Mi Ha***
Aku teringat tntang mimpi aku.Pasal Suho.Sekarang ni..belum lagi.Tapi klau lama2,mcam mana klau Suho btul2 sggup buat mcam tu? Cehh..perasan! "Hai..Mi Ha?" Suho menegur aku.Aku tak mmpu berbuat apa2 dan hanya mmpu tersenyum.Tiba2,dia memegang tangan aku dan..mengheret aku ke bumbung? Mcam dlam mimpi aku! "Mi Ha? Knapa ngan kau nih? Aku ada buat salah ke?" Soal Suho kpada aku.Aku..tak tahu apa yg perlu aku jawab.Aku langsung tdak berani untk memandang mukanya."Cha Mi Ha!" Dia menjerit."Suho! Mcam mana klau Kai cari sy?! Awak pun mesti kena skali klau dia nmpak kita mcam ni!" Aku pula yg menjerit kpadanya."Sy takkan lepaskan tgan awak selagi awk tak beritahu apa salah sy," Kata Suho.Jantung aku ni dh nk tercabut.Tak pasal2 mati kt bumbung skolah nnti then jdi hantu.Orang prtama yg aku nk cekik ialah mamat dpan mata aku nih,SUHO! "Awak tnya Chanyeol.Dahlah,sy nk msuk kelas," Kata aku lalu trus mnuju ke kelas.
###########
Suho***
Tadi Mi Ha ada sruh aku tnya Chanyeol.Apa mksud dia?
"Yeol,sini jap," Aku memanggil Chanyeol kbetulan dia lalu di hdapan aku."Ya?" ..."Kau ada britahu apa2 kat Mi Ha?" Aku bertanya kpada Chanyeol.Mata Chanyeol membulat secara tiba2."Eh? Takde ckap apa2 la.Knapa?" Jawab Chanyeol.Aku sedikit curiga."Maaf,aku tak percaya," Kata aku kpada Chanyeol."Kau britahu dia yg aku sukakan dia,kan?" Sambung aku lagi."Kau pun tahu yg aku ni lurus bendul,kan? So,sorry friend.Aku rasa tindakan aku dh btul.Kau tak perlulah nk sorokkan perasaan kau.Aku tolong kau,eh?" Aku terkejut bila Chanyeol berkata bgitu.Apa dia ckap? Tindakan dia btul? "Disebabkan tindakan kau yg 'betul' tu lah Mi Ha dh jauhkan diri dia dripada aku.Tntu dia ingat aku ni sgat jahat! Tak suka tgok kwan bahagia! Btul tak?!" Aku meluahkannya kpada Chanyeol dgan sparuh menjerit.Aku pun trus mninggalkan dia keseorangan.
Chanyeol***
Aku rasa sgat bersalah.Aku dh hilang salah seorang kwan baik aku,Suho.Hbis,apa yg prlu aku buat sekarang? "Yeol,Suho ada ckap ngan kau tdi?" Soal Mi Ha yg tiba2 muncul dri belakang aku."Dia dh tahu bhawa aku yg beritahu kau prasaan dia," Jelas aku."Kau ni pun satu.Tntu dia merajuk sekarang ni," Kata Mi Ha."Hbis tu,kau prgi ah pujuk," Kata aku pula.Aku tahu Mi Ha tak mmpu."Woii,woii..nk mngumpat x ajak aku.Dh la mngumpat ngan girlfriend aku," Haa..tu dia.Si Kai.Lgilah susah aku ngan Mi Ha nk bincang."Eh,mana ada mngumpat.Dahlah,jom msuk kelas," Kata Mi Ha smbil mnarik tngan Kai.
Suho***
Lagi 5 minit sebelum class start.Aku pula,masih lgi dduk termenung di kantin.Mengenang nasib aku.Aku tahu,niat Chanyeol baik.Ttapi,cara dia itu salah.Aku rasa kecewa."Joon Myeon,apa awk buat kat sini? Ada masalahkah? Awak boleh kongsikan dengan saya," Suara itu..suara Cikgu Jo.Cikgu yg agak membosankan ktika mngajar.Tapi,perlukah aku meluahkan apa yg aku rasa? Dpatkah dia tolong aku? "Cikgu..cikgu rasa malu tak bila ada orang yg britahu prasaan cikgu kat perempuan yg cikgu suka? Dan perempuan tu dh ada boyfriend," Aku menyoal Cikgu Jo."La..masalah cinta.Mestilah malu.Tapi,buat2 tak tahu je.Kamu ni kan masih lagi seorang pelajar.Jganlah disebabkan semua tu kamu jadi tertekan.Kamu kan pelajar cemerlang," Cehh..panjang pulak dia berceramah.Tapi,ada gunanya juga."Dahla,jom masuk kelas.Takmau ponteng2," Sambung dia lagi.Aku pun hanya mngikutnya ke kelas aku.
###############
Suho***
Sekarang ni waktu rehat.Buat pertama kali,aku rehat tanpa kwan.Lay sdah berkali-kali mengajak aku mkan bersama dia ttapi,aku menolak."Suho," Seseorang memanggil nama aku dri arah belakang.Aku rasa,dia berdiri tepat di belakang aku."Awak..marah ke?" Kali ni,dia berkata smbil memegang bahu aku.Aku kenal suara tu.Dia guna perkataan 'awak'? Sejak bila? "Knapa? Apa yg awak nk?" Soal aku kpada dia,Mi Ha.Dia trus duduk berhadapan dengan aku.Mi Ha,jgan cari masalah boleh,tak? "Suho..kita kan kwan baik sejak dulu lagi.Knapa awak nk marahkan sy?" Soal Mi Ha."Bkankah awak yg marahkan sy? Awak sngaja jauhkan diri dripada sy,kan?" Aku menyoalnya kembali.Aku rasa semakin tertekan."Lupakan pasal tu,Suho.Kita kwan mcam dulu,ya?" Kata Mi Ha smbil menghulurkan tangannya.Aku tak mampu berbuat apa2 dan hanya menyambut tangannya kmudian berlalu dri tempat itu.
Mi Ha***
Patutkah aku rasa bersalah? Aku telah mmbuatkan Suho kecewakah? Hurrmm..aku rasa,aku tahu bagaimana untk dia melupakan rasa kecewanya.Tapi,aku tkut dia salah sangka pula nnti.Tak apa,apa salahnya mencuba kan?
YOU ARE READING
Suho,saranghae!!
FanfictionCha Mi Ha seorang plajar yg sgat brdisiplin shingga dlantik sbagai pnolong ktua plajar Donghee High School mnakala Suho pula sbagai ktua plajar.Mreka blajar di dlam klas yg sma dan hbungan mreka jga bleh dkatakan agk rpat.Mreka ska brgurau senda shi...