Suho***
Aishh..bosannya! Apalah aku nk buat ni? Takkan nk tolong omma siram pokok? Malu lah wei.Agaknya,Mi Ha free tak hari ni? Aku mesej je lah.Klau dia free,aku nk bwak dia jalan2 kt taman.Wahh..bestnya!
########
Mi Ha***
Suho mesej aku.Nak ajak aku keluar? Biar betul.Selama ni aku je yang selalu duk menggedik.Hari ni dia pula yang gedik? Mengalahkan Baekhyun.Tapi,aku pun bosan gak sekarang ni.Aku nk ikut lah.Taknak lah susahkan dia so,aku nk mnta tolong si Min Ah ni yg tolong hantarkan aku.Apa soalan yg dia akn tanya nnti,aku akan cuba jawab dengan penuh sabar.Yang penting,aku tak susahkan si Suho tu.Jap,aku nk cari pompuan tu."Min Ah yang cantik? Di manakah engkau?" Kemudian aku ternampak dia sedang berdiri betul2 di hadapan pintu bilik aku.Khusyuk gila main whatsapp.Tak perasan lagi ke yg aku berdiri kat depan dia sekarang ni? Aku pun apa lagi? Ketuk2 kepala dia tuh! "Issh! Apa ni?" Marah Min Ah."Nk minta tolong,boleh?" Soal aku dengan nada manja."Tolong apa?" Soal Min Ah pula,kelihatan berminat untuk membantu."Hantar..," Belum habis berkata-kata,omma aku memanggil."Mi Ha! Suho datang ni!" Jerit omma dari bawah.Mata aku terus membulat."Mwo?!" Aku pun terus masuk ke dalam bilik kemudian mengunci pintu.Aku 'mempersiapkan' diri aku kmudian trus turun ke bawah.Langsung tidak menghiraukan soalan2 Min Ah seperti,"Siapa Suho tu?","Dia nk bawa kau ke mana?","Kenapa tak keluar ngan Kai?" dan yang paling menyakitkan,"Kai pasti tak tahu,kan?" Aduhh..sabar je,lah.Sejurus selepas melangkah tangga yang terakhir,mulut aku terus memaksa untuk memarahi lelaki yang sedang duduk di atas sofa ruang tamu."Yang kau tiba2 nak susahkan diri kau datang sini knapa?" Suho hanya tersenyum."Hari tu,kau ckap aku tak romantik.Bila aku dtang rumah nk bawa kau jalan2 kat taman,kau marah pula," Jawab Suho.Giliran aku pula yang tersenyum."Suho,tak nak minum air dulu ke?" Soal ommaku."Eh,takpelah.Lgipun datang nk jemput Mi Ha je," Kata Suho sambil menunjukkan memaparkan senyuman yang amat....manis.Nak bodek omma lah tu."Takpelah,omma.Biar Mi Ha yang belanja dia nnti.Suho,let's go," Kata aku."Apa class perempuan yang belanja lelaki.Biar saya yg belanja.Mak cik,saya pinjam Mi Ha jap,eh? Saya janji,kitaorang takkan balik lewat," Kata Suho pula.Mampuslah klau omma berkenan.Dahlah dia tak tahu lagi yg anak dia ni dh ada namchin.Aduhh.."Takpe.Simpan dua hari pun takpe," Omma aku ni dh knapa?! "Omma? Klau dia simpan betul2,jangan nangis lah.Mi Ha okey je.Takut omma pula yang report polis.Jangan mcam tu sdah,la," Hehehe..peace.."Hahaha..yelah.Omma gurau je.Dahtu bila nk pergi ni? Ke Suho nak tidur sini? Takpe,je.Ada bilik tetamu tu," Kata omma aku lagi.Keep calm,Mi Ha."Takyah nak ngada-ngada.Jomlah Suho.Kan ada yg tak jadi pergi nanti," Jawab aku.Selepas bersalaman dengan omma aku,kami terus bertolak.
Min Ah***
"Sweet lah diorang tu.Eleh,nak sorokkan kat aunty lah konon yg diorang tu couple.Tak ke gitu,Min Ah?" Knapa pula aunty ni? Nak je aku beritahu yg anak dia ada namchin bernama Kim Jong In a.k.a Kai."Dia tak ada ckap apa2 ke pasal Suho tu,Min Ah?" Sambung aunty lagi."Takde pula,aunty.Knapa? Berkenan nk jadikan menantu,ke?" Hehehe..klau ada Mi Ha ni,dh lama aku kena belasah."Pandai,lah kamu ni.Sebab Suho tu bdak pandai,sopan,baik pula tu.Siapa yg tak nak?" Alamak! Mati lah kau,Mi Ha.Betul juga tu.Kai tu dahla poyo.Klau aku pun,mesti aku pilih Suho.Eh,takleh.D.O kan ada? "Betul tu aunty.Apa kata klau aunty tanya Mi Ha tu elok2," Pandai2 je aku ni."Hurrmm..okay.I'll try," Jawab aunty.
############
Mi Ha***
"Suho,kau tunggu sini jap.Aku nak pergi beli ais krim.Kau nak tak?" Soal aku kepada Mi Ha.Nak tunggu dia jawab soalan aku tu,macam jawab soalan Sejarah.Susah sangat ke? Sengih2 dulu,garu2 dulu..huhh."Takkan lah kau nak tolong beli,kan? Tak macholah.Tapi,klau aku yg pergi belikan,nnti kau hilang macam mana?" Aduhh..mamat ni."Macam ni,lah.Kau teman aku.So,takde yang tak macho dan takde yang kena culik.Okay,tak?" Aku terpaksa layan je."Okay.jom,lah," Kemudian,dia berdiri di sebelah aku.Tiba-tiba dia menarik tangan aku.......
YOU ARE READING
Suho,saranghae!!
FanfictionCha Mi Ha seorang plajar yg sgat brdisiplin shingga dlantik sbagai pnolong ktua plajar Donghee High School mnakala Suho pula sbagai ktua plajar.Mreka blajar di dlam klas yg sma dan hbungan mreka jga bleh dkatakan agk rpat.Mreka ska brgurau senda shi...