nk jmpa adik aku,jap," Balas Lay."Siapa? Tao?" Soal aku."Aku dh xde adik lain.Yg tu je," Jwab Lay.Aku pula yg lupa.Mmg dia ada sorang je adik.Tulah,mimpi bnda plik sgat."Manalah thu klau kau lupa adik kau yg lain.Biasalah..kau kan Lay," Perli aku pula.
YOU ARE READING
Suho,saranghae!!
Fiksi PenggemarCha Mi Ha seorang plajar yg sgat brdisiplin shingga dlantik sbagai pnolong ktua plajar Donghee High School mnakala Suho pula sbagai ktua plajar.Mreka blajar di dlam klas yg sma dan hbungan mreka jga bleh dkatakan agk rpat.Mreka ska brgurau senda shi...